Placení studia

Diskuze týkající se změny zaměstnání, právní a legislativní problematiky, zvyšování kvalifikace, studia v ČR i zahraničí

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod aRTies89 20. 12. 2010 12:40

Zdravim,potrebuju radu.Studuju 1.rocnik VS.Problem je,ze jsem jiz 1.rocnik studoval v jinem meste,tam sem studium ukoncil a presel na jinou skolu,kde sem zacal studovat,ale tady sem v 1.rocniku jiz po 2..Cili dohromady jsem po 3 v 1.rocniku.Muzete mi rici,jak se to s placenim posledniho rocniku?Nekde sem slysel,ze na bakalaraske stidum mam 4 roky,5 a vice si musim platit.Diky za radu.
aRTies89
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 20. 12. 2010 13:24

Tady je jasně vidět, že studium by mělo být placené od počátku s tím, že by se VŠ studentům, kteří po 3 letech zvládnou alespoň základy češtiny a dojít se zeptat na studijní oddělení, vrátilo třeba 50%...
Ale ve státní správě se nepochybně uživíš i s tímhle, důležité je vstoupit do odborů :twisted: .
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář

Odeslat příspěvekod aRTies89 20. 12. 2010 13:51

:-D Je hezke,ze neznate detaily,ale uz delate jasne zavery,nicmene dekuji,za o nic vice hodnotnejsi prispevek,nez mam ja...
aRTies89
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 20. 12. 2010 13:57

Mně stačí, že vím, že za interpunkčními znaménky se dělá mezera a že umím používat Google, byť v době mých studií nebylo po něčem takovém ani potuchy.
Takže ty léta jsou ze zákona, konkrétní částku si zřejmě určí každá škola, tohle je z FEL ČVUT:

Jak je to s prodloužením studia?

Student může studovat bakalářskou etapu maximálně 6 let.
Nominální doba (standardní doba studia + 1 rok) bez poplatků za studium je 3 roky + 1 rok (do této doby se nezapočítává doba případného přerušení studia ).
Pokud student tuto dobu překročí, tak musí od 9. semestru platit za studium. Platba je 17 200 Kč za 6 měsíců.
Magisterskou etapu může student studovat 4 roky.