FinExpert.cz

Přihlásit se


Předchozí stránka  |  Další stránka

Revolut - zkušenosti

Offline - Diskutér Profil 
19. 5. 2021 16:59 Odeslat příspěvek
Také vás posledních pár dnů Revolut otravuje s aktualizací daňových informací?
K čemu jim jsou mé daňové domecily se zadáním ID?
Poslední příspěvek


Offline - Mírně pokročilý Profil 
19. 5. 2021 17:04 Odeslat příspěvek
Aby hlásili tvé příjmy z investic tomu správnému berňáku.


Offline - Diskutér Profil 
19. 5. 2021 17:17 Odeslat příspěvek
To Mirku musejí, pokud investuješ třeba do akcií u některého brokera (i mimo Revolut), tak broker to také musí znát. Tedy zadat ČR a rodné číslo bez lomítka (to je u nás pro fyzické osoby daňový identifikátor). Bez sdělení by tvůj účet mohli i uzavřít, holt AML a podobné evropské zákony.


Offline - Diskutér Profil 
19. 5. 2021 18:29 Odeslat příspěvek
Že ty údaje po mne chtějí bych pochopil, že je chtějí každý měsíc už ne :-(.


Offline - Diskutér Profil 
19. 5. 2021 18:58 Odeslat příspěvek
V Revolutu ale žádné investice nemám, ani jsem nikdy neměl. Takže nemají ani nikdy neměli co hlásit.


Offline - Diskutér Profil 
19. 5. 2021 19:26 Odeslat příspěvek
Po mě to chtějí také a přitom aktivita za poslední měsíce veškerá žádná


Offline - Diskutér Profil 
20. 5. 2021 07:55 Odeslat příspěvek
S aktivitou na Revolutu jsem na tom podobně, minimálně půl roku žádná aktivita ...


Offline - Diskutér Profil 
20. 5. 2021 10:58 Odeslat příspěvek
Investice byl jen příklad kdy je to třeba. Určitě i jako banka potřebují dle zákonů AML atd. hlásit na FÚ příslušné země finanční toky (na vyžádání či u větších obratů možná i automaticky, neznám detaily), tak jako české banky. A dosud daňový identifikátor (u nás v ČR tedy u FO je to rodné číslo) neměli od nás nastaven, možná na ně regulátor udělal bubu a tak to doplňují.


Offline - Diskutér Profil 
20. 5. 2021 13:25 Odeslat příspěvek
Již jsem daňové informace aktualizoval, nakonec RČ mají již na skenu OP. :-)


Offline - Diskutér Profil 
20. 5. 2021 14:54 Odeslat příspěvek
Ano Mirku, ale oni nemusí vědět že to RČ z OP je současně i tvé daňové identifikační číslo, to má každá země jinak, někde ani rodná čísla neexistují a pro účely daní atd mají jiné číslo. Stejně tak nemohou vědět, zda nemáš daňovou rezidenci (nepodáváš přiznání) ještě v jiné zemi než je země tvé OP. Tuto vyplnění je proto třeba.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
20. 5. 2021 22:28 Odeslat příspěvek
Aldapo píše
Zatím tedy bojuju s tím jak z Revolutu si poslat pár korun na Monetu. Zatím to vypadá že jediné co ty účty mají společného je že jak Revolut tak Moneta zná pojem IBAN. Tedy CZ XXXXXXX . A tím to pro ně co se kompatibility údajů hasne. Moneta zná ještě pojem BIC (SWIFT) a víc nějak zatím jsem nenašel. Kdežto Revolut chce další kraviny jako kdo je příjemce, jeho adresu, obor činnosti společnosti a důvod proč jako chci nakládat se svými prostředky jak uznám za vhodné atd. .

Tedy povedlo se někomu z Revolutu si převést peníze na Monetu?

Běžně posílám pár tisíc Kč měsíčně z MMB do Revolutu, abych je vyměnil na eura a ty pak posílám zpět na můj devizový účet u MMB. Zatím jsem s tím neměl žádný problém. Vůbec si nevybavuju žádné složitosti při posílání peněz z Revolutu zpět. To co zmiňuješ mi připomíná menu pro platební příkaz na "zahraniční" účet. Takto posílám z MMB SEPA platbou eura na účet brokera XTB, který mají u UCB, protože přes něj investuju v eurech. Převod trvá i dva dny. Poslání z MMB na Revolut a zpět je rychlé.


Offline - Diskutér Profil 
20. 5. 2021 23:52 Odeslat příspěvek
minarjo píše
Ano Mirku, ale oni nemusí vědět že to RČ z OP je současně i tvé daňové identifikační číslo, to má každá země jinak, někde ani rodná čísla neexistují a pro účely daní atd mají jiné číslo. Stejně tak nemohou vědět, zda nemáš daňovou rezidenci (nepodáváš přiznání) ještě v jiné zemi než je země tvé OP. Tuto vyplnění je proto třeba.

Mířil jsem příspěvkem jiným směrem. Váhal jsem jim sdělit RČ v daňových informacích než jsem si uvědomil, že RČ již mají na scanu mého OP.


Offline - Diskutér Profil 
21. 5. 2021 08:47 Odeslat příspěvek
Pokud by jsi uvedl nesmysl, při nejbližší synchronizaci dat s českou Finanční správou by to zjistili (že tebou předložené číslo nepatří žádnému Mirkovi M.) a v lepším případě by tě vyzvali k nápravě, v horším tě napráskali FÚ za zatajování údajů nebo by rovnou i vypověděli služby. To bych fakt nedělal, mystifikovat údaje klíčové pro předávání údajů mezi institucemi a finančáky dle AML. A věř tomu, že finančáky jednotlivé instituce k tomuto předávání dat (zpravidla za celou zemi naráz) cíleně vyzývají. I naše česká Finanční správa to několikrát deklarovala třeba pro mnohé dnes populární kryptoměnové burzy (prodej kryptoměn se proto také nevyplatí z daní vynechat). Nebo i pro služby typu Airbnb atd.


Offline - Kolemjdoucí Profil 
21. 5. 2021 14:47 Odeslat příspěvek
Adam Vágner píše
Z CZK účtu v Revolutu na Českou spořitelnu, na zkoušku poslaných deset korun, došlo přes Currency Cloud Limited GIBAATWGXXX jako SHA platba.

S poplatkem 100 korun.

Vysvětlí mi někdo, proč takovou platbu raději nestornují?

Dá se tím někomu vycucat účet?

Edit: Infolinka ČS: Tak ve velkém asi ne, normálně se s takovou platbou zřejmě nedá nic rozumného dělat (storno by se muselo řešit přes banku, přes kterou to šlo, která si za to ale může naúčtovat poplatek), kdyby někdo ale podnikl takový raid někomu na účet, tak už se to prý řeší jinak.


Tak čerstvá zkušenost s posíláním z Revolutu na Fio, kolega mi platil 4 obědy:

  • platby zaslané 6. a 7. 5. z Revolutu na Fio dorazily 18. 5. jako SWIFT platba z Rakouska v CZK (Currency Cloud),
  • platby zaslané 11. 5. z Revolutu na Fio dorazily 21. 5. jako tuzemská platba v CZK z ČS (Vitesse PSP B.V. - C).
Úplného stornování plateb, které tady popisujete u České spořitelny, se mi u Fia dosáhnout nepodařilo, a to jsem po chvíli nasadil těžký kalibr – argumentoval jsem tím, že to jde i u dinosaurů, jako je ČS. :D Ale jinak jsem byl normálně milej, slušnej, všechno, a s tímhle přístupem jsem teda nepochodil, tak nevím.

Protože se mě ten poplatek týkal celkem třikrát (ještě za jedno přeposlání mých vlastních peněz), tak jsem v součtu za přijatých 720 Kč zaplatil 300 Kč poplatek. Na radu Fio servisu jsem to poslal do reklamačního řízení pro nepřiměřenou výši poplatku a zatím čekám…


Offline - Inventář Profil 
21. 5. 2021 15:13 Odeslat příspěvek
Já jsem teď na základě zdejší zkušenosti se stornem u ČS zkoušel řešit s ČSOB přijatou platbu v EUR na USD účet a (firemnímu) bankéřovi z ústředí řekli, že takové storno (či blokování příjmů od určitého plátce) by bylo v zásadě v rozporu s předpisy o platebním styku a že by se tím zabývali pouze v případě podezření na nějakou nekalost (např. ta snaha uškodit malými platbami s velkým poplatkem). Pak jsem se taky dozvěděl, že by údajně (zřejmě u klienta s účty v různých měnách) pozastavili příchozí platbu v jiné měně, než je měna účtu, a kontaktovali ho, kam to chce, u částek ve stotisících cizí měny (bavili jsme se konkrétně o EUR/USD). Takže jsem se mimochodem dozvěděl, že vlastně o malé klienty nestojí (což jsem tak nějak předpokládal).
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku Předchozí stránka  1 ... 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271 ... 282  Další stránka
Stránka 268 z 282 [ Příspěvků: 4224 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies