reklamace nábytku

Vybavení interiérů i venkovní doplňky, nábytek

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod muf2muf 15. 10. 2023 11:26

Ahoj. Tohle téma možná poatří do sekce "všeobecné právní poradenství / reklamace", ale jelikož tam se nikdo neukázal už víc jak 4 roky, asi bych se odpovědi nedočkal. Proto se zeptám na váš názor/zkušenosti tady a snad mě nikdo nevyhodí :-)

Takže k věci - v nejmenovaném nábytkovém řetězci jsem zakoupil šatní skříň a doma při kompletaci zjistil závadu jednoho dílu. Reklamace běží, ale nestíhají jí vyřídit ve 30 denní lhůtě a tak se mě zeptali, jestli souhlasím s prodloužením lhůty. To jsem odmítl s tím, po vypršení lhůty budu chtít kompenzaci z prodlení, ale že na dodání nového dílu trvám. Je to velká skříň, dispozičně přesně podle mých představ, skládal jsem jí dva dny a kvůli jednomu dílu nechci odstupovat od smlouvy. A teď jádro otázky - nikde jsem nenašel, jak vysokou kompenzaci si vlastně můžu nárokovat. Výsledky strýčka googla totiž vždy končí 30-denní lhůtou a pak nárokem na odstoupení od smlouvy. Už jste někdo něco podobného řešil? Je podle vás adekvátní požadavek třeba 0,5% za každý den zpoždění? Nebo víc/míň? Něco mi říká, že se mě budou snažit odbýt nějakým slevovým voucherem, ale cash je cash, že jo... :-)
muf2muf
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Rop 15. 10. 2023 14:42

Ta možnost tam opravdu není. Pokud nevyřídí reklamaci do 30 dnů, máš právo odstoupit od smlouvy. Jiné možnosti zákon nedává.
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zivan 16. 10. 2023 10:17

Na druhou stranu urcite nebudou chtit vratit penize a dostat zpet nabytek, ktery uz nekdo montoval. Ten uz muzou skoro vyhodit. Takze prostor na vyjednavani tam bude.
Motorola Edge 20; HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP USB-C G5 Essential + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W
zivan
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod libol 16. 10. 2023 11:01

Podlem mne nárok nemáš - a 0,5% za den - překvapilo by mne, kdyby ti na to přistoupili.
Oni to nestihli, ty prodloužit nechceš, ale od smlouvy neodstupuješ - takže jsi s tím srozuměn.
Jasně, že skříň chtít zpět nebudou, tak nějaký voucher/slevička bude (záleží u koho ;-)) ale že by sis tanovil nárok to těžko.

Měl jsem stejný problém - celá ložnice - jen jsem díly kontroloval hned a nesestavoval, taky nestihli dodržet - kompenzace byla - dovezení nových dílů a celá montáž zdarma, všechny poškozené díly mi zůstaly (dodělal jsem z nich stůl a několik poliček ;-)) a slevička (ale řešil jsem to na centrále v DE, česko mrtvý brouk)

Ono jak to vozí kdo ví odkud, tak dovést jeden díl se jim asi neoplatí, takže záleží nakoik je v dosahu něco na čem mohou kanibalizovat.
libol
Diskutér

Odeslat příspěvekod muf2muf 18. 10. 2023 21:48

Dobrá věc se podařila. Zpoždění 10 dní, nabídli buďto voucher 600,- s platností 3 měsíce nebo 400,- na účet. 400,- odpovídá po zaokrouhlení haléřů na těch 0,5% za den. Takže jsem se trefil naprosto přesně. A nový díl na mě čeká na prodejně.
Z toho plyne nebát se a ohlásit se :-)
muf2muf
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod muf2muf 22. 10. 2023 22:27

Tak pozor, bude pokračování. I náhradní díl je totiž vadný, čili bude další reklamace. Sledujte vlákno, budu přidávat novinky :-D
muf2muf
Mírně pokročilý


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků