FinExpert.cz

Přihlásit se


Předchozí stránka  |  Další stránka

PHM

Offline - Nadšenec Profil 
27. 3. 2024 12:18 Odeslat příspěvek
Aditiva nejsou žádná pohádka. Od dodavatele přijde benzín bez aditiv a pak je tam buď přidají nebo ne. U tank ono je to rozdíl mezi naturalem 95 a 95+. Benzina ekvivalent 95 od ono nemá, protože neprodává neaditivovaný benzín. Jak už tady několikrát padlo, pokud srovnávat cenu, tak effecta 95 a natural 95+ od tank ono.

Co se týká dobití karty jinou kartou, tak přes aplikaci to normálně jde. Sám to tak dělám a fyzickou tankartu jsem ještě nikdy nepoužil.
Poslední příspěvek


Offline - Přeborník Profil 
27. 3. 2024 15:07 Odeslat příspěvek
A ještě dodám, že byl test a zjištěním, efecta 95 je vlastně 96.něco ,a výkonem je na téměř na úrovni 100 jiných pump.

Taky se snažím tankovat efectu 95 před jinými a je defakto z prémiových benzínů (naozaj ji nelze srovnávat s kategorií klasických 95 z Tesco ono) nejlevnější a má nelepší poměr cena výkon kvalita.


Offline - osobne Profil 
27. 3. 2024 15:09 Odeslat příspěvek
To bych chtěl ten test vidět tedy. :mrgreen:


Offline - Diskutér Profil 
27. 3. 2024 16:34 Odeslat příspěvek
https://www.auto.cz/velky-test-stooktan ... e10-148709

Můžeš si pustit i video.


Offline - osobne Profil 
27. 3. 2024 17:20 Odeslat příspěvek
Slovo aditivum se tam nevyskytuje. Zato je všeobecně známé, že Efecta 95 je od stejného výrobce jako Natural 95. To že 100 oktanový benzin žádný výkon motoru nezvýší oproti 95 oktanovému, je snad také všeobecně známé, to mi říkali ve Škodovce už v roce 1998 při koupi Felicie, že mám kupovat 95ku, že 98ka nic víc nepřinese. Třeba takové LPG má také minimálně 100 oktanů, někdy až 110 oktanú a nepřináší to vyšší výkon než benzin 95 oktanů. Takže výsledek toho testu jen potvrzuje, že ty benziny 95 a 100 oktanů jsou stejné.


Offline - Přeborník Profil 
27. 3. 2024 17:59 Odeslat příspěvek
je aditivovany a o to hlavne jde, ze ma oktanove cilo vyssi proti norme je plus(i kdyz pro bezny motor asi bezvyznamne)

A se slevou 50h na easy karte se dostavas lehce nad cenu obyc benzinu z tesca, kde mas tank ono jsi casto i pod urovni obyc 95 z tank ona, minimlane na stejne cene....


Naposledy upravil slavo963 dne 27. 3. 2024 18:04, celkově upraveno 1


Offline - osobne Profil 
27. 3. 2024 18:04 Odeslat příspěvek
Jo správně, bezvýznamné.


Offline - Přeborník Profil 
27. 3. 2024 18:05 Odeslat příspěvek
to aditivum tam dodava rozdilovou kvalitu, to se neokeca


Offline - osobne Profil 
27. 3. 2024 19:21 Odeslat příspěvek
Jojo, raději se ani nechlubí, co tam přesně dávají a v jakém množství.


Offline - Návštěvník Profil 
28. 3. 2024 10:06 Odeslat příspěvek
Asi budu mluvit do zabedněné hlavy neschopné změnit názor a ještě k tomu mimo téma, nicméně mě se*e, když někdo plácá nesmysly, takže budu reagovat:

- prémiové "100" benzíny (Verva a spol) mají jiný základ, jsou z jiné rafinerie, ta rafinerka co dělá "95" neumí "100"

- "95" bez aditiv a "95" s aditivy může být diametrální rozdíl (mazivost, bod samovznícení - klepání motoru, degradace paliva v čase, čistící schopnosti, skladovatelnost, vázání vody atd)

- "100" samozřejmě výkon zvýší, nicméně ne u všech motorů (musí mít čidlo klepání, pak je schopen upravit časování zápalu dle paliva = zvýšení výkonu umožněné odolností paliva proti předčasnému zápalu). To zvýšení je téměř nepozorovatelné, myslím, že kdo tvrdí, že to pozná, tak si to většinou jen myslí. Klidnější volnoběh už poznat bývá.

- "100" Verva (nevím jak ostatní) neobsahuje žádný biolíh, nahrazuje ho jinou složkou, která nemá žádné negativum pro motor (tedy se člověk takto vyhne povinným bios*ačkám). Verva bývá tak naaditivovaná, že je modrá..

- "95" velmi rychle degraduje, "100" má díky obsahu aditiv a 0% biolihu násobně delší skladovatelnost a netahá tolik vodu

- že něco řekne nějaký bezejmenný člověk ve škodovce (technik nebo obchodník?) znamená, že je to určitě pravda? Že to možná platí pro feliciii znamená, že to automaticky platí pro všechny motory?


Takže abych to shrnul, pro vyšší výkon to moc smysl nemá, pro životnost motoru, hladší chod atd ano. Dnešní "95" umí krásně zalepit karburátory na motorkách, naleptat hliníkové díly a nejspíš i ty gumové atd., Verva to neudělá.


Offline - osobne Profil 
28. 3. 2024 10:21 Odeslat příspěvek
Pohádky pro ty, kdo jsou ochotni jim věřit. To je jak u bankovních poplatků, za neznalost a nezkušenost se platí víc.


Offline - Diskutér Profil 
28. 3. 2024 12:19 Odeslat příspěvek
Dávají tam VIF, to je veřejně známá věc a jeho účinky už jsou taky ověřené, takže bud si to tam člověk může dolít sám anebo to tankovat rovnou aditivované, ikdyž ne v takovém poměru s vyjímkou Vervy kde je ho opravdu max doporučené množství, také benzín samotný je modrý. Výhoda Benefit karty je, že nemusím přemýšlet, kde natankuju klidně na dálnici a je to +/- stejné jako nejlevnější pumpy a čekat 20 minut na ono abych usetril pár korun na nádrži a ještě si kvůli tomu zajel se mi vážně nevyplatí. Alternativa je ještě EuroOil se slevou od ČSOB, kde je zase minimální obsah ethanolu, někdy dokonce i nulový když se zbavují státních rezerv, což lze poznat z jejich apky. Pro majitele dieselů jasná volba, jelikož je bez biosložek vždy. 100 oktanové benzíny se u nás nevyrábí, vše se dováží a vždy je tam místo ethanolu ETBE což je druhá generace biosložek, která neváže vodu a neobsahuje ethanol, tudíž je benzín stabilní a může se delší dobu uchovávat třeba přes zimu nebo v pilách a sekačkách, které jsou na ethanol a jeho negativa snad ještě náchylnější než motory aut.
Velmi podrobné info o složení benzínů u EuroOilu:
https://www.ceproas.cz/files/otazky_a_o ... XN4jHdU2NA


Offline - Návštěvník Profil 
28. 3. 2024 14:45 Odeslat příspěvek
.


Offline - Nadšenec Profil 
28. 3. 2024 15:47 Odeslat příspěvek
Jak tady píšou ostatní, tak to zhruba tak pokrývá tematiku. Nejenom benzínu, ale výhod tankarty. Že si o tom myslí 123123123, že jsme všichni ostatní blbci, tak ať si to myslí, no.

Co se týká toho výkonu, tak vyloženě nárůst výkonu nepozoruju, ale nějaké rozdíly tam cítím. U části svého vozového parku. U Mustanga a motorky (Aprilia RS660) je velký rozdíl v chodu motoru v poslední třetině otáček před omezovačem. U obou mi výrazně klesla dlouhodobá spotřeba. Víc u motorky. Není to výsledek laboratorního testu, tak čísla házet nebudu, ale efekt tam je pro mě úplně bez debat. U obou to trvalo několik nádrží než se toto začalo projevovat. Pak mám ještě Renault Megane. Tam žádný takový efekt není, ale přesto to tam tankuju kvůli jiným důvodům. Zaprvé současné přímovstřikové benzíny trpí na karbonizaci a tohle je minimálně na pocit dobrá prevence a zadruhé to auto jezdí málo a je tam benzín třeba i 3 měsíce. Jak správně psal retron - ETBE neváže vodu a tak to ničemu nevadí. S 10% biolihu bych se bál.

Jsme sice OT a stejně jako Rendy si myslím, že to někteří stejně slyšet nechtějí, ale stejně mi to nedá svou zkušenost nenapsat. Je důležité nekoukat na to čistě z pohledu 95 vs 100, ale spíš obyč. vs prémiový benzín. Tak je to v dnešní době koneckonců myšleno. Mám několik známých, kteří to lejou do sekaček apod., a logicky ne kvůli výkonu, ale aby jim to nezadělávalo karburátory, jako jim dělá obyč. 95ka.

Tankarta je pro mě řešení ve smyslu - tankuju benzín, kterému věřím, kdekoliv je třeba (i na dálnici), bez nutnosti cokoliv plánovat nebo řešit, rychle (appkou přímo u stojanu bez front) a za cenu, která není vůbec špatná. A nemusím u toho být vyloženě fanoušek Orlenu/Benziny... Prostě ten celý "package" mi fakt vyhovuje.


Offline - Nadšenec Profil 
28. 3. 2024 17:42 Odeslat příspěvek
Když se tady sešli znalci, tak se zeptám. "100" od Shellu nebo OMV je to samé, jako od Orlenu? Jde mi hlavně o tu biosložku do auta, které jezdí málo.
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku Předchozí stránka  1, 2, 3, #  Další stránka
Stránka 2 z 3 [ Příspěvků: 32 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies