od profNutella 12. 7. 2024 09:06
Anabáze Epet asi 3 týdny: Primárně jsem se snažil uzavřít Smlovu online, proces probíhal zdárně až do chvíle těsně před podpisem, kdy systém nabídne seznam dokumentů připojených ke Smlouvě, vč. ceníků, avšak "náhodně" schází právě vždy ten pro zákazníka nejvýhodnější ceník z 14.6. 2024 FIX12 HH, a to jak u plynu, tak u elektřiny. Takže nezbylo než Epet kontaktovat telefonicky, což se po dosti velkých komplikacích zadařilo(nedodrželi jimi domluvený čas telefonátu a už se neobtěžovali vůbec zavolat) Avšak i když jsem jim na vyžádaný email vyuctovani@.. zaslal platnou aktuální fakturu a akceptaci výpovědi u současného dodavatele plynu, dále suveréně tvrdili, že akceptaci nebo fakturu neobdrželi, takže znovu zaslání a pak tedy zaslali odkaz na Smlouvu, ale s podstatnou vadou v osobním datu(ač jej měli jasně uvedený na faktuře), takže znovu oprava a tentokráte u plynu se zadařilo konečně uzavřít platně Smlouvu FIX12 HH. Upozornil jsem je, že jejich systém online smluv nenabízí uzavření na platný ceník FIX12 HH, ale přišla dosti jednoznačná odpověd "my máme vše v nejlepším pořádku" a "pokud Vám to nefunguje, můžete uzavřít telefonicky a přes odkaz, o což se marně pokouším doposud, zatím mě vůbec nekontaktovali ani tlf. ani odkazem na uzavření Smlouvy elektřina, ač jsem jim před dlaždici (jiná pozice než online uzavření) z jejich webu zaslal i požadovanou poslední fakturu elektřina. Asi zase budu nakonec muset použít SMS na ochotnější paní Epet, at to popostrčí jako u toho plynu.
Prostudoval jsem si dosti podrobně OP je mj. možnost podstatného navýšení ceny dle "bezpečnostního standardu dodávky v souladu s vyhláškou č. 344/2012 Sb., o stavu nouze v plynárenství". Dále přímo ve Smlouvě není uveden plný název ceníku jen "FIX12", pod kterým všam mají minimálně dva platné ceníky a jeden s vyšší cenou. Jen v "Informace pro zákazníka - spotřebitele" je tedy uvdene aspon ceník s datem jeho účinosti, což ale zase není Smlouva formulář.
Dále cituji: "9.1. Dodavatel má právo OP a/nebo Ceník a/nebo Ceník vybraných služeb
jednostranně měnit v jakékoliv jejich části, nebo i v celém rozsahu z důvodu (i)
významné změny na trhu s elektřinou a/nebo plynem,(ii) významného nárůstu
či poklesu nákladů na zajištění dodávky elektřiny a/nebo plynu či Distribučních
služeb, (iii) změny obchodní politiky či strategie Dodavatele, (iv) významné
změny zavedené praxe na energetickém trhu, (v) legislativní změny či (vi) jiné
významné změny okolností, které mají dopad na uskutečňování dodávek
elektřiny a/nebo plynu a zajišťování Distribučních služeb do OM Zákazníka."
Výsledný dojem zákazníka je tedy značně rozpačitý....