Zmena dodavatele elektriny

Vytápění, klimatizace, obnovitelné zdroje, nové materiály

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod D.roak 6. 9. 2015 11:46

Jednou jsem zkousel zaplatit zalohu pres branu cezu nez nabehlo inkaso.Nevim jak ted ale te brany se dohledat moc logicke nebylo.Nakonec jsem branu dohledal.Platba se nepodari.tak jsem pouzil BU a jednorazovou pravdu.Spise casem zmenim inkaso na sipo.
D.roak
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Tomas.1 7. 9. 2015 15:55

Uměl by někdo poradit se změnou dodavatele RWE - MND? Jedná se o smlouvu uzavřenou x let, kdy v roce 2013 babička využila možnost "slevy" bohužel aktuálně přeplácí oproti MND cca 8000 Kč, což je dost.

Problém je že jsem zjistil, že ve smlouvě mají automatickou prolongaci a v dubnu 2015 poslali dopis s možností další slevy, kterou už nepodepsala, mysleli jsme že se jedná o smlouvu na dobu neurčitou. Nyní jsme se nastěhovali do volného patra a spotřeba bude ještě o XX% vyšší, je nějaká možnost přepisu a následné změny, nebo budeme muset čekat do roku 2017? Předem díky za help.
Tomas.1
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod dyletant 7. 9. 2015 17:52

Tak vzdy je moznost ukonceni smlouvy z duvodu zmeny bydliste a uzavrit smlouvu s jinym dodavatelem na nekoho jineho z rodiny.
dyletant
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Tomas.1 7. 9. 2015 18:35

Výborně, shodou okolností má dům 2 spolumajitele, takže je možné přepsat k nějakému datu plynoměr a tím se ukončí smlouva a odběr u RWE a zároveň naskočí bez přerušení dodávky plynu již levnější dodavatel na "nového" majitele?
Tomas.1
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Bond2 7. 9. 2015 19:54

Není to úplně jednoduché, pokud nebudeš blafovat. Co zaškrtneš ?
- ODSTĚHOVAL SE - svědčí mi právo k užívání nemovitosti/bytu a zavazuji se uhradit veškeré závazky Původního odběratele vůči Obchodníkovi z uvedeného smluvního vztahu
- ODSTĚHOVAL SE - svědčí mi právo k užívání nemovitosti/bytu a s Původním odběratelem jsem nikdy nebyl(-a) v žádném vztahu, který by zakládal odpovědnosti za jeho závazky

Jsem si vědom(-a) toho, že v případě, kdy jsem v tomto prohlášení uvedl(-a) nepravdivé údaje, jsem povinen(-a) uhradit způsobenou škodu a Distributor nebo Obchodník bude oprávněn k okamžitému odstoupení od smlouvy uzavřené na základě nepravdivých údajů a ukončit distribuci nebo dodávku elektřiny. Tímto souhlasím s poskytnutím a následným zpracováním mnou uvedených osobních údajů za účelem zajištění provedení úkonů na základě tohoto čestného prohlášení,....... Tento souhlas dávám na dobu nezbytně nutnou, nejdéle však na dobu odpovídající promlčecím lhůtám dle občanského, příp. obchodního zákoníku.


Chce to jiné příjmení nového majitele.... Chtějí často i výpis z katastru nebo smlouvu (kupní, darovací..). Jinak je tam pokuta za předčasné ukončení odběru...

MND jssou dobrý index ale jsou lepší dodavatelé...http://kalkulator.tzb-info.cz/
Bond2
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas.1 7. 9. 2015 21:35

Tak to je špatný, protože příjmení je stejný.

Ikdyž teda přesně nerozumím co je míněno:
svědčí mi právo k užívání nemovitosti/bytu (právo k užívání nemovitosti je)

a s Původním odběratelem jsem nikdy nebyl(-a) v žádném vztahu, který by zakládal odpovědnosti za jeho závazky
Tomas.1
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod D.roak 8. 9. 2015 00:09

No v tom dodatku nevim jak u RWE ale u PPAS je i ta velikost smluvni pokuty pro pripad nedodrzeni uvazku nevim jak RWE ale PPAS tam mela 3000Kc
D.roak
Nadšenec

Odeslat příspěvekod astrapa 8. 9. 2015 07:56

s Původním odběratelem jsem nikdy nebyl(-a) v žádném vztahu

Vnoučata přece neodpovídají za dluhy babičky.
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod Tomas.1 8. 9. 2015 08:05

Hned včera jsme kontaktovali RWE na zákaznické lince kterou uvádějí na fakturách, do telefonu i přes nadiktování veškerých údajů z faktury nechtějí nic ke smlouvě říct, na dotaz kdy končí smlouva, já vám to pošlu poštou :), za jakých podmínek je možno ukončit smlouvu? To vám do telefonu nemohu říct. Zdá se mi že platím moc, vydržte podívám se co bych vám mohla nabídnout....mohu vám nabídnout tarif relax, kde je sleva 2%, nabídku posílá taktéž poštou, tak k nejlevnějším zbývá už jen cca 18%.

Díky za odkaz na tu kalkulačku tzb. , zdá se důveryhodná.

Je to opět poučení, hlídat termíny, ale hlídat je všechny daří se to někomu?
Tomas.1
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod astrapa 2. 10. 2015 16:34

astrapa píše:Tak mě docela nepříjemně překvapil ČEZ - dal jsem si k němu na zkoušku jedno odběrné místo, chtěl jsem vyzkoušet, jestli se s nima bude dát dojednat nějaká individuální cena. Podle platebního kalendáře chtějí splatnost vždy do 21. aktuálního měsíce.

V srpnu jsem zaplatil až 24.8. (tento den byla platba na jejich účtu) a poslali mi upomínku spolu se smluvní pokutou 95 Kč.

Nijak si nestěžuju, chápu, že splatnost je třeba dodržovat a holt jsem porušil smlouvu, ale spousta lidí je, myslím, zvyklá běžně platit SIPO na konci měsíce (trochu běžného uživatele mate pokyn na přední straně SIPO, že je možné "platbu na poště uhradit i poslední pracovní den měsíce") a myslím, že žádný z dodavatelů, ať už je to UPC nebo O2 s tím nemá problém, tiše to akceptují. A ČEZ kvůli 3 dnům prodlení hned posílá písemnou upomínku a účtuje si smluvní pokutu. Dost zajímavý přístup.



Tak jsem si to nenechal líbit, udělal trochu bububu a ČEZ mi tu smluvní pokutu vrátil. Mají u mě plus.

Naopak Fosfa má jedno velké minus, je to už tři týdny, co jsem jim poslal přihlášku a dosud mi neposlali ani smlouvu, po dvou urgencích mi jen sdělili, že toho teď mají hodně, protože přecházejí na nějaký nový systém a že stejně dodávky začnou až 1. ledna, tak stačí poslat smlouvy měsíc předem :-(

A přepis odběrného místa řeší 6 týdnů a ještě si musím s distribucí sjednat smlouvy sám, Europe Easy Energy to byli schopni vyřešit za 2 týdny a distribuce vyjednali sami. Musím se modlit, aby mi neodpojili elektroměr.

Fonergy zase svojí laxností způsobili, že mi u dvou odběrných míst odpojili elektroměr.

Ach jo, tady prostě není firma s rozumnými cenami a aby to šlapalo. U každé firmy drhne něco...
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod D.roak 2. 10. 2015 18:42

Díky za info takže přepis místa tak vynechám Fonergy a FOSFA zatím je zaparkovaný u ČEZ etarif.díky
D.roak
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 2. 10. 2015 18:59

Nijak si nestěžuju, chápu, že splatnost je třeba dodržovat a holt jsem porušil smlouvu, ale spousta lidí je, myslím, zvyklá běžně platit SIPO na konci měsíce (trochu běžného uživatele mate pokyn na přední straně SIPO, že je možné "platbu na poště uhradit i poslední pracovní den měsíce") a myslím, že žádný z dodavatelů, ať už je to UPC nebo O2 s tím nemá problém, tiše to akceptují. A ČEZ kvůli 3 dnům prodlení hned posílá písemnou upomínku a účtuje si smluvní pokutu. Dost zajímavý přístup.

Jsem zvyklej jezdit přes křižovatku na červenou ještě nějakých 15 sekund poté, co ta červená naskočila. Hovínkáři v mé obci mé X5 Bávo v pohodě tolerují. Minulý týden jsem vyrazil z rodných Pardubic do vedlejšího Hradce Králové, předvedl jsem na křižovatce úplně to samé, a hele, včera mně přišlo předvolání k projednání přestupku. Kvůli pitomým 15 sekundám. Dost zajímavý přístup.
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bond2 2. 10. 2015 19:48

astrapa píše:
Naopak Fosfa má jedno velké minus, je to už tři týdny, co jsem jim poslal přihlášku a dosud mi neposlali ani smlouvu, po dvou urgencích mi jen sdělili, že toho teď mají hodně, protože přecházejí na nějaký nový systém a že stejně dodávky začnou až 1. ledna, tak stačí poslat smlouvy měsíc předem :-(

A přepis odběrného místa řeší 6 týdnů a ještě si musím s distribucí sjednat smlouvy sám, Europe Easy Energy to byli schopni vyřešit za 2 týdny a distribuce vyjednali sami. Musím se modlit, aby mi neodpojili elektroměr.
Ach jo, tady prostě není firma s rozumnými cenami a aby to šlapalo. U každé firmy drhne něco...

Přepis k Fosfě jsem řešil přesně před rokem a vše proběhlo bez problémů, distribuci samozřejmě vyřídili sami. To že přepis trvá 4-6 týdnů mi oznámili hned po obdržení žádosti. Na plynu už jsem pár tisíc ušetřil... za mě maximální spokojennost :tleskani . Ba naopak člověk má menší tendenci šetřit, když ví o kolik to je levnější oproti RWE, Centropol a podobným... :pozor
Bond2
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod astrapa 3. 10. 2015 07:07

D.roak: Já těch odběrných míst mám hodně (svoje byty + spravuju cizí a OM mám napsaná na sebe kvůli množstevní slevě). To pak samozřejmě vede k chybám, jak na straně dodavatelů (i když nechápu, proč nemají nějaký software, který by jim tu činnost automatizoval, aby k chybám nedocházelo), tak i na mojí straně, že si u nového odběrného místa zapomenu zadat příkaz... Já na to mám sešit s tabulkou, kam si každý měsíc škrtám jednotlivé platby, ale upřímně už bych potřeboval nějaký soft na správu, který by byl spárovaný s bankou a fungovalo to samo. Nic vhodného pro pronajímatele jsem ale nenašel.

Fosfa byla jediná, která souhlasila s tím, že budu všechny byty platit v jedné platbě pod jedním v.s. To by mi mělo hodně usnadnit život.

Já Fosfu 2 roky používám pro svůj vlastní byt a musím říct, že třeba přeplatky vrací okamžitě (asi do týdne po vyúčtování). Komunikace je pomalejší, to je pravda. Na rozdíl od ČEZu, EEE a Fonergy nemá Fosfa žádný "internetbanking", ale prý něco chystali na konec roku 2014; zatím nic nespustili.

S jedním bytem bych k Fosfě bez obav přešel. Mám s Fosfou dobré zkušenosti (coby individuální zákazník).
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod soban 3. 10. 2015 21:12

A inkaso znáš?

Prostě jim řeknu aby si strhávaly platby samy inkasem, inkaso povolím s dostatečným limitem pro všechny platby a jenom třeba hlídat aby na účtu byly peníze.
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Mírně pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků