FinExpert.cz

Přihlásit se


Předchozí stránka  |  Další stránka

letištní salónky

Offline - Diskutér Profil 
2. 12. 2021 14:17 Odeslat příspěvek
Letos v říjnu jsem byl na kreditku ČSOB (na LoungeKey) v salonku v Mnichově a nic se mi na kartě ani nezablokovalo. V srpnu jsem byl na Diners Club a tam mi to odečetli a zase kreditovali.
Poslední příspěvek


Offline - Diskutér Profil 
2. 12. 2021 15:38 Odeslat příspěvek
Já byl v pátek večer a v sobotu ráno (včera, dnes a zítra :mrgreen:) a nic se neblokovalo. Ty vstupy vidím po několika dnech v profilu na LoungeKey, ale v IB nic. A stejně tak to bylo těsně před covidem (konec listopadu 2019). Jak to bylo těsně po přechodu na LoungeKey ale nevím, to se to možná platilo a refundovalo.


Offline - Kolemjdoucí Profil 
5. 12. 2021 20:48 Odeslat příspěvek
Díky za reakce. Bylo to na Gran Canarii. Vstup jsem normálně zaplatil (dal jim kartu, zadal pin). Službu jsem využil vícekrát, mám pocit, že to tak bylo vždycky, ale nikdy jsem neřešil detail - prostě u vstupu řeknu, že jdu na LK, dám jim kartu a udělám, co chtějí :)
Ombudsman je další možnost, pokud mi banka v reklamaci nevyhoví - zatím čekám na reakci na můj poměrně obsáhlý email, kde jsem jim vše detailně popsal. Případně finanční arbitr, ale věřím, že tak daleko nebudu muset jít.


Offline - Administrátor Profil 
6. 12. 2021 07:02 Odeslat příspěvek
Finamater píše
Dobrý den, v rámci ČSOB Premium jsem využil vstupy do salonku, které mi nyní ČSOB odmítá proplatit. Říká, že platba byla špatně zaúčtována a že jsem při vstupu neuvedl, že chci využít službu LoungeKey. Nyní s nimi vedou už několikáté kolo diskuzí. V minulosti jsem byl v saloncích vícekrát, ale problém nikdy nenastal. Zatím mi naposledy nabídli nějaké slevy na beznin u EuroOil, ale méně, než činí reklamovaná částka. Máte někdo podobnou zkušenost? Na jaké argumenty banka nejlépe slyší? Řešili jste to třeba před ombudsmana ČSOB nebo jinou cestou? Díky

Já naštěstí takový problém nikdy neměl. Pravda, většinou chodím na Erste a to přes QR kód v aplikaci (kartu vůbec neukazuji), jen když dojdou vstupy (což teď moc není), jdu na ČSOB, ale je dobré si na to dát pozor. Vůbec bych se nedivil chybě obsluhy, ale to by měla být starost ČSOB požádat o chargeback. Pravdou je, že v ČSOB je chargeback sprosté slovo a brání se tomu jak čert kříži a nejspíše to budeš muset dotáhnout před arbitra. Pokud stále odmítají, napsal bych něco v tomto smyslu:

Dobrý den,
z Vaší komunikace vyplývá, že obsluha salonku zadala můj vstup chybně. Přestože jsem uvedl, že vstupuji na Lounge Key, zaúčtovala běžnou platbu. Proto prosím o vyžádání si platby zpět přes chargeback. V případě, že do 2 týdnů od Vás neobdržím odpověď o podání žádosti o chargeback z Vaší strany, zahájím řízení před finančním arbitrem.
S pozdravem
Tvá Máňa


Offline - Diskutér Profil 
6. 12. 2021 07:50 Odeslat příspěvek
Patriku, nepřeháněj to prosím. Vyžadovat v mailu z pozice síly nějaký deadline, když existují nějaká pravidla pro vyřizování stížnosti, je už trochu úsměvné. Standardem bývá, v případě nespokojenosti s vyřízenim stížnosti, brátit se na ombudsmana. Což ty, jako protřelý potížista, víš sám nejlíp. Pisatel sám píše, že o tom uvažuje jako o dalším kroku. A to by měl případně udělat.


Offline - Diskutér Profil 
6. 12. 2021 11:08 Odeslat příspěvek
Zkusit chargeback, jedině. Další kroky až pokud banka zamítne tvou žádost, ale bez úplně velké šance na úspěch.
Banka neudělala nic špatně, návštěvu naúčtoval salonek a banka nabízí nějaké "bolestné". Banka může jedině následkem tohoto změnit proces, aby se nemusela dávat fyzická kreditní karta pro uplatnění vstupů. Nebo aspoň do dokumentů detailně vysvětlit, jak to na recepci salonku má probíhat. Ale chtít od banky refundaci platby za službu třetí strany, kterou jsem omylem koupil, ale kterou jsem reálně čerpal... Zas jsme v Čechách, vrátí jednomu a budou to dělat všichni. :D
Takže nejdřív zkusit chargeback, aby tu ztrátu nesl obchodník, který udělal chybu. Ale tam je otázkou, jestli je na něj nárok, když tam reálně ta služba byla koupena a čerpána. Když si jdu do mekáče pro hamburger v akci "burger zdarma", možná jim ale neřeknu, že chci burger zdarma, nebo to oni nepochopí, oni mi ho naúčtují, já platbu potvrdím, burger sním a pak půjdu za bankou, že ale měl být zdarma... No vidím to tak 50 na 50.


Offline - Administrátor Profil 
6. 12. 2021 11:13 Odeslat příspěvek
saabik: bohužel s chargebackem u ČSOB mám osobní zkušenost - https://www.mesec.cz/clanky/nabizi-vam- ... hargeback/ Banka o chargeback požádala, až když jsem zahájil řízení před finančním arbitrem. Bohužel šance na úspěch u chargebacku výrazně klesá s dobou od platby, takže když to nechá banka pár měsíců vyhnít, tak je vysoká šance, že následně bude žádost neúspěšná. A klient by měl tím pak v případném sporu argumentovat, že je vinou banky, že o chargeback nepožádala bez zbytečného odkladu.


Offline - Kolemjdoucí Profil 
6. 12. 2021 18:05 Odeslat příspěvek
Patriku, díky za cenné rady. Přesně tak jsem argumentoval - obsluha zadala platbu špatně, já to nemám jak ověřit, protože nevidím do zaúčtování v systému u nich ani banky. Udělal jsem to, co po mně chtěli. Beru to jako administrativní chybu a ať si to banka vyřeší.

Článek o chargebacku je opravdu zajímavý. Poslední reakci na mou reklamaci jsem poslal před týdnem. Zatím bez odpovědi. Pokud odpoví zamítavě, jako další krok požádám o chargeback, který mne nenapadl. A poté se případně obrátím na ombudsmana a arbitra. Jelikož řízení před arbitrem je zdarma, tak i v případě neúspěchu to bude zajímavá zkušenost.

Ještě jsem schválně po mé reklamaci znovu volal na linku pro prémiové klienty a ověřoval si postup, jak uplatnit využití vstupů do salonku, operátorka vůbec nezmínila nutnost nahlásit, že chci využít službu LK, řekla pouze, že stačí předložit kartu a mít povolené internetové platby. Požádal jsem ČSOB o to, aby daný telefonát přezkoumala. Jsem zvědavý, jak zareaguje.

ad tmx643) Neřekl bych, že banka neudělala nic špatně. Dříve byla pro vstup do salonku potřeba samostatná karta, a bylo jasné, jak chci vstup využít. Nyní kartu zrušili, a poslali email, že vstup je nyní jednodušší, není potřeba se nikde registrovat, stačí předložit kartu. To jsem udělal, ale teď od toho dává banka ruce pryč s tím, že jsem to udělal "špatně". Přitom salonky jsou jedna z mála věcí, proč jsem si zřizoval bankovnictví i u ČSOB.
Příkladu s hamburgerem rozumím. Nicméně u hamburgeru vím, že když ho zaplatím, tak se mi peníze strhnou a nevrátí. U salonku je to ale jinak - platba se tváří jako stržená, ale pak ji banka vrátí. To mi potvrdila i operátorka, když jsem se ptal, zdali mám kartou "platit", nebo ji jen ukázat.


Offline - Diskutér Profil 
6. 12. 2021 18:27 Odeslat příspěvek
Tak pak ano, banka udělala špatně, respektive operátorka, která neví, jak to funguje. Tou kartou se prostě neplatí, oni asi pouze načítají její údaje do systému LoungeKey, stejně jako když si člověk vytváří LoungeKey účet (dává číslo karty), ale fakt tam žádná platba ani blokace neprobíhá. Využil jsem to naposledy před 9 dny. Žádná blokace na kartě nebyla, PIN jsem samozřejmě nedával, v systému LoungeKey je návštěva vidět asi za 3 dny.
Já ti přeji, ať ti peníze vrátí, jen tam vidím problém, že prokazatelně ty jsi tam přišel, potvrdil platbu a do salonku vstoupil. Takže obchodník může říct, že jsi to autorizoval a čerpal.


Offline - Přeborník Profil 
7. 12. 2021 00:00 Odeslat příspěvek
Finamater píše
Patriku, díky za cenné rady. Přesně tak jsem argumentoval - obsluha zadala platbu špatně, já to nemám jak ověřit, protože nevidím do zaúčtování v systému u nich ani banky. Udělal jsem to, co po mně chtěli.
No jestli jsi zadal PIN nebo podepsal účtenku…

Citace
Neřekl bych, že banka neudělala nic špatně. Dříve byla pro vstup do salonku potřeba samostatná karta, a bylo jasné, jak chci vstup využít.
S tímhle souhlasím. Banky asi chtějí silnější asociaci se svým brandem, ale móresy (LoungeKey nebo různé městské dopravy) používat platební kartu jako identifikátor účtu nutně vedou k podobným problémům.


Offline - Kolemjdoucí Profil 
23. 12. 2021 16:42 Odeslat příspěvek
Tak dnes cca po měsíci banka opět reklamaci zamítla. Jejich zamítnutí je ale univerzální a vůbec neřeší to, co jsem reklamoval. Zkusil jsem ještě zažádat o chargeback a zároveň posílám na ombudsmana a arbitra.


Offline - Poslední varování Profil 
23. 12. 2021 20:41 Odeslat příspěvek
Tak teda nevim ale resil jsem v zahranici a jmenoval treba slovo jako LoungeKey nebo tyto vyhody jako Erste Premium. Je to sice nejaky ten mesic zpet ale vzdy mi bylo pri vstupu do salonku receno, ze oni neznaji moje vyhody, bonusy a ze toto je mezi mnou a bankou. Je faktem ze jsem predkladal a pouzil tu dobu jeste svoji plastovou kartu. Zapocitano bylo to videt i na terminalu 2x tj za me a za kamarada. Potom jsem jen trnul zda nebudu mit o 2x castku nizsi konto a nestalo se.
Takze je otazkou jestli ten dany salonek vzdy musi znat LoungeKey a v pripade CSOB co to je :)


Offline - Nadšenec Profil 
23. 12. 2021 22:31 Odeslat příspěvek
LoungeKey znát musí, musí být na jejich seznamu, tedy mít s nimi smlouvu. Třeba v USA je spousta salónků, kam ze na LoungeKey nedá dostat.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
27. 5. 2022 10:39 Odeslat příspěvek
Letíme s rodinou na dovču a rád bych je vzal do salonku MasterCard v Praze na terminálu 1. Já si to představuju tak, že bych využil na sebe bezplatný vstup a zbytek rodiny bych vzal 3x LoungeKey. Podle ČSOB infolinky to tak nejde, že prý buď bezplatný vstup + 3x450Kč, nebo 4xLoungeKey. Ale prý to hlavně záleží na obsluze.
Chci ze zeptat jestli nemáte někdo reálnou zkušenost, jak obsluha v Praze řeší tyto situace.

-- 27. 5. 2022 11:43 --

A ještě otázka. Po x letech jsem se přihlásil na účet LoungeKey a chce to po mě verifikovat kartu. Ale to se ani po x pokusech nedaří. Když jsem ji zadal přímo v profilu, tak mi to napsalo, že daná karta už se používá ať použiju jinou. Přitom vidím v bankovnictví karty dvakrát zablokovaných 23,57 korun. Už jsem psal do Londýna, co s tím.

Nemáte někdo podoubnou zkušenost a případné řešení?


Offline - Mírně pokročilý Profil 
27. 5. 2022 10:50 Odeslat příspěvek
mám pocit že u Erste bylo dokonce i v nějakém letáku přímo uvedeno, že držitel jde na MC WE bezplatně a hosty může vzít na vstupy přes Loungekey.
Ale praktickou zkušenost nemám.
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku Předchozí stránka  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 53  Další stránka
Stránka 35 z 53 [ Příspěvků: 793 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies