FinExpert.cz

Přihlásit se


Předchozí stránka  |  Další stránka

Equa bank (včetně převzetí Raiffeisenbankou)

Offline - Mírně pokročilý Profil 
14. 5. 2021 10:14 Odeslat příspěvek
Jak je to ohledně poplatků za informační SMS? V sazebníku je "Zaslání informační SMS o platbách, transakcích a zůstatcích (zaslaná na tuzemské telefonní číslo)" za 1,50 Kč. V nastavení účtu jsou přednastavené informační SMS ohledně karty (končící platnost, blokace, vyrobení nové). Ty jsou také zpoplatněné, nebo jsou zdarma? Jde mi o to, jestli je tam můžu nechat, nebo je mám raději vymazat.
Poslední příspěvek


Offline - Poslední varování Profil 
14. 5. 2021 18:35 Odeslat příspěvek
ČNB nemá nic proti.
https://www.e15.cz/byznys/finance-a-bankovnictvi/raiffeisenbank-se-zaradi-mezi-nejvetsi-hrace-na-trhu-dostala-povoleni-koupit-equa-bank-1380520


Offline - Nadšenec Profil 
16. 5. 2021 09:01 Odeslat příspěvek
Dejte si velkýho bacha na "vychytanou" službu odložené platby Platím pak. Umělci to svým klientům zapíšou do registrů jako měsíční splátku úvěru. Skončil jsem s měsíční "splátkou" 20 tisíc, z registrů (BRKI) to zmizí nejdřív za dvě měsíce. Opravdu bezva nápad, zas někdy využiju. Tady někdo dlouho myslel, až vymyslel.

>:-( :grr:


Offline - Mírně pokročilý Profil 
16. 5. 2021 12:25 Odeslat příspěvek
Tak to je snad něco jako Twisto ne? Mám dojem, že těch podobných služeb se poslední dobou na trhu objevilo celkem dost.


Offline - Diskutér Profil 
16. 5. 2021 20:13 Odeslat příspěvek
Linda z RB:
Ano, nemám stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko ale. Stáhnul jsem si ze stránek ČSSZ formulář na změnu výplaty důchodu na jiný účet. ČSSZ vyžaduje na formuláři potvrzení nové banky. Někteří důchodci ale nejsou na tom pohybově nejlépe a nedovedu si představit u některých návštěvu pobočky banky za účelem potvrzení z banky.
Nemohla by se k tomuto problému RB postavit při převodu čísel účtů z Equa na RB čelem a důchodcům, kterým chodí důchod do Equa tuto změnu zajistit či zprostředkovat u ČSSZ, tak aby nemuseli do RB chodit potvrzovat formulář o změně účtu?
Mimo jiné v digitální době dle ČSSZ trvá změna zasílání důchodu na jiný účet po obdržení žádosti od důchodce 2 až 3 měsíce!!!


Offline - Mírně pokročilý Profil 
16. 5. 2021 20:54 Odeslat příspěvek
Mirek: Tohle nedokáže, pokud vím, žádná banka zařídit a vždy se musí osobně. To bude asi taky jeden z důvodů, proč starší lidé neradi mění banku, protože zařizování u ČSSZ je neskutečně zdlouhavé. Taky nechápu, co je na tom tak těžkého přepsat jedno číslo - otázka pár sekund. To je ten digitální stát, co jsme chtěli :)


Offline - Diskutér Profil 
17. 5. 2021 05:58 Odeslat příspěvek
@y2key:
To není tak docela pravda. Když ČSOB cca na přelomu tisíciletí přebírala krachující IPB, což bylo spojeno rovněž s přečíslováním (sice jen kódu banky z 5100 na 0300, ale i tak), zařídila tuto změnu u ČSSZ za klienty hromadně. Dokonce i jiné velké instituce (státní, i větší firmy) si toto přečíslování ve svých systémech udělaly i bez zásahu klienta (vím to osobně, IPB byla moje první banka). Ano, tato změna byla pro dané instituce celkem snadná, protože překryv základů čísel účtů (bez kódu banky) mezi IPB a ČSOB naštěstí nebyl a změnil se všem tedy jen kód banky (IPB používala jen základ bez předčíslí, 9-10 čísel, ČSOB se svými firemními účty buď i předčíslí, nebo u "VIP účtů" šlo o kratší číslo než těch 9 cifer). To u spojení Equa do RB nejspíš nebude nulový překryv u základů čísel účtů, bude tedy třeba v některých případech duplicit přečíslování i u nich. Ale ani to nebrání RB to s ČSSZ hromadně vyřídit. Protože když Mirek píše o tom formuláři ČSSZ "Žádost o výplatu důchodu na účet" (tak nějak se jmenuje), který musí banka potvrdit, tak banka to potvrzuje právě proto, aby tím smluvně zajistila součinnost s ČSSZ ohledně klienta. Zejména jde o úmrtí klienta, kdy se banka zavazuje k vrácení důchodu vyplaceného (náležejícího) po dni úmrtí zpět do ČSSZ. Ale i další součinnost s ČSSZ to umožňuje, tedy RB jako přebírající banka by jistě mohla hromadně toto za klienty Equa, kterým chodí důchod na účet (třeba i moje mamka), zařídit. Vždyť některé banky u vybraných velkých firem typu ČEZ, mobilní operátoři apod. dokážou zajistit i změnu čísla účtu klienta pro placení dané služby na základě přebíraného svolení k inkasu v případě využití Kodexu mobility (Žádost o změnu banky). Musí se jen chtít - a konkrétně u toho důchodu se banka na formuláři ke spolupráci ohledně klienta s ČSSZ dokonce smluvně zavazuje, a RB jako přebírající by ten závazek měla od Equa přebrat.


Offline - Nadšenec Profil 
17. 5. 2021 08:18 Odeslat příspěvek
y2key píše
Tak to je snad něco jako Twisto ne? Mám dojem, že těch podobných služeb se poslední dobou na trhu objevilo celkem dost.


Twisto do těch registrů nic nezapisuje. Tohle je spíš jako dřívější Mall Pay nebo jeho aktuální základní varianta s tím minimálním limitem. Hlavně teda ten postup je úplně absurdní, oni zapíšou celou částku, aniž by sis tu platbu nějak rozložil, a (pochopitelně) pouze svým klientům, co u nich mají účet - u "ne-klientů" ani nemají dostatečně ověřenou identitu k tomu, aby se nějaký zápis mohl konat.


Offline - Poslední varování Profil 
17. 5. 2021 11:21 Odeslat příspěvek
Ale je to spíš pozitivní záznam než negativní, ne?


Offline - Mírně pokročilý Profil 
17. 5. 2021 19:56 Odeslat příspěvek
Už jsem dlouho Equabank nepoužíval a potřeboval bych si něco oživit. Jak prosím Equa počítá úročení na Spořicím účtu HIT? Je to tak, že stačí udělat koncem měsíce 3x platbu kartou a je zohledněn bonus úrok od 1.dne daného měsíce? Nebo se bonus úrok počítá až ode dne, kdy došlo ke splnění podmínky 3x plateb kartou?
Děkuji


Offline - Mírně pokročilý Profil 
17. 5. 2021 20:31 Odeslat příspěvek
Bonusový úrok se počítá za celý měsíc, ve kterém byla splněna podmínka. Vyplácí se až v průběhu následujícího měsíce (ne hned prvního), tedy v jiném termínu než základní úrok.


Offline - Nadšenec Profil 
17. 5. 2021 20:38 Odeslat příspěvek
xsw píše
Ale je to spíš pozitivní záznam než negativní, ne?


To opravdu nevím, třeba někdo z přítomných, co dělají v bance, se k tomu vyjádří... jako pokud bych to používal místo dobírky, tak za rok budu mít v registru tak 30-40 smluv (ukončených). Jinak si neumím představit pozitivní vliv např. v situaci, kdy jdu žádat o hypotéku a zrovna mi v registru visí "dobírky" za 20 tisíc. :hm :hm :hm


Offline - VIP uživatelka Profil 
17. 5. 2021 22:26 Odeslat příspěvek
MirekM. píše
Linda z RB:
Ano, nemám stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko ale. Stáhnul jsem si ze stránek ČSSZ formulář na změnu výplaty důchodu na jiný účet. ČSSZ vyžaduje na formuláři potvrzení nové banky. Někteří důchodci ale nejsou na tom pohybově nejlépe a nedovedu si představit u některých návštěvu pobočky banky za účelem potvrzení z banky.
Nemohla by se k tomuto problému RB postavit při převodu čísel účtů z Equa na RB čelem a důchodcům, kterým chodí důchod do Equa tuto změnu zajistit či zprostředkovat u ČSSZ, tak aby nemuseli do RB chodit potvrzovat formulář o změně účtu?
Mimo jiné v digitální době dle ČSSZ trvá změna zasílání důchodu na jiný účet po obdržení žádosti od důchodce 2 až 3 měsíce!!!



Dobrý den, Mirku,

chápu co myslíte. Pošlu Váš požadavek dál. Uvidíme, jestli je to možné. :-)
Jinak je možné sepsat plnou moc na konkrétní úkon (ne generální plnou moc). Nebo pokud dotyčný může dojít alespoň na poštu, tak poslat dokument s žádostí o potvrzení s ověřeným podpisem poštou. My dokument potvrdíme a pošleme zpět.

Hezký den.
Linda z Raiffeisenbank


Offline - Diskutér Profil 
18. 5. 2021 07:10 Odeslat příspěvek
Linda z RB:
Když to zvládla před řadou let ČSOB, jak píše minarjo výše, mohli by jste to v dnešní plně digitální době zvládnout i vy. Je třeba si uvědomit, že změna čísla účtu na zasílání důchodu nebude z popudu klienta, ale na základě vaší akvizice Equa banky, což si řada klientů Equa ani nepřála, ale to je již jiná písnička. :-)


Offline - Diskutér Profil 
18. 5. 2021 07:41 Odeslat příspěvek
U té krachující IPB, kterou od státu koupila ČSOB, šlo tedy jak už jsem psal "jen" o hromadnou změnu kódu banky z 5100 na 0300, základ zůstal (tedy to ČSSZ i další velké firmy hromadně opravily ve svých datech). To zachování základu čísla účtu minimálně u některých Equa účtů asi nepůjde. To by ale nemělo vadit - uvedu další příklad, o něco mladší než případ IPB. Před několika lety Česká spořitelna hromadně přečíslovala běžné (tehdy nazývané sporožirové) účty všech svých klientů z podoby "číslo účtu pobočky+povinný specifický symbol" do nové podoby bez něho. Každý klient se sporožirovým účtem tak dostal zcela nové číslo účtu. Tehdy také hromadně u ČSSZ (i jiných větších firem typu ČEZ, a pokud se nepletu, tak i u konkurenčních bank např. v trvalých příkazech či inkasech) zařídila ČS aktualizaci čísel účtů, což zažili v té době oba mí rodiče. ČS má mezi klienty tolik důchodců, že kdyby měl každý z nich nechat potvrzovat a posílat ten papír do ČSSZ extra, myslím že by jejich úředníky toto zahltilo na několik měsíců :).
Tedy lze tu změnu čísla účtu bankou zařídit, a to nejen u ČSSZ, historie tomu nasvědčuje.
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku Předchozí stránka  1 ... 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500  Další stránka
Stránka 497 z 500 [ Příspěvků: 7500 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies