ALLEGRO

Jak, za co, kdy, kde a kolik nejlépe utratit

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod technikus 5. 7. 2024 05:44

Mall třeba posílá Daňový doklad k přijaté platbě.
"Zasíláme daňový doklad ke dni přijetí platby před uskutečněním plnění"

Fakturu až po vyzvednutí objednávky.
technikus
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Rop 5. 7. 2024 07:20

vlazy: to už jsme si vyjasnili před lety - Faktura a razítko
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vlazy 5. 7. 2024 17:13

Rop:
Mne ani tak nejde o razítko ale spíše o podpis. Je mi to jedno jestli tam ten podpis je nebo ne a ani nehodlám zkoumat jestli nějaký předpis nařizuje nebo ne, že na faktuře podpis musí být. To místo vyhrazené pro podpis na té faktuře tam asi není jen tak z legrace a proto by tam ten podpis mohl být. Myslím, že do souboru PDF není problém vložít podpis jako naskenovaný obrázek. Snad někdy v budoucnu kdybych potřeboval koupené zboží reklamovat v rámci záruky mne nikdo nebude buzerovat kvůli tomu, že na té faktuře není podpis.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod technikus 5. 7. 2024 17:21

Google umí najít odpověď i bez obsahujících slov faktura, účtenka apod.

Při uplatňování reklamace stačí prokázat, že spotřebitel u prodejce věc zakoupil. To lze například výpisem z účtu při platbě kartou či převodem, staršími reklamačními protokoly, originálním obalem, specifičností zboží (nikdo jiný ho neprodává), v krajním případě i svědeckou výpovědí.

Otázka však co praxe.
technikus
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Milos 5. 7. 2024 17:33

V praxi v rámci záruky nikdo neřeší, jestli je nebo není na faktuře podpis.
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod vlazy 5. 7. 2024 18:59

Tím, že nikdo v rámci záruky neřeší jestli na faktuře je nebo není podpis bych si až tak jednoznačně nebyl jistý. Jsou různí solídní a nesolídní prodejci. Ti nesolídní často hledají různé třeba i nesmyslné důvody jak záruku neuznat a spoléhají na to, že zákaznik se s ními nebude dohadovat a nepůjde s tím třeba až k soudu a raději to vzdá.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Milos 5. 7. 2024 19:07

Tak ať tě ten nesolidní prodejce případně odkáže na zákon, dle kterého k reklamaci požaduje podepsanou fakturu. Nebo si tu fakturu jednoduše podepiš sám :D
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod vlazy 5. 7. 2024 19:34

Milos:
Ty jsi asi nikdy neřešil žádnou reklamaci a nevíš jak to bývá u některých prodejců. Rada abych si tu fakturu podepsal sám je jako hrom. To bych pak v případě, že by k něčemu došlo mohl být obviněný z falšování podpisu. Tak jak jsem už tu psal je mi to jedno jestli je ta faktura podepsana nebo ne. Snad nebude třeba nic reklamovat a pokud ano tak bez dohadování se ohledně podpisu.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Milos 5. 7. 2024 19:57

Právě že s řešením reklamací mám dost zkušeností a proto vím, že nikdo se nějakým podpisem na faktuře vůbec nezaobírá.
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod vlazy 5. 7. 2024 23:07

Milos:
Tak to asi těch zkušenosti s reklamacemi nemáš příliš mnoho a příliš toho o tom nevíš a možná nemáš ani tušení co všechno dokážou někteří prodejci vymyslet jen aby reklamaci nebo záruku nemuseli uznat. U některých to jde bez problémů, ale jsou i takoví kteří se ty problémy snaží vytvářet. Vím to z vlastní zkušenosti.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Milos 5. 7. 2024 23:35

Když znáš dobře občanský zákoník a svá práva v rámci reklamací, tak si můžou prodejci zkoušet vymýšlet cokoliv, ale ve výsledku reklamaci musí řešit a když je oprávněná, tak ji musí uznat, i když se z toho někdy zkoušejí různě vykroutit a člověk musí podávat reklamaci reklamace.

Co konkrétního si u tebe například prodejci vymýšleli, aby nemuseli tvoji reklamaci řešit nebo kvůli čemu ti reklamaci neuznali?
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod vlazy 6. 7. 2024 00:18

Milos:
Občanský zákoník a svá práva jsou jedná věc, ale když prodejce tvrdí, že na reklamaci nemám právo nebo nárok a nějaký důvod si vždy vymyslí a trvá na tom tak nakonec nezbude nic jiného než to řešit soudně a do toho se asi ne každému chce jít na což prodejci zpoléhají.
Nemyslíš, že tou tvoji snahou mne přesvědčít, že všichni prodejci jsou solídní a reklamace se snaží řešit vždy ve prospěch reklamujícího tuto diskuzi zbytečně vedeš do OT?
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod ripper6 6. 7. 2024 10:52

Milos píše:Když znáš dobře občanský zákoník a svá práva v rámci reklamací, tak si můžou prodejci zkoušet vymýšlet cokoliv,
Co konkrétního si u tebe například prodejci vymýšleli, aby nemuseli tvoji reklamaci řešit nebo kvůli čemu ti reklamaci neuznali?

Ok tak tady je info z jedne zabavne... :-\
V prodejne mi dokonce manager rekl, ze me chape ale kdyz vraci treba lidem penize, pozaduji zpet ten darek.
Ja se znatelne ohradil, takze kdyz ma zakaznik vyrobek treba 6 - 10 mesicu, bude mit vzdy ten darek?? :shock:
Co kdyz ho nekomu dal / prodal? :-l
Dle zakona a zjisteni, neni mozne, aby toto byla sankce za to ze zakaznik po par mesicich reklamuje a diky tomu byl trestan ze bude potrebovat mit vzdy po ruce nekde ten darek, jinak mu prodejce strhne znacnou castku.
Duvodem treba muze byt ze vrati penize, protoze uz nema dany vyrobek (prestal se prodavat atd).


Popis závady:
Opotřebený oděrky
d][nzařízení se samovolne často restartuje v čím dál větší intenzite aktuálne jednou za den dva fotí fotky na pul na polovine je standartne fotka druhá polovina černá MT se výrazne zasekává a nasledne vypíná nepomohl ani tovární reset MT a odstranení veškerých stažených uživatelských aplikací zkz požaduje vložení nasledného viz §2161 projeví li se vada v průbehu jednoho roku od převzatí mase ze to, že vec byla vadná již při převzetí zkz požaduje na základe tohoto výmena za nový kus


Popis opravy servis: Uvedené vady zákazníkem se projevily. Provedena oprava výměnou vadného dílu [systémová deska, kamery, el. komponenty, krýt].
Přístroj má odpovídající parametry udávané výrobcem pro daný model. Provedena oprava zařízení. Přístroj byl po provedené opravě řádně otestován. Na výměnu nevzniká nárok.

Kód opravy Popis
Množství Cena za MJ Cena celkem L2_SG5_,P BA práce
SAMSUNG Pocket L2 PBA 1,00
Díl Popis Množství Cena za MJ Cena celkem
GH96-15592A kamera 1,00
GH96-15525A kamera 1,00
GH82-30519A systémová deska 1,00
GH82-30400C KRYT 1,00
GH81-24724A LEPENI 1,00
GH96-15621A IF SUB PBA ASSY-SM-S918B 1,00
GH97-28468A MEA REAR-TOP_S918B 1,00
GH82-30461A SVC IF PBA-IF CTC PREBENDING,SM-5918 1,00
GH82-30460A SVC IF PBA-UB CTC PREBENDING SM-S918 1,00
G H 96-15662A reproduktor 1,00


Nemela byt provedena oprava, protoze jsem pozadaval vymenu dle zakoniku. Prodejce tim porusil zakonik a jak lze dohledat nepostupoval spravne.
Zbozi jsem neprvezal a obratil se na COI - lze tam podat i navrh na mimo soudni rizeni neco jako arbitr.

Zaslal jsem jeste obchodu dotaz, jestli na svem trva a drze prislo:
Žiaľ v tomto prípade nevzniká nárok na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ani nárok na výmenu. Vyjadrenie autorizovaného strediska je pre nás smerodajné.
Pokiaľ s daným postupom naďalej nesúhlasíte, máte nárok zaslať výrobok na odborné posúdenie k znalcovi v odbore elektrotechnika.
Prípadne môžete požadovať zaslanie kontaktu cez Českú obchodnú inšpekciu.


Jak to je? :hm
Porucha do roka je automaticky chyba ve výrobě
Znevýhodnění spotřebitele je kompenzováno posílením jeho práv v prvním roce po zakoupení věci, kdy se má za to, že jakákoliv vada, která se na zboží objeví v prvním roce od zakoupení, vznikla už při výrobě.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekon ... vec-223634

2161 odst. 5.
(5) Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.“

-- 6. 7. 2024 12:10 --

zivan píše:Jasne, zadas treba ten Chromecast a najde ti to "Přehrávač Chromecast s Google TV 4K bílý" za 1199Kc, 4k verze za paradni cenu, no nekup to :)

Na trzisti je to risk, neni potom problem se zarukou? Vim ze to primo nektery vyrobci uvadi, pokud jsem vec koupil treba na ebay, nebudou uznavat prodlouzenou zaruku.
Pripade Allegro, bych zase videl problem vubec s vymenou nebo vracenim penez.
Pamatuji jako dite kdy jsem na trznici resil DVD a oni prodavali ze maji skutecne DVD. DVD se zakoupilo a doma po kontrole jsem zjistil ze je tam jen divx kvalita a jen krabicka aby to vypadalo jako original.
Polaci jsou znami ze maji podobne zbozi, ale pokud to neni ofiko obchod jako je treba Media Expert pl, jde casto o padelek.
Dovolat se prava potom muze byt slozite a i soudni rizeni nekde v Polsku :hm
Allegro pusobi ze to bude podobne, vetsina padelky, umyslne upraveny jinak popis, jine fotky ze to pusobi ze prodejce ani nevi co tam prodava.
ripper6
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Milos 6. 7. 2024 13:10

vlazy píše:Milos:
Občanský zákoník a svá práva jsou jedná věc, ale když prodejce tvrdí, že na reklamaci nemám právo nebo nárok a nějaký důvod si vždy vymyslí a trvá na tom tak nakonec nezbude nic jiného než to řešit soudně a do toho se asi ne každému chce jít na což prodejci zpoléhají.
Nemyslíš, že tou tvoji snahou mne přesvědčít, že všichni prodejci jsou solídní a reklamace se snaží řešit vždy ve prospěch reklamujícího tuto diskuzi zbytečně vedeš do OT?

Netvrdím, že všichni prodejci jsou solidní. Proto se všeobecně doporučuje kupovat dražší věci u prověřených obchodníků (i na úkor vyšší ceny), u kterých je větší jistota snadného a kladného vyřešení případné budoucí reklamace a taky úplně nehrozí to, že takový obchodník nepřestane během záruční doby úplně existovat.

Stále jsi mi neodpověděl na otázku, co konkrétního si u tebe například prodejci vymýšleli, aby nemuseli tvoji reklamaci řešit nebo kvůli čemu ti reklamaci neuznali? Spousta takových "výmyslů" se dá okamžitě smést ze stolu, pokud člověk zná svá práva a zároveň i povinnosti obchodníků, neboli zná občanský zákoník.



ripper6 píše:Nemela byt provedena oprava, protoze jsem pozadaval vymenu dle zakoniku. Prodejce tim porusil zakonik a jak lze dohledat nepostupoval spravne.
Zbozi jsem neprvezal a obratil se na COI - lze tam podat i navrh na mimo soudni rizeni neco jako arbitr.

Zaslal jsem jeste obchodu dotaz, jestli na svem trva a drze prislo:
Žiaľ v tomto prípade nevzniká nárok na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ani nárok na výmenu. Vyjadrenie autorizovaného strediska je pre nás smerodajné.
Pokiaľ s daným postupom naďalej nesúhlasíte, máte nárok zaslať výrobok na odborné posúdenie k znalcovi v odbore elektrotechnika.
Prípadne môžete požadovať zaslanie kontaktu cez Českú obchodnú inšpekciu.


Jak to je? :hm
Porucha do roka je automaticky chyba ve výrobě
Znevýhodnění spotřebitele je kompenzováno posílením jeho práv v prvním roce po zakoupení věci, kdy se má za to, že jakákoliv vada, která se na zboží objeví v prvním roce od zakoupení, vznikla už při výrobě.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekon ... vec-223634

2161 odst. 5.
(5) Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.“


Řekl bych, že prodejce nic neporušil a normálně použil ustanovení § 2169 odst. 1:
„(1) Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího..

Nebo co ti na to řekla ČOI, na kterou ses obrátil?
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod ripper6 6. 7. 2024 19:21

Vsak to jsem udelal, obchod ktery nikdy nekrachuje a ma x prodejen :)
Az pak jsem nasel, ze u reklamaci, postupuje trochu tvrdsim zpusobem, ze proste je uzna ale jinak.
Pritom se ma za to, ze vec byla vadna z vyroby, takze me prodali rozbitou vec, ale nez aby ji menili, tak to nejak rychle nechali opravit a ted si zatim stoji ze neni narok :)
Dela to pro ne servis Britex, tam jsem zjistil az bohuzel pak, ze Britex jako servis nic realne neopravi :(

Smest ze stolu muzes, ale prodejce ti jasne rekne ze nemas narok a ze on postupuje takto :)

Jo to pouzil, ale spatne, protoze na lince pro ochranu spotrebitelu me rekli ze jasna vymena :)

COI jsem podal rovnou podnet na zahajeni setreni celeho retezce, nasledne ADR - mimo soudni reseni. Az to COI nekdy prosetri, tak pak muzu postoupit dal tj dat to pres advokata k soudu. Zatim nemam toto, tak musim pockat.

https://www.mfadvokati.cz/clanek/prava- ... jne-pojmy/

Pokud se bude jednat o jednoduchou opravu – např. myš u počítače a spotřebitel bude požadovat vyměnit celou počítačovou sestavu, může podnikatel takový požadavek odmítnout a vyměnit pouze myš samotnou, případně ji opravit.

v prvních dvanácti měsících spotřebitel nic dokazovat, ale má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
ripper6
Poslední varování

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků