ROlda78:
U každé objednávky je na AliExpressu uvedené za jak dlouho by objednávka měla dorazit a že pokud nedorazí do uvedeného data tak se může požádat o vrácení peněz tím, že se otevře spor. Já mám u mojí poslední doposud nedoručené objednávky uvedené toto:
Your order should arrive within 22-41 Dni, Factors such as delayed logistics and customs clearings may have an impact on the delivery time.
1. If your order does not arrive on 2019-03-18 , you can apply for a refund by opening a dispute.
2. To extend the Buyer Protection for this order, please click here .
Předpokládám, že se jedná pouze o předpokládaný čas doručení do kdy by za normálních okolnosti při určitém způsobu dopravy to mělo být doručené. Prodejce ani nikdo jiný ale asi nemůže tento čas nijak garantovat, protože to jestli to nějak více zdrží než je běžné pošta nebo celníci už nikdo z nich nemůže ovlivnit. Předpokládám, že na AliExpressu jsou ale pro prodejce stanovené podmínky, že pokud ve stanoveném čase zboží nebude doručené tak musí počítat s tím, že kupující může otevřít spor a požádat o vrácení peněz čímž prodejce má smůlu a za zboží bohužel nedostane zaplacené s čímž by měl každý prodejce počítat, že i to se může stát.
Nevím přesně jak to je s tím vrácením peněz na základě sporu, ale předpokládám, že za objednané zboží se platí AliExpressu a ne přímo konkrétnímu prodejci a proto případné vracení peněz provádí přímo AliExpress a ne prodejce. Prodejce dostane peníze za zaslané zboží až po potvrzení jejího doručení kupujícím nebo po uplynutí doby pro doručení pokud není podaný spor. Alespoň tak to chápu já, že to tak asi je.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10