RWE - plyn Ideal nebo jiný způsob optimalizace

Vytápění, klimatizace, obnovitelné zdroje, nové materiály

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Betaron 24. 4. 2013 08:34

Stejně jako kolegovi MgX, i mně došlo vyúčtování odběru plynu u RWE za uplynulé období a dva dny poté už podruhé nabídka na produkt Optimal. Nabídku Optimal nechávám bez odezvy ze dvou důvodů, ikdyž nám ona otrokářská společnost líčí med kolem huby se zlevněním plynu a bonusem.

Loni koncem roku jsem dokončil rekonstrukci rodinného domku (dva, tři roky) – nová střecha, izolace stropů, krovů 26cm, včetně půdních vestaveb aj. Pak kompletní výměna všech oken a dvojích venkovních dveří. Zateplení fasády jsem nedělal, i tak došlo prvním rokem k úspoře na plynu téměř 14tis. Plyn je využíván na vše – topení, ohřev vody, vaření.
Pak zdražili plyn a doplácel jsem přes 8tis. Nyní na podzim zemřela má matka, které bylo stále zima, jak to obvykle u starých lidí bývá. Poté jsem provedl se začátkem zimního období radikální utažení kohoutku u plynu, víceméně jsem nechal temperovat radiátory na chodbách, ve dvou hlavních pokojích teplota přiměřená. Teď při vyúčtování za období mám přeplatek 7,3tis., i při navýšené dani od nového roku. Na vysvětlenou musím ale dodat, v baráku přebývám sám, tak napolovic. Žena s dcerou bydlí přes ulici v činžáku, takže si mohu dovolit nějaký ten pokus s vytápěním. Tím se vracím i ke zmíněné nabídce Optimal, kterou určitě nepodepíši, abych měl možnost přejít k jinému dodavateli. Po rekonstrukci RD a úmrtí mé matky si dělám jakousi analýzu a v podstatě teprve posledního půl roku sleduji cenové nabídky plynárenských společností a pak samozřejmě názory lidí na forech.

Je ale zcela jasné, že v tomto bezohledném zločineckém státě to jde nezadržitelně všechno do sraček…
Betaron
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MgX 17. 8. 2013 17:08

Ahoj, mám doplňující dotaz k aktuálnímu stavu na trhu.

Jak je na tom společnost FONERGY? Přemýšlel jsem, že k nim přejdu. Nicméně zcela náhodou (v autobuse) jsem vyslechl rozhovor dvou mladých mužů, kdy jeden tvrdil, že mají málo přípojek, tudíž je riziko krachu.

Co by se vlastně dělo, kdyby mnou preferovaný dodavatel plynu zkrachoval?

Předem díky za reakce.
S pozdravem MgX
MgX
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Havers 17. 8. 2013 21:15

Tak riziko krachu rozhodně nezáleží na počtu odběrných míst u daného dodavatele energie.
Krachnout klidně může dodavatel s deseti tisíci OM.

Viz třeba problémy ČEC.
http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/cesk ... 77329.html
http://www.energetickecentrum.cz/aktual ... centru-564

Počty OPM dodavatelů - 2013 - elektřina
http://www.ote-cr.cz/statistika/mesicni ... dodavatelu

Počty OPM dodavatelů - 2013 - plyn
http://www.ote-cr.cz/statistika/mesicni ... dodavatelu

Ad FONERGY - dle mého velmi slušná firma. Je tu od dubna 2012.
A skoro se mi chce napsat, že čím větší firma (např. RWE, ČEZ atd.), tím pro zákazníka hůře (všelijaké vychytávky, které jsou v neprospěch zákazníka) - viz třeba toto -> viewtopic.php?f=334&t=1146074 nebo toto -> viewtopic.php?f=334&t=1179575&start=105

Takže za mě ti můžu FONERGY klidně doporučit.

A na FONERGY či jiné dodavatele se informuj zde: http://www.energiejenda.cz/

Jinak při možném krachu dodavatele energie vidím problém hlavně v tom, že zákazník může mít u tohoto dodavatele přeplatek (zaplacené zálohy budou vyšší než skutečně odebraná energie), který by z něho asi těžko dostával zpět...

Dodavatel poslední instance

:arrow: http://www.cenyenergie.cz/dodavatel-pos ... stance.dic
Havers
Diskutér

Odeslat příspěvekod MgX 18. 8. 2013 10:48

Děkuji.

Ad dodavatel poslední instance ...

pokud zkrachuje můj dodavatel, předpokládám, že plyn normálně pojede dál (že mi nebude odpojen). V té chvíli ale netuším komu bych ho hradil, zřejmě ještě krachujícímu dodavateli.

Pak nechápu jednu věc - při tomto stavu já musím požádat ERÚ o přidělení dodavatele posl. instance, nebo si normálně mohu vybrat jiného? Problém v té chvíli je, že by se zase měla dodržet tříměsíční výpovědní lhůta (tedy ve chvíli, kdybych chtěl přejít jinam). Nebo výpovědní lhůta v případě krachu není-padá?
S pozdravem MgX
MgX
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Havers 18. 8. 2013 11:38

Tak k odpojení určitě nedojde. Změnit to na nového dodavatele by snad mělo jít okamžitě.

Tyhle špeky by ti nejlépe zodpověděli na ERÚ nebo se zkus zeptat tady -> http://www.energiejenda.cz/

Zásady chování zákazníků na energetickém trhu:

4. Nebojte se podepsat smlouvu s malým dodavatelem, nemějte obavy z jeho krachu, když by zkrachoval, tak nebudete bez energie, automaticky Vás přepnou na dodavatele poslední instance.

:arrow: http://www.energiejenda.cz/zasady.pdf
Havers
Diskutér

Odeslat příspěvekod MgX 19. 9. 2013 21:00

Abych to nějak uzavřel. Z nabídky jsem nakonec vybral Fonergy. Uvidíme. V každém případě mně vyhovuje jejich způsob komunikace, který má základ v profesionalitě, kdy ovšem určitá „lidskost“ není onou profesionalitou potlačována.

Ano, znám ono přísloví ... Když ptáčka lapají, hezky mu zpívají ... já do chomoutu vlezl dobrovolně. Zajímavé na všem je, že jsem dopředu informoval dosavadního dodavatele o své chuti snížit cenu plynu. Tento mi následně přes zprostředkovatelku zaslal na email opět běžnou nabídku. Vzhledem k tomu, že se jedná o jasný náznak, že o mě jakožto klienta nemají zájem - přešel jsem.

Budoucnost ukáže, zda se jednalo o krok správný, resp. zda jsem měl šťastnou ruku při výběru.

Všem přispěvatelům děkuji za cenné rady! :-)
S pozdravem MgX
MgX
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 19. 9. 2013 22:15

Hlavně se za čas nezapomeň pochlubit, jak jsi dopadl... Já na toho lapaného ptáčka taky doplatil... ČEZ, nikdy více... A ERÚ jim jde evidentně na ruku, velmi komické je, když mně po stížnosti na postup ČEZU na ERÚ zavolá na mobil pracovník ERÚ, přičemž číslo toho mobilu jsem nikdy na ERÚ neposlal, ale mám ho evidované jako kontaktní telefon právě na ČEZu...
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Havers 20. 9. 2013 11:26

To Tomáš Marný:

Na tom je vidět, že se tím na ERÚ opravdu někdo zabýval. ERÚ kontaktoval ČEZ a ověřoval si další informace k tvému podání. ČEZ jim následně v odpovědi sdělil i tvé kontaktní telefonní číslo...

-- 20. 9. 2013 12:33 --

MgX píše:Abych to nějak uzavřel. Z nabídky jsem nakonec vybral Fonergy. Uvidíme. V každém případě mně vyhovuje jejich způsob komunikace, který má základ v profesionalitě, kdy ovšem určitá „lidskost“ není onou profesionalitou potlačována.


Potvrzuji.

Jinak po 9 měsících u Fonergy zatím dobrý. Dále se uvidí. Změnit případně dodavatele plynu není vůbec žádný problém...
Naposledy upravil Havers dne 20. 9. 2013 11:34, celkově upraveno 1
Havers
Diskutér

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 20. 9. 2013 11:33

No vždyť nahoře píšu, že se s tím Ctrl+C, Ctrl+V někdo zabýval...
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Havers 20. 9. 2013 11:36

No, reagoval jsem spíš na to, že je komické, když ti volali z ERÚ na mobil registrovaný u ČEZu.
Havers
Diskutér

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 20. 9. 2013 11:46

Mně přijde víc komické, když, kromě okopírované odpovědi z ČEZu, ještě někdo z ERÚ volá a jemně mi naznačuje, že něco s tím dělat je zbytečné.
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků