Asi bych šel do té virtuální baterie, pokud tedy nechceš laborovat se spotem, tam to ale dnes nemá smysl bez nějakého inteligentního řízení, bo v podstatě v létě, když FVE všude vyrábí, nebo u sousedů fouká vítr, jdou ceny do záporu a musíš se tomu přizpůsobit.
Mám přetoky vyřešené s výkupem za fixní cenu, ale ta stále klesá, na druhou stranu nemusím řešit nějaké omezování výkonu a umělé vybíjení baterie a FVE si jede sama na plný výkon, bez nějakého umělého přiškrcování a optimalizuji si jen využití energie na dobu, když je k dispozici. Příští týden si jdu na týden půjčit ID.4, abych zjistil, jestli si z elektroprskoletu nehodím provaz. Pokud zjistím, že jsem schopen soužití, mám v plánu pořídit nějaký Elroq, nebo možná i tu ID.4 a minimalizovat nevýhodné přetoky do sítě dobíjením EV, v kombinaci s řízeným ohřevem vody a dalších energeticky náročných spotřebičů s využitím vzdáleného řízení přes wifi.
Před třemi lety jsem si pořídil hybridní wagen (HEV), bo elektrowagen jen přes mou mrtvolu, to samé s FVE. Tu jsem pořídil před dvěma lety, když to s energiemi vypadalo, že to bude v zadeli. Vědět, či předpokládat to v době pořízení HEV, zvolil jsem rovnou PHEV. No a nyní se asi přizpůsobím FVE pořízením i EV
