Ahoj. Tohle téma možná poatří do sekce "všeobecné právní poradenství / reklamace", ale jelikož tam se nikdo neukázal už víc jak 4 roky, asi bych se odpovědi nedočkal. Proto se zeptám na váš názor/zkušenosti tady a snad mě nikdo nevyhodí
Takže k věci - v nejmenovaném nábytkovém řetězci jsem zakoupil šatní skříň a doma při kompletaci zjistil závadu jednoho dílu. Reklamace běží, ale nestíhají jí vyřídit ve 30 denní lhůtě a tak se mě zeptali, jestli souhlasím s prodloužením lhůty. To jsem odmítl s tím, po vypršení lhůty budu chtít kompenzaci z prodlení, ale že na dodání nového dílu trvám. Je to velká skříň, dispozičně přesně podle mých představ, skládal jsem jí dva dny a kvůli jednomu dílu nechci odstupovat od smlouvy. A teď jádro otázky - nikde jsem nenašel, jak vysokou kompenzaci si vlastně můžu nárokovat. Výsledky strýčka googla totiž vždy končí 30-denní lhůtou a pak nárokem na odstoupení od smlouvy. Už jste někdo něco podobného řešil? Je podle vás adekvátní požadavek třeba 0,5% za každý den zpoždění? Nebo víc/míň? Něco mi říká, že se mě budou snažit odbýt nějakým slevovým voucherem, ale cash je cash, že jo...