FinExpert.cz |
Přihlásit se |
Superfórum » Obsah fóra » Peníze » Platební styk |
Předchozí stránka | Další stránka |
Prémiové účty u českých bank |
---|
noi2 - Nadšenec |
25. 6. 2021 15:59 |
ok, já teď v červnu poslal z EP účtu převodem 300k na koupi dluhopisů. Dluhopisový účet jsem přes ně nezřizoval, nákup dluhopisů jsem dělal pokaždé přes dluhopisový portál (dříve jsem to posílal z jiného účtu). Tedy to dokážou poznat jen podle čísla účtu příjemce. Tím jsem tedy splnil bilanční kritérium?
|
Poslední příspěvek |
jenda_s - Nadšenec |
25. 6. 2021 16:46 |
já to udělal naprosto stejně a bankéř mi do emailu potvrdil, že mám splněno bilanční kritérium.
Teda, bylo to na dvakrát, nejdřív mi napsal, že se do bilančního kritéria počítají jen produkty čs a když jsem ho požádal o vysvětlení, že podmínky mluví o státních dluhopisech tak napsal znovu, že se omlouvá a že mám pravdu a že mám splněno... |
ripper6 - Poslední varování |
25. 6. 2021 18:27 |
midkingking píše Od 1.9.2021 bude zrušeno příjmové kritérium. Příjmové kritérium je nahrazeno kombinovaným kritériem. Kombinované kritérium spočívá v měsíčnímu příjmu 70 000 Kč a současně přibude podmínka plnění bilančního kritéria (úspory, investice a úvěrové produkty), a to ve výši 250 000 Kč. Tímto způsobem banka dává jasně najevo, že o přeposílače, nebo zákazníky, kteří nedrží žádné peníze v bance není zájem. Jaký máte názor na tuto změnu? Uspory je co? Jako ze tam zalozim online sporak, na ten sporak naleju 250k a na beznej ucet hodim tech 70k? |
jujec - Mírně pokročilý |
28. 6. 2021 08:22 |
Já jsem položil poměrně jasný dotaz na infolinku ohledně plnění kritéria a překvapilo mě, že neumí odpovědět, že to předali bankéřce, která se ozve. Nechápu systém, že (obecná) pravidla neumí vyřešit infolinka, že vše musí cestou bankéře. Za celou dobu, co mám EP, jsem vždy plnil pravidla řádně (žádné pouhé přeposílání peněz mezi svými jako někteří tady) a celkem dost mě uráží, že banka neumí toto rozpoznat a pak postupuje tak, že stanoví pravidla, která nejsou jasná ani pracovníkům banky (jak jinak si vysvětlit, že infolinka nezná odpověď, ale musí to dát bankéřce). Za sebe opravdu zvažuju odchod od ČS, protože de facto z prémiového účtu nic nemám (ano, mám možnost vstupu do salonku a v zahraničí mám pojištění, ale když nikam nejezdím, tak tyto služby klidně oželím). Prostě ztrácím v ČS obecně důvěru, člověk aby byl pořád ve střehu, podmínky se mění pomalu jako počasí.
|
jujec - Mírně pokročilý |
28. 6. 2021 10:26 |
Snad jen "pro pobavení místního publika" - toto jsem napsal bance:
"Dobrý den, přiznám se, že zaslaný dokument mi není zcela jasný, proto prosím o jednoznačné odpovědi na otázky: 1) dokument má platit od 1. 9. 2021, píše se v něm, že "Výsledná výše dosaženého bilančního zůstatku se pro daný kalendářní měsíc vypočte vždy jako průměrný zůstatek Klienta za poslední 3 předcházející kalendářní měsíce." Znamená to tedy, že pro září se již bude používat bilanční zůstatek za červen, červenec a srpen, tedy de facto bych měl bilanční zůstatek 250 tis. Kč plnit již na konci června (pokud samozřejmě v srpnu nebudu mít bilnační zůstatek 750 tisíc), abych splňoval podmínky služby? 2) Pokud mám u ČS dvě kreditní karty, znamená splnění bilančního kritéria, že když vyčerpaná částka z těchto kreditních karet na konci měsíce + zůstatek na běžném (spořicím) účtu bude větší než 250 tisíc korun, tak splňuji (pro daný měsíc) ono bilanční kritérium, nebo splnění bilančního kritéria znamená, že se musím "trefit" do jedné z těchto odrážek, tedy např. mít zůstatek na účtu alespoň 250 tisíc korun bez ohledu na vyčerpanou částku z kreditních karet? Jen podotýkám, že příjmové kritérium 70 tis. Kč bez problémů splňuji." Na toto mi má bankéřka odepsala: "kolegové z linky Erste Premier mi přeposlali Váš email s dotazem na nová kritéria pro poskytování služby. Dá se teoreticky říci, že pokud budete udržovat obě kreditní karty vyčerpané a doplníte depozita tak, aby průměr bilanční sumy za předchozí 3 měsíce na konci každého měsíce činil alespoň 250 tis. Kč, dojde ke splnění podmínek." Tak nevím, co si myslet - mě zajímalo, jak to je, ne co se dá teoreticky říci; navíc mi neodpověděla bankéřka ani na jeden můj dotaz tak, jak jsem požadoval. Fakt prémiové služby... |
fc70 - Přeborník |
28. 6. 2021 12:38 |
Já bych se kdovíjak nezlobil za to, že neproškolený zaměstnanec předá dotaz dál, i když samozřejmě proškolený být měl.
Druhá věc je, že na investiční konferenci, kde to oznamovali ještě před rozesláním těch mailů, říkali, že na změnu budou mít klienti čas do konce roku – takže buď se řečník spletl, nebo to od 1.9. začnou počítat, ale zpoplatní stávajícím až za další tři měsíce – a nebo to bude na zvážení konkrétního bankéře, jestli danému klientovi dá víc času nebo jestli ho jako nežádoucího přeposílače odpálkuje hned (a to by taky byl dobrý důvod neodpovědět a přeposlat dotaz bankéři). -- 28. 6. 2021 13:42 -- Jo a u kreditek to čtu tak, že se počítá zůstatek za 3 měsíce, ne zůstatek za poslední dny 3 měsíců, tzn. na průměrný zůstatek 250k bys musel mít nejvyšší zůstatek o dost vyšší (skoro ale ne úplně 500k), a útratu skoro těch 250k za měsíc. Takže „dá se teoreticky říci, že pokud budete udržovat obě kreditní karty vyčerpané“ mi nepřijde úplně mimo, jednak jako připomínka toho udržování a druhak o tom, že to vypadá dost teoreticky (i když samozřejmě o tvém utrácení vůbec nic nevím a jinak mi do toho nic není). |
evelista - Nadšenec |
28. 6. 2021 22:07 |
Hele lidi chapete jak funguji premium/vip care sluzby? Pokud date dotaz na bezny care, tak nikde nedostanete odpoved od bezneho cloveka na lince, vzdy budete nuceni mluvit a jednat jen se svojim premium/vip bankerem. Kazdy zna odpoved na Vasi otazku, ale proste to takto funguje. Chcete odpoved od kazdeho z linky? Mejte ucet bez premium/vip featur.
|
fc70 - Přeborník |
28. 6. 2021 23:01 |
To snad ne, nebudou přece zdržovat řešení problému jen aby udělali dojem (a úplně univerzálně to takhle rozhodně nefunguje, ČS infolinka mi několikrát pomohla přímo).
Pro mě je tedy EP „premium“ především proto, že 1) různé věci typu akcie a cizoměnové účty vůbec umí, což není případ všech bank – i když taky má citelné mezery, 2) když u nich mám investice, spousta věcí, které je u low-cost účtů za poplatek nebo vůbec nejde, je zdarma (tohle bývala velká výhoda tak v době Citi, ale jak se běžné účty cenově blíží k nule, je to čím dál menší výhoda), a 3) když banku jakýmkoli kanálem, který si vyberu, kontaktuji, v relativně rychlé době se něco stane, narozdíl od takové RB; např. můžu napsat mail kdykoli a kdekoli je to pohodlné. |
jujec - Mírně pokročilý |
29. 6. 2021 06:03 |
fc70 píše Já bych se kdovíjak nezlobil za to, že neproškolený zaměstnanec předá dotaz dál, i když samozřejmě proškolený být měl. Jako že na infolince není zaměstnanec, který rozumí obecným principům služby? Tak s tím bych si dovolil opravdu nesouhlasit. fc70 píše Druhá věc je, že na investiční konferenci, kde to oznamovali ještě před rozesláním těch mailů, říkali, že na změnu budou mít klienti čas do konce roku – takže buď se řečník spletl, nebo to od 1.9. začnou počítat, ale zpoplatní stávajícím až za další tři měsíce – a nebo to bude na zvážení konkrétního bankéře, jestli danému klientovi dá víc času nebo jestli ho jako nežádoucího přeposílače odpálkuje hned (a to by taky byl dobrý důvod neodpovědět a přeposlat dotaz bankéři). Bankéřka mi nakonec napsala: Změna je platná od 1.9.2021, proto jak už je uvedeno v oficiálním oznámení o změně podmínek, první případné vyúčtování za službu proběhne v lednu 2022. Je tedy třeba podmínku bilanční sumy splnit za období říjen - prosinec 2021, aby v lednu nedošlo k zaúčtování poplatku za službu EP. Takže tomu už rozumím. fc70 píše Jo a u kreditek to čtu tak, že se počítá zůstatek za 3 měsíce, ne zůstatek za poslední dny 3 měsíců, tzn. na průměrný zůstatek 250k bys musel mít nejvyšší zůstatek o dost vyšší (skoro ale ne úplně 500k), a útratu skoro těch 250k za měsíc. Takže „dá se teoreticky říci, že pokud budete udržovat obě kreditní karty vyčerpané“ mi nepřijde úplně mimo, jednak jako připomínka toho udržování a druhak o tom, že to vypadá dost teoreticky (i když samozřejmě o tvém utrácení vůbec nic nevím a jinak mi do toho nic není). Tak tomu teď nerozumím já. Obchodní podmínky říkají: s absolutní hodnotou zůstatků vykazovaných ke konci dotčených kalendářních měsíců na úvěrových produktech vedených pro Klienta v Bance.... Proč by tedy kreditka měla být pořád vyčerpaná? |
evelista - Nadšenec |
29. 6. 2021 14:47 |
Kreditka je z povahu instatniho vybrani povazovana vzdy jako total vybrana.
|
fc70 - Přeborník |
29. 6. 2021 19:22 |
jujec píše Tak tomu teď nerozumím já. Obchodní podmínky říkají: s absolutní hodnotou zůstatků vykazovaných ke konci dotčených kalendářních měsíců na úvěrových produktech vedených pro Klienta v Bance.... Proč by tedy kreditka měla být pořád vyčerpaná? Moje chyba, nečetl jsem to pozorně. Omlouvám se. |
ripper6 - Poslední varování |
30. 6. 2021 18:18 |
Takze to chapu dobre...?
1. min 250 000czk staci mit kazdy mesic jako kladny disponibilni zustatek? 2. min 70 000czk - dal jako prijem bohuzel zeptal jsem se i premium Erste bankerky ale radsi se schovala |
PatrikChrz - Administrátor |
30. 6. 2021 18:53 |
Těch 250 tisíc stačí mít na účtu jen v noci z posledního dne v měsíci na první . Já už pro jistotu plním dnes, abych si na to zvykl
|
slavo963 - Přeborník |
30. 6. 2021 19:03 |
250 000 pujcka se taky pocita?
prijem 70 000 staci preposlat, nebo to budou nejak kontrolovat, ze jde o plat/mzdu? |
cz01 - Nadšenec |
30. 6. 2021 19:23 |
S474N píše I u CSOB? Jako u Erste bych to cekal. Jinak jeste k tomu Erste, v dokumentu pisou, ze rozhodne datum je od 21.2.2021: https://www.csas.cz/static_internet/cs/ ... ier_cj.pdf Citace Upřesňujeme kritérium měsíčního příjmu. Od 25. 1. 2021 do měsíčního příjmu zahrnujeme mzdu / plat či příjem ze samostatné výdělečné činnosti a nebo svobodných povolání. |
Nahoru |
Odeslat nové téma | Odeslat odpověď |
Přejít na stránku Předchozí stránka 1 ... 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305 ... 355 Další stránka Stránka 302 z 355 [ Příspěvků: 5316 ] Předchozí téma | Následující téma |
Verze pro tisk |
Superfórum » Obsah fóra » Peníze » Platební styk |
Hledat |
Zobrazit v normálním vzhledu |
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies |