FinExpert.cz

Přihlásit se


Předchozí stránka  |  Další stránka

Equa bank (od 14. 11. 2022 sloučeno s Raiffeisenbankou)

Offline - Mírně pokročilý Profil 
18. 5. 2021 08:47 Odeslat příspěvek
Linda z Rb píše
MirekM. píše
Linda z RB:
Jinak je možné sepsat plnou moc na konkrétní úkon (ne generální plnou moc). Nebo pokud dotyčný může dojít alespoň na poštu, tak poslat dokument s žádostí o potvrzení s ověřeným podpisem poštou. My dokument potvrdíme a pošleme zpět.

Air banka je v tomhle prostě dokonalá:
https://www.airbank.cz/co-vas-nejvic-za ... -o-duchod/
ČSSZ požaduje vyplněný, vlastnoručně podepsaný (žádné ověřování podpisu není třeba!)
a příslušnou bankou potvrzený formulář, a to v papírové podobě - buď poslat poštou na centrálu ČSSZ do Křížové nebo lze formulář donést na nejbližší OSSZ a on jsou povinni ho na centrálu doručit.
A jsou banky, jako Air bank, která to pošle za klienta, tak ani nemusí chodit s dopisem na poštu...
Elektronicky zaslaný formulář ČSSZ nepřijmou. Tak to mají v zákoně a ten se nezměnil.
Poslední příspěvek


Offline - Inventář Profil 
18. 5. 2021 09:31 Odeslat příspěvek
Jo, takže to vypadá, že jediné obstrukce dělají některé banky, v tomto případě RB, která vyžaduje ověřený podpis na žádosti o vystavení potvrzení. To mi přijde jako vrchol, když ČSSZ požaduje pouze podepsaný vyplněný formulář (kde zjevně musí být nacionále klienta-důchodce a údaje o účtu) a banka má jen potvrdit skutečnost, že tento účet existuje a je klienta-důchodce. Zjevně by stačilo, aby důchodce formulář doma podepsal a oběhal to za něj nějaký poslíček - někdo z rodiny, pošta ...


Offline - Mírně pokročilý Profil 
18. 5. 2021 09:56 Odeslat příspěvek
@drkarel
Přesně tak. Pomáhala jsem se změnou účtu příbuzné, ověřovala jsem info na webu a ještě přes call centrum ČSSZ. Vše proběhlo ok. Vyplněný formulář doma vlastní rukou podepsala, já zašla do její AB, aby mi to potvrdili a oni ho potvrdili a zaslali na ČSSZ sami.
Samozřejmě je potřeba počítat se změnou účtu 2 až 3 měsíce, mají to všude uvedené. Záleží na zadání změny do systému ČSSZ a také na tom, kdy má dotyčný termín výplaty důchodu, my jsme se strefili a důchod začal chodit na nový účet dřív, asi druhý měsíc. V každém případě je nutné mít ten původní účet ještě otevřen, protože přesné datum, od kdy začne chodit důchod na jiný účet, není reálné zjistit.


Offline - Inventář Profil 
18. 5. 2021 10:59 Odeslat příspěvek
Jj, já ten problém neřeším, jen mě zarazil ten proklientský přístup RB ústy milé, sladké, svět na růžovo malující Lindy: Kliente, podej si kolkovanou žádost, a to osobně nebo s ověřeným podpisem, a my Ti milostivě a vstřícně vystavíme potvrzení, že si k nám můžeš nechat zasílat důchod. Vzhledem k tomu, že se vždy jedná o důchodce, je to zvláště na pováženou.


Offline - Návštěvník Profil 
18. 5. 2021 15:17 Odeslat příspěvek
No tak já byl mezi prvními klienty Equa a vše co jsem tam měl jsem zrušil přes datovku Nyní mám KB Sparkasse v Německu a J&T banku a snad už to bude bez prodeje


Offline - Diskutér Profil 
18. 5. 2021 15:31 Odeslat příspěvek
Pokud klient u Tkáče nevytekl na kauze Arca, tak by mohl i zůstat :mrgreen: .


Offline - Mírně pokročilý Profil 
18. 5. 2021 20:30 Odeslat příspěvek
Ninaa píše
Elektronicky zaslaný formulář ČSSZ nepřijmou. Tak to mají v zákoně a ten se nezměnil.


Poslal jsem naskenovany podepsany formular se zmenou pro Mamu pres svou datovku a zmena probehla do 2 mesicu, takze jde to i elektronicky.


Offline - Administrátor Profil 
19. 5. 2021 05:09 Odeslat příspěvek
Kdyby to poslala tvoje máma ze své datové schránky, tak se budu bít do posledního dechu, že změnu mají provést.

Ale že jsi to poslal ze své, tak to jen žasnu, že něco udělali.

Elektronizace státní správy je opravdu na 3,14ču.

Sorry za OT, pokud byste chtěli pokračovat, tak si založte nové téma, já Vám tam přesunu související příspěvky. Dík.


Offline - Inventář Profil 
19. 5. 2021 11:41 Odeslat příspěvek
A vůbec si nejsem jist, že to tak je správně. (S tím OT je to těžké, ono to tak nějak někdy vyplyne ... ale jednou to určitě skončí. :) )


Offline - Nadšenec Profil 
21. 5. 2021 10:42 Odeslat příspěvek
Něco pro pobavení - nechal jsem si z účtu Equa poslat mailem potvrzení o provedené úhradě.

Frajeři oddělují tisíce i desetinná místa čárkou. Mají to kapku nepřehledné :)

Přílohy

eq1.PNG
eq1.PNG
[ 1.25 | Zobrazeno 4871 krát ]




Offline - Diskutér Profil 
22. 5. 2021 12:18 Odeslat příspěvek
Jo, taky mne to dostalo. Tyhle informační maily (i z jiných bank) si strojově zpracovávám a tenhle nepěkný ošklivá věc mi to rozbil. Musel jsem kvůli tomu překopat program. Vůbec to nepobavilo. :-D


Offline - Mírně pokročilý Profil 
29. 5. 2021 12:44 Odeslat příspěvek
Fungují vám platby v rámci banky? Vypadá to, že Equa o víkendu platby neposílá.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
29. 5. 2021 13:18 Odeslat příspěvek
y2key píše
Fungují vám platby v rámci banky? Vypadá to, že Equa o víkendu platby neposílá.

Nefungují. Mají výpadek. Normálně potíže nejsou.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
29. 5. 2021 18:53 Odeslat příspěvek
Co vím, tak víkendové výpadky v řádu několika hodin jsou poměrně časté. Equa se asi nikdy nenaučí platby v rámci banky v řádu sekund jako to je běžné u všech ostatních.


Offline - Poslední varování Profil 
29. 5. 2021 18:56 Odeslat příspěvek
regin píše
Jo, taky mne to dostalo. Tyhle informační maily (i z jiných bank) si strojově zpracovávám a tenhle nepěkný ošklivá věc mi to rozbil. Musel jsem kvůli tomu překopat program. Vůbec to nepobavilo. :-D


MUSEL?
Nee, mohl jsi reklamovat zjevnou kravinu.
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku Předchozí stránka  1 ... 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501 ... 552  Další stránka
Stránka 498 z 552 [ Příspěvků: 8267 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies