FinExpert.cz

Přihlásit se


Předchozí stránka  |  Další stránka

Creditas (banka)

Offline - Diskutér Profil 
7. 5. 2020 15:54 Odeslat příspěvek
Jinými slovy, pokud se všichni nechají uplatit, banka se ke všem (včetně těch uplacených/úplatných) příště zachová podle stejně sprostého scénáře.
Poslední příspěvek


Offline - Diskutér Profil 
7. 5. 2020 16:30 Odeslat příspěvek
prosím o konzultaci následujícího:
kartou Creditas jsem zaplatil letenky u bravofly (online prodejce letenek), letenky zrušeny kvůli covid aerolinkou, ta peníze vrátila bravofly (potvrzeno), ale bravofly nabízí jen voucher nebo vratku s nějakým poplatkem, který si nechají.
Reklamoval jsem platbu u Creditas, na výzvu banky jsem doložil komunikaci s prodejcem, a přišlo zamítnutí reklamace, že prý banka svoji službu odvedla správně (provedla platbu, kterou jsem autorizoval) a tím to pro ni končí. Jestli jsem obdržel zboží/službu je nezajímá, za to podle nich ručí prodejce, ne Creditas. A nabídli že můžou předat věc k mastercardu jako žádost o chargeback (to jsem celou dobu chtěl, ale neudělali to), no že ale musím souhlasit s jejich poplatkem 15€, pokud žádost bude posouzena neúspěšně.

Podal jsem odvolání v tom duchu, že tento základní prostředek ochrany spotřebitele by měl být dostupný zdarma, ostatně ani v sazebníku nic takového nemají, a neznám banku, která by to zpoplatňovala. A znovu jsem je vyzval k reklamaci formou chargeback zdarma.

Finální odpověď je zamítavá, údajně to po nich chce Mastercard, proto to ani nemají v sazebníku. Tím jsem možnosti odvolání vyčerpal a dále se můžu jen obrátit na finančního arbitra.
Máte někdo zkušenost s chargebackem u Creditas?
Pomůže ten arbirt? (naštvali mne, asi to zkusím)


Offline - Diskutér Profil 
7. 5. 2020 16:33 Odeslat příspěvek
Všichni se asi uplatit nenechají. Pro mě třeba nemá ani to úročení, ani karta smysl, návštěva pobočky nahrozí.
Z druhé strany ztráta na úrocích je jasné číslo, takže pokud nabídnou víc jiným způsobem, tak proč ne.

-- 7. 5. 2020 16:39 --

S tou letenkou bych zkusil arbitra. Chtít poplatek, který není v sazebníku, není moc standardní.

Jo, banky jen inkasovat procenta z plateb kartou, od zbytku ruce pryč. Voucher nějakého noname prodejce je dobrý vtip, ne zakoupená služba.

Jinak koukám, že tam v Creditasu nabrali do reklamačního oddělení nějaký divný materiál, ono teda i na pobočkách to od samého začátku vypadalo na naprostý odpad.


Offline - Diskutér Profil 
7. 5. 2020 16:51 Odeslat příspěvek
Jak současnou situaci vidí Mastercard si můžeš přečíst na https://d2osdnqd2igqfx.cloudfront.net/A ... VID-19.pdf . A obecná pravidla chargebacků jsou veřejně k dispozici – ale je to hodně čtení, nemám přehled.

Podle všeho samotný chargeback banku nic nestojí, naopak 15€ dostane - platila by 15 zpět + 15 dalších jen kdyby chtěla zamítnutí rozporovat. Ale už jsem nezkoumal, jestli je to rozporování automatické. A že by bylo povoleno chargeback podmiňovat poplatkem je taky divné, ale co já vím.


Offline - Diskutér Profil 
7. 5. 2020 17:14 Odeslat příspěvek
Účty zrušeny i s podpisem alá prstem v acrobatu, super. Ty účty, ke kterým byla karta budou zrušeny po měsíci od deaktivace karet. Sbohem syrečková banko.


Offline - Diskutér Profil 
7. 5. 2020 23:38 Odeslat příspěvek
goropes píše
prosím o konzultaci následujícího:
kartou Creditas jsem zaplatil letenky u bravofly (online prodejce letenek), letenky zrušeny kvůli covid aerolinkou, ta peníze vrátila bravofly (potvrzeno), ale bravofly nabízí jen voucher nebo vratku s nějakým poplatkem, který si nechají.
Reklamoval jsem platbu u Creditas, na výzvu banky jsem doložil komunikaci s prodejcem, a přišlo zamítnutí reklamace, že prý banka svoji službu odvedla správně (provedla platbu, kterou jsem autorizoval) a tím to pro ni končí. Jestli jsem obdržel zboží/službu je nezajímá, za to podle nich ručí prodejce, ne Creditas. A nabídli že můžou předat věc k mastercardu jako žádost o chargeback (to jsem celou dobu chtěl, ale neudělali to), no že ale musím souhlasit s jejich poplatkem 15€, pokud žádost bude posouzena neúspěšně.

Podal jsem odvolání v tom duchu, že tento základní prostředek ochrany spotřebitele by měl být dostupný zdarma, ostatně ani v sazebníku nic takového nemají, a neznám banku, která by to zpoplatňovala. A znovu jsem je vyzval k reklamaci formou chargeback zdarma.

Finální odpověď je zamítavá, údajně to po nich chce Mastercard, proto to ani nemají v sazebníku. Tím jsem možnosti odvolání vyčerpal a dále se můžu jen obrátit na finančního arbitra.
Máte někdo zkušenost s chargebackem u Creditas?
Pomůže ten arbirt? (naštvali mne, asi to zkusím)

Patrik Chrz řeší to stejný s ČSOB, podej stížnost k FA.


Offline - Administrátor Profil 
8. 5. 2020 05:30 Odeslat příspěvek
Ještě řekni, že to je letenka Barcelona-Lima se Aero Mexiko.

Každopádně se ukazuje, že Creditas je vstřícnější než ČSOB, protože ta to rovnou zamítla s tím, že podat žádost o chargeback není možné. Je to teď u Arbitra.


Offline - Diskutér Profil 
8. 5. 2020 05:41 Odeslat příspěvek
Tak to je sila.. U mne zatim zkusenost s chargebackem veskrze pozitivni. (2x u hellobank) bez jakychkoli obstrukci ci placeni nejakych nesmyslnych poplatku. Osobne bych spolupraci s bankou, ktera v tomto dela problemy, urychlene ukoncil. Vzdy jsem si myslel, ze chargeback je veci onech dvou bank, maximalne ve spolupraci s vydavatelem karty nikoliv jen ciste v rezii vydavatele karty.
Pritom v clanku pisou, ze u CSOB probiha chargeback bez problemu: https://www.duofinance.cz/chargeback


Offline - Diskutér Profil 
8. 5. 2020 06:15 Odeslat příspěvek
Z diskusí na téma chargeback z letecké dopravy (zde a pak u Patrika v ČSOB vlákně) to skoro vypadá, jako by mnozí diskutující úplně ignorovali poslední více než dva měsíce v kalendáři :). Ano, to co je zmíněno například v příspěvku přede mnou, tedy že "chargeback funguje bez problémů" nejspíš bude pravdivé, ale jen ve standartní ekonomické (a životní) situaci, ale v té už přes dva měsíce nejsme! Tedy v době, kdy nejen ČR, ale i další evropské státy veřejně (mnohdy už i legislativně) deklarují, že pomohou zejména firmám v cestovním ruchu (aerolinky, cestovky, ale i další obory) v tom, že minimálně rok nebudou muset zákazníkům vracet peníze, ale mohou vydat voucher a tím tedy platbu služby zákazníka odsunout až cca do příštího léta, mi přijde úsměvné myslet si, že chargeback vůči takto zaměřeným společnostem může fungovat. A navíc, že by ho arbitr, soud a podobně v rozporu s doporučeními či dokonce zákonnými nařízeními vlád daných zemí posvětil. Jsme v době, kdy ekonomika půjde dolů - navíc kvůli tomu, že podobná pandemie v moderní ekonomice už déle nebyla, nevíme zatím ani kolik. V této situaci zkrátka věci (nejen ve finančních záležitostech), na které jsme byli zvyklí ještě zkraje roku, nebudou nějaký čas (měsíce, možná i jednotky let) fungovat. S tím je třeba se smířit. A nejde jen o nemožnost vrácení peněz za letenku či zájezd hned (ale odložení služby na později), ale i úroky na hranici nuly, bezpochyby růst nezaměstnanosti, případně snižování platů apod. Tyto věci mají často daleko větší dopad a také se z toho lidi (zatím) nehroutí, než z nějaké nemožnosti aplikovat chargeback u výše popsaných služeb.


Offline - Diskutér Profil 
8. 5. 2020 07:51 Odeslat příspěvek
V konkretnim pripade goropsa, kde ma prokazano, ze letecka spolecnost vratila cestovni agenture penize a ta agentura nabizi jen voucher, to vidim na jednoznacnou vyhru u rozumne smyslejici banky i v pripade valecneho stavu..


Offline - Administrátor Profil 
8. 5. 2020 17:51 Odeslat příspěvek
V celém obchodu je zainteresováno několik subjektů: Banka - karetní společnost - prodejce - letecká společnost - zákazník. Pouze jediný subjekt z tohoto řetězce zaplatil - zákazník. Pouze pro jediný subjekt z celého řetězce - pro zákazníka - nejde o předmět podnikatelské činnosti.

A jediný, kdo by měl na tomto obchodu tratit je zákazník? Banka nepřijde ani o svou marži, karetní společnost nepřijde o svou marži, prodejce letenek nepřijde o svou marži a pokud bych přijmul voucher vůbec nemám jistotu, že za něj obdržím letenku (že vůbec letecká společnost obnoví lety do dané destinace, že hodnota voucheru bude na cenu letenky stačit,...).

Minimálně mi přijde nefér, aby celé riziko a náklady nesl ten, kdo (jediný) dal do celého řetězce peníze. To, že tuto situaci nezavinil ani jeden ze zúčastněných nepopírám, ovšem riziko by mě nést ten, o jehož podnikatelskou činnost se jedná (a třeba se pak i domáhat náhrady vůči tomu kdo to způsobil (ať půjde o uvažované žaloby vůči Číně nebo vůči někomu jinému)) a ne zákazník.

Inu uvidíme, já už jsem řízení rozjel, goropes ho nejspíše rozjede brzy.
Goropes jako argument nejspíše uvede, že letecká společnost peníze vrátila prodejci a ten nechce přijít o svoji marži a že banka (v rozporu se zákonem na ochranu spotřebitele) chce de facto zaplatit za reklamační řízení.

Já zase argumentuji vůči ČSOB tím, že se o chargeback nepokusila vůbec, to už mi jednání Creditas přijde férovější (i když si tím, dle mého názoru, více naběhla).

Uvidíme, jak to dopadne :)


Offline - Diskutér Profil 
8. 5. 2020 18:19 Odeslat příspěvek
No ceny letenek poletí určitě nahoru, když budou muset zůstávat prázdná sousední sedadla kvůli hygienickým předpisům.

Kolega v zaměstnání už měl před epidemií zaplacenou dovolenou někde v zahraničí pro celou rodinu za cca 100000 Kč, tak se s cestovkou dohodl na změně termínu o jeden rok a poletěj až příští rok, peníze jim tedy nechal.


Offline - Diskutér Profil 
8. 5. 2020 19:26 Odeslat příspěvek
Ono je sice fajn, že CK nezkrachuje, ale člověk chce jet na dovolenou případně jinam, když ho na tu původní nepustí a to je potom problém, kde na to třeba vzít, když vám x desítek tisíc zadržuje cestovka a vy už dalšími penězi nedisponujete. CK bude nakonec vysmátá, příští rok Vás za hodnotu voucheru místo 5* v Turecku pošle max. do penzionu v Primorsku, přinejhorším to příští rok zabalí a letošní léto můžete k nejbližší štěrkovně.


Offline - Diskutér Profil 
8. 5. 2020 19:47 Odeslat příspěvek
No letošní dovolená bude tuzemská, do zahraničí se odváží jen blázen. Karanténa 14 dnů.


Offline - Diskutér Profil 
8. 5. 2020 19:55 Odeslat příspěvek
Je super, že tu máme info přímo od zdroje. :D Jak víš, co bude v červenci, když se to mění každý den (k lepšímu)?
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku Předchozí stránka  1 ... 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186 ... 193  Další stránka
Stránka 183 z 193 [ Příspěvků: 2891 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies