FinExpert.cz

Přihlásit se


Předchozí stránka  |  Další stránka

FIO

Offline - Inventář Profil 
5. 7. 2021 10:28 Odeslat příspěvek
Fio je docela spolehlivá a z hlediska pokročilého uživatele ideální. Něco se nevyplatí - lepší zařídit jinde. Na ty mraky operací jsem měl za 15 let 2 reklamace, obě se vyřídily k mé spokojenosti. Bankéři jsou v pohodě, není problém se ani domluvit, že se za půl hodiny stavím. Pobočky obyčejné a funkční - pro mě je důležitější všechno zařídit a být za 5 min venku než mramor, nechat se posílat od okénka k okénku a hodinu čekat na své číslo.
Poslední příspěvek


Offline - Trvalý BAN Profil 
5. 7. 2021 13:07 Odeslat příspěvek
Fio používám jednou ročně na přesun dividend, musím platby rozdělit pod 100000 Kč, aby prošly jako okamžité, před rokem prošla jen jedna okamžitá platba, ostatní tři dorazily až druhý den, letos neprošla ani jedna, všechny až druhý den. Takže asi tak.


Offline - Návštěvník Profil 
25. 7. 2021 10:30 Odeslat příspěvek
Nevíte, odkdy jsou na debetní kartu MasterCard FIO dva výběry měsíčně zdarma z bankomatů jiných bank?

Nějak mi to uniklo, dozvěděl jsem se to teď z průvodního dopisu při vydání nové (pokračovací) karty. A počet těchto výběrů se najde v IB nebo MB (nevím, zda se toto číslo s výběry aktualizuje).


Offline - Diskutér Profil 
25. 7. 2021 10:59 Odeslat příspěvek
Fio banka zlevňuje zahraniční výběry a zvyšuje jejich počet zdarma
:arrow: https://www.fio.cz/spolecnost-fio/media ... cet-zdarma


Offline - VIP uživatel Profil 
25. 7. 2021 11:04 Odeslat příspěvek
Jen pro doplneni: Tady je starsi aktualita, kde FIO zhruba o rok driv zavedla 1 vyber zdarma (bez podminek)
https://www.fio.cz/spolecnost-fio/media ... u-poplatku


Offline - Návštěvník Profil 
25. 7. 2021 11:09 Odeslat příspěvek
Díky. Ono já mám FIO účet jako sekundární vedle mKonta, takže jsem asi všechny zprávy tak pozorně nesledoval.


Offline - Poslední varování Profil 
28. 7. 2021 08:02 Odeslat příspěvek
qwepo753 píše
letos neprošla ani jedna, všechny až druhý den.


Jakože když zadáš okamžitou platbu, zrušíš možnost odeslat jako běžnou platbu, a ta platba přijde druhý den? To snad není možné :-) něco děláš špatně, minimálně nepodáš reklamaci na vadnou službu, a on to pak nemá kdo opravit.


Offline - Návštěvník Profil 
2. 8. 2021 11:53 Odeslat příspěvek
Dnes ráno v 6:00 s Fio kartou jsme provedl test, kdy jsem si v automatě na jízdenky DPP Praha za nové ceny do zásoby nakoupil jízdenky a to vždy po jedné transkaci 6x 40 Kč a 4x 10 Kč, udělal jsem samostatných 10.transkacích.

Po 11. transkaci byla platba zamítnuta a přišla obratem SMS a email o zablokování platební karty a následně vždy SMS s emailem chodila každou hodinu s výzvou, aby bylo neprodleně kontaktováno karetní centrum Fio banky a.s. ( Nikdo však telefonicky nevolal)
V emailu mám už asi 7 emailů a v mobilu 7 SMS.

Dobrý den,
žádáme Vás, abyste neprodleně kontaktoval(a) oddělení pro blokaci platebních karet na telefonním čísle +420 224 346 777, z důvodu podezření na možné zneužití Vaší platební karty.

S pozdravem,
Dočekal, Michal
Fio banka

Toto bylo prováděno z bezpečnosních důvodů, že na automatu není klávesnice k zadání PIN kódu. Klávesnice k zadání PIN na automatu byla.

Jednou jsem tento test prováděl s kartou od Komerční banky a.s. a zde nebyla karta ze strany banky nijak blokována, ale přesně 11.transkace si vyžádala zadání PIN kódu.

Stalo se někomu, že při placení kartou u obchodníka do částky 500 Kč rychle zasebou, byla karta u Fio banky blokována či musel zadat PIN?

-- 2. 8. 2021 12:55 --

Jen doplním info z banky, že v případě odcizení karet je prý zneužití karty v jízdenkových automatech velice časté. Prý to pachatelé dělají proto, že tam nejsou tak vidět, než v obchodě, kde jsou kamery.


Offline - Poslední varování Profil 
2. 8. 2021 17:13 Odeslat příspěvek
pedrýsku, pokud si jak mentál kupuješ jednu jízdenku za druhou v automatu, tak ti kartu zablokuje jakákoliv banka.
Nechápu proč to sem píšeš? To jako chceš přesvědčit ty, co jsi ještě nepřesvědčil, že jsi skutecný nefalšovaný mentál?


Naposledy upravil Klient ps dne 3. 8. 2021 16:54, celkově upraveno 1


Offline - Mírně pokročilý Profil 
3. 8. 2021 07:06 Odeslat příspěvek
Včera odpoledne přestaly fungovat okamžité platby a do teď není vyřešeno. Ve FIO na výběr pouze standardní / prioritní. Při pokusu poslat peníze do FIO z jiných bank - účet příjemce nepodporuje okamžité platby.


Offline - Návštěvník Profil 
3. 8. 2021 11:24 Odeslat příspěvek
Teď jsem poslal z FIO do Equa a peníze připsány.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
3. 8. 2021 12:04 Odeslat příspěvek
Ano, dopoledne to opravili. Nejméně 3x jsem to letos reklamoval a týkalo se to všech zákazníků.


Offline - Nadšenec Profil 
25. 8. 2021 19:37 Odeslat příspěvek
vpe píše
qwepo753 píše
letos neprošla ani jedna, všechny až druhý den.


Jakože když zadáš okamžitou platbu, zrušíš možnost odeslat jako běžnou platbu, a ta platba přijde druhý den? To snad není možné :-) něco děláš špatně, minimálně nepodáš reklamaci na vadnou službu, a on to pak nemá kdo opravit.


Souhlasím, že problém byl zjevně na straně qwepo753: Fio má při zadávání okamžité platby přednastavené "Souhlasím se změnou na standardní platbu, pokud nelze odeslat okamžitou." Když banka, kam platba směřuje okamžité platby neumí, tak to odejde jako standardní. A limit pro okamžité platby není ani nebyl 100 tis. Kč.


Offline - Poslední varování Profil 
28. 8. 2021 01:42 Odeslat příspěvek
U fio byl takovy limit, a ctvrta platba 100 v tom dni se ani neprovedla :-) Treba uz to fixli.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
13. 10. 2021 18:29 Odeslat příspěvek
Vážení uživatelé, někteří z vás i kamarádi. Dlouhá léta využívám služeb FIO banky a roky též pečlivě sleduji toto fórum.

Považuji za důležité vám sdělit, že jsem momentálně v zásadním sporu s FIO. Žádná přímá škoda mi nevznikla, nicméně považuji tento problém za natolik zásadní pro běžné uživatele, že popřemýšlím o vhodném způsobu medializace. Můj odchod od banky pro naprostou ztrátu důvěry se v současné chvíli jeví jako nezbytný.

Tento příspěvek nemá být vyčerpávající analýzou problému, pouze má ve stručnosti popsat problém, jeho závažnost a způsob jeho neřešení.

Před nějakou dobou jsem přešel na vyšší zabezpečení přístupu na účet pomocí mobilní aplikace, protože SMS v kombinaci s chytrým telefonem již není řešením dostatečně bezpečným. Nedávno jsem si všiml, že ze služebního notebooku jsem schopen se do účtu přihlásit aniž by bylo vyžádáno ověření mobilní aplikací. Po zjištění, že smazání tohoto konkrétního nezabezpečeného přístupu z IB nefunguje korektně (banka neodpověděla na opakovaný dotaz jak, kdo a kdy tento přístup povolil) , oslovil jsem banku a průběžně jsme s kolegou prováděli (pocházíme z prostředí IT security) analýzu problému. Došli jsme k jednoznačnému závěru, že implementace zabezpečení přístupu na účet bankou je chybná a komunikovali s bankou se žádostí o nápravu. Banka opakovaně odmítla vypracované analýzy s tím, že systém je zcela v pořádku a plně funkční (ve smyslu, že je nutné přístup do IB řešit na straně klienta tj. notebooku). Toto tvrzení považujeme za naprosto absurdní.
Vzhledem k tomu, že banka zásadní bezpečnostní ohrožení odmítla řešit, poslal jsem stížnost na ČNB jako dozorový orgán. ČNB se v zákonné lhůtě vyjádřila ve smyslu, že informace vezme v potaz nicméně že případ jako takový vyšetřovat nebude, přičemž jednoznačné důvody proč ne nesdělila.

Závěrem tohoto prvotního krátkého varování komplexní konkrétní příklad reálné hrozby: útočník mi ukradne můj NTB a zároveň se dostane ke jménu/heslu do IB FIO. Vzhledem k bezpečnostní chybě nepotřebuje k přihlášení aplikaci v mém mobilním telefonu. Tím se bez mého vědomí dostane do IB, a pokud by v té chvíli dokázal unést i SMS komunikaci v mém mobilním telefonu (což není v dnešní době až tak neřešitelná záležitost), tak je schopen s použitím standardní alternativní autentikace - kde by zvolil běžnou SMS - odeslat platbu, aniž bych to tušil.

Absurdnost celého problému se dá popsat i jinak - banka jinými slovy říká: "Ukradli vám notebook a měl jste na něm zapamatovaný prohlížeč, přičem v IB máte nastaveno, že pro přístup a provádění změn je nutné využítí jako druhého faktoru autorizace mobilní aplikaci? Ale to máte smůlu, musíte ten ukradený notebook najít - pouze s pomocí dat na něm uložených jsme schopni znovu zajistit bezpečnost vašeho IB."

Nebezpečnost tohoto problému nevidím v chybě zabezpečení jako takové, ale způsobu, jak banka k problému přistupuje, jak opakovaně bagatelizuje zjištěné skutečnosti že je vše naprosto OK, přičemž i přes mé výhrady komunikuje zásadně pouze prostřednictvím klientského pracovníka pobočky.

Díky za pozornost, pokud byste měl někdo jakýkoli nápad jak banku donutit k zodpovědnému jednání a nápravě chyb můžete mi napsat SZ.
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku Předchozí stránka  1 ... 746, 747, 748, 749, 750, 751, 752 ... 838  Další stránka
Stránka 749 z 838 [ Příspěvků: 12558 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies