FinExpert.cz |
Přihlásit se |
Superfórum » Obsah fóra » Peníze » Platební styk |
Předchozí stránka | Další stránka |
MaxBanka |
---|
Milos - Inventář |
18. 1. 2023 13:13 |
Při neprovedení inkasa by tam určitý záznam měl být. A taky by snad o tom měla přijít nějaká informace e-mailem. Podobně jako když se třeba neprovede trvalý příkaz či SIPO z důvodu nedostatku peněz.
|
Poslední příspěvek |
Jirka1277 - Návštěvník |
18. 1. 2023 13:49 |
vlazy píše Jirka1277: A není to náhodou tak, že se to inkaso neprovedlo proto, že inkasující strana si z tvého účtu nic neinkasovala a proto ani nebyl důvod k jeho provedení a tím také ani není o čem informovat? Jak víš, že z tvého účtu bylo něco někým inkasované a neprovedlo se to? Zdravím, Vlazy. Děkuji za odpověď. Situace byla taková, že se inkaso neprovedlo z důvodu nedostatečné výáše inkasního limitu. Aplikace by měla o tomto stavu umět informovat (jiné banky to umí), např. hláškou "Neprovedené inkaso" a datum kdy došlo k neprovedení platby. Jak to vím? Proaktivně jsem se tázal protistrany ... Jirka -- 18. 1. 2023 13:50 -- Milos píše Při neprovedení inkasa by tam určitý záznam měl být. A taky by snad o tom měla přijít nějaká informace e-mailem. Podobně jako když se třeba neprovede trvalý příkaz či SIPO z důvodu nedostatku peněz. Hezký den, Miloši. Děkuji za odpověď - Banka nezasílá žádnou e-mail nebo SMS komunikaci o neprovedené platbě. V IB jsem nic nenašel (? nebo přehlédl ? Kde hledat ? ). Jirka -- 18. 1. 2023 13:55 -- Milos píše Není to vidět třeba v Událostech (vpravo dole na hlavní stránce)? Hezký den, Miloši. Bohužel ne. Není. Pro den, který řeším (13.01.23), není v Událostech žádný záznam. Děkuju Jirka |
milanBrno - Nadšenec |
18. 1. 2023 14:50 |
Milos píše Při neprovedení inkasa by tam určitý záznam měl být. A taky by snad o tom měla přijít nějaká informace e-mailem. Podobně jako když se třeba neprovede trvalý příkaz či SIPO z důvodu nedostatku peněz. Nic takoveho snad zadna banka nedela a notifikaci si musi kazdy nastavit sam (coz spousta lidi nema a nebo to banka ani neumi) Jsou toho dukazem stovky lidi z prelomu roku... Konkretne i ja s CSOB a SIPem (az na vyzvu dodavatele plynu, elektrina mlcela, jsem se dozvedel, ze dluzim zalohu za 2 mes.). Duvodem u vetsiny lidi byl nizky limit SIPO (10tis.) |
Milos - Inventář |
18. 1. 2023 17:00 |
Pokud má člověk nastavené notifikace, tak neúspěšné platby a inkasa banky oznamují.
Ty dlužné zálohy za dva měsíce, to sis jako nevšiml, že se ti dva měsíce nestrhla platba SIPO? |
milanBrno - Nadšenec |
18. 1. 2023 17:22 |
Neni to pravda (alespon u CSOB). Notifikace o platbach mi normalne chodi, ale o neprovedeni SIPO nic neprislo.
A ruznych plateb a pohybu mam spousty a nepatrim mezi magory co neustale kontroluji ucet a prepocitavaji kazdou korunu (kontroluji kazdou platbu), a jeste si to nekde zapisuji... Takze nevsimnul (priznavam) Ani jsem netusil, ze nejaky limit na SIPO mam (za ty roky jsem to zapomnel)... A vypisy, nebo jak se to u SIPA jmenuje, nectu (tam info samozrejme je) Nastesti vse probehlo bez nejakych sankci ci poplatku (mozna prave proto, ze jsem nebyl sam) |
Milos - Inventář |
18. 1. 2023 17:53 |
Máš v ČSOB v "Moje info" nastavené notifikace pro "Neprovedené inkaso"? SIPO i inkaso je to samé, takže nastavení notifikací je společné.
Jinak osobně mám ověřené, že třeba mBank i Airbank notifikace o neprovedeném SIPU normálně zasílají společně s informací, že se o úhradu SIPA pokusí ještě jednou v druhém termínu. |
Přílohy |
SOB-Moje info.gif [ 20.33 | Zobrazeno 68 krát ] |
Rop - Administrátor |
18. 1. 2023 18:37 |
milanBrno a další: neodchýlili jsme se trochu od kurzu?
Takže to uzavřu takto - nemáte nějaká inkasa nebo SIPA vůbec používat. |
DPH - VAT - Mírně pokročilý |
18. 1. 2023 23:46 |
Po založení spořicího účtu u Max banky na něj lze posílat peníze z jiné banky přímo nebo jen skrze Neo účet v Max bance (který je podmínkou založení spořicího účtu)? A naopak ze spořicího účtu lze posílat peníze přímo do jiné banky nebo jen skrze Neo účet v Max bance?
|
J8iAVvJcSqzZHQf - Návštěvník |
19. 1. 2023 02:18 |
@milanBrno: Když jsem byl ještě u KB a neprovedlo se inkaso, tak mi přišla několikrát notifikace a nejsem si jistý, jestli dokonce neposlali i e-mail.
@DPH - VAT: Na spořicí účet MaxBanky si běžně posílám peníze z jiné banky, obráceně jsem to ještě nezkoušel, ale předpokládám, že to půjde také. |
vlazy - Poslední varování |
19. 1. 2023 05:46 |
Jirka1277 píše Zdravím, Vlazy. Pokud se platba inkasa neprovede z důvodu nedostatečné výše inkasního limitu nebo nedostatku peněz na účtu tak banka by snad měla o tom informovat notifikaci pokud je nastavená a nebo by o tom alespoň měl být nějaký záznam v IB, že se inkaso neprovedlo a proč. Od primitivní Max banky, ale asi nejde očekávat, že vše v ní bude tak jak jsme zvyklí z jiných bank nebo jak by se to dalo očekávat.Děkuji za odpověď. Situace byla taková, že se inkaso neprovedlo z důvodu nedostatečné výáše inkasního limitu. Aplikace by měla o tomto stavu umět informovat (jiné banky to umí), např. hláškou "Neprovedené inkaso" a datum kdy došlo k neprovedení platby. Jak to vím? Proaktivně jsem se tázal protistrany ... Jirka DPH - VAT píše Po založení spořicího účtu u Max banky na něj lze posílat peníze z jiné banky přímo nebo jen skrze Neo účet v Max bance (který je podmínkou založení spořicího účtu)? A naopak ze spořicího účtu lze posílat peníze přímo do jiné banky nebo jen skrze Neo účet v Max bance? Na SÚ v Max bance lze normálně přímo zasílat peníze. Stejně tak lze zasílat peníze ze SÚ kdekoliv jinam do jiných bank a je to zdarma bez poplatku. Mám to vyzkoušené. |
Jirka1277 - Návštěvník |
19. 1. 2023 10:33 |
Ahoj všem.
Chtěl bych Vám poděkovat za reakce na můj dotaz k ne/informování Bankou o nerealizované inkasní platbě. Prošel jsem důkladně web aplikaci a našel toto: Iniciály jména majitele účtu -> Nastavení -> (v levém panelu) informační zprávy -> Všechny účty -> je možnost zvolit Informace o neprovedené platbě. Otázka je, jestli Banka do této kategorie zařazuje i inkaso. Uvidíme. Jirka |
vlazy - Poslední varování |
19. 1. 2023 11:31 |
Jirka1277:
Ano, je otázkou jestli tato banka do kategorie neprovedených plateb zařazuje i inkaso. Doporučil bych bance napsat ohledně toho dotaz ať se k tomu vyjádři. |
Milos - Inventář |
20. 1. 2023 13:31 |
Schválně jsem si zkusil provést neśpěšné inkaso z Maxbanky (u parametrů inkasa jsem nastavil nízký limit) a upozornění na neprovedení mi samozřejmě e-mailem přišlo, tak jak jsem předpokládal a jak je to běžné u naprosté většiny bank (kromě třeba Trinity bank). Podmínkou ovšem je, že si klient v IB/SB patřičná upozornění nastavil a zapnul
Neúspěšné inkaso je vidět v IB na úvodní obrazovce v Posledních transakcích. Aby bylo vidět i v klasickém přehledu transakcí, tak jsem musel přes ozubené kolečko zaškrtnout i volbu "Zrušeno". V přehledu transakcí v SB je neúspěšné inkaso vidět také a přímo. |
Přílohy |
Maxbanka-transakce.gif [ 24.62 | Zobrazeno 122 krát ] |
Maxbanka-neúspěšné inkaso.gif [ 21.94 | Zobrazeno 115 krát ] |
vlazy - Poslední varování |
26. 1. 2023 12:33 |
Od 1.2.2023 bude internetové bankovnictví Max banky dostupné na nové internetové adrese https://ib.maxbanka.eu (prozatím ještě nefunkční adresa). To o čem se tu psalo před časem nyní pomalu realizují. Současně se změnou adresy má dojít také ke změně designu IB do stylu a barev Max banky. Tak na to jsem zvědavý aby to nebylo z toho něco jako omalovánky a nebylo to přeplácané nějakými zbytečnými obrázky tak jak to mají některé banky ve zvyku. Veškeré funkce bankovnictví mají zůstat zachovány.
https://www.maxbanka.eu/novinky/internetove-bankovnictvi-max-banky-na-nove-adrese-a-v-novem-designu |
Leeroy Jenkins - Mírně pokročilý |
26. 1. 2023 13:27 |
Ten font je hrůza, pochopil bych ho v logu, ale pro kompletní text v IB je to za mě UX fail.
|
Nahoru |
Odeslat nové téma | Odeslat odpověď |
Přejít na stránku Předchozí stránka 1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 167 Další stránka Stránka 121 z 167 [ Příspěvků: 2501 ] Předchozí téma | Následující téma |
Verze pro tisk |
Superfórum » Obsah fóra » Peníze » Platební styk |
Hledat |
Zobrazit v normálním vzhledu |
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies |