od Marcus235 1. 4. 2024 12:10
Na Aliexpress nakupuji dlouhou řadu let a mám tam nakoupeny stovky položek. Tento měsíc se mi poprve stalo, že prodejce nechce uznat naprosto oprávněnou reklamaci. Obyčejnou poštou, tedy vhozením do schránky mi poslali myši k PC. Problém je v tom, že namísto objednaných a zaplacených tří, mi poslali jen dvě, a u těch doručených dvou se po vyzkoušení zjistilo, že ani jedna z nich nefunguje. Aliexpress po mne chtěl videozáznam rozbalování balíku na přepážce pošty, což je nesmysl. Napsal jsem mu, že mi zásilka byla jen vhozena do schránky jako obyčejná. Opět mi napsal Aliexpress, abych poslal videozáznam doručení a rozbalení... Potom, při dalším dohadování mi Aliepress napsal, že mám poslat poštovní doklad od zásilky. Opět nesmysl, protože k obyčejným zásilkám pošta žádný doklad nedává. Potom jsem jím poslal videozáznam vyzkoušení obou myší, ze kterého je zřejmé, že myš na stisknutí tlačítek nereaguje, že se jen pohybuje kurzor po obrazovce. Na to Aliexpress vůbec nereagoval a nakonec mi sdělil, že mám zásilku na vlastní náklad poslat zpět prodejci. Když jsem Aliexpress napsal, že cena dopravy převyšuje cenu zboží, tak po mne Aliexpress chtěl ofocený ceník pošty. Ten jsem mu poslal, a od té doby je to bez reakce, a poslední stanovisko Aliexpressu zůstalo na tom, že mám zásilku vrátit na vlastní náklady, s tím, že mám vrátit všechny tři myši, přestože mi poslali jen dvě. Nyní není možné ani zahájit spor, jelikož tlačítko Dispute zmizelo. Namísto toho tam mám otevřeno okénko, kam prý mám napsat podací číslo zásilky, ve které zboží vracím. Samozřejmě nejsem blázen, abych platil několik stovek poštovné za vrácení zásilky, jejíž cena je ani ne polovina poštovného... Nakoupil jsem za ty roky na Aliexpressu hodně zboží, jsou to stovky položek, ale takové potíže jak nyní jsem za celou tu dobu nezažil. Například v poslední době mi zmizelo tlačítko Dispute, takže otevřít spor v takovém případě již ani nejde tak snadno jak dřív.