FinExpert.cz

Přihlásit se


Předchozí stránka  |  Další stránka

Raiffeisenbank

Offline - Inventář Profil 
16. 6. 2021 17:53 Odeslat příspěvek
@xls:
Nechápu tvé rozhořčení. Okamžité platby nikdy nebyly zamýšleny jako plnohodnotná náhrada běžných plateb přes ČNB Certis, tedy těch D+0 resp. D+1 dle času zadání. Tato běžná varianta stále je to hlavní (a třeba pro trvalé příkazy či inkasa i jediné) řešení, když tedy neuvažuji placené platby prioritní. Okamžité platby to je nadstandard, na které by se člověk nikdy neměl zcela spoléhat, a to bez ohledu na banku a ne jen proto, že je nepodporuje každá! Proto většina bank má jako výchozí nastavení to, že když nelze poslat jako okamžitou, pošle to jako běžnou standardní. Tedy fakt se nespoléhej na 100% funkčnost okamžitých plateb, ta není v žádné bance, a budeš mít klidnější život :). Osobně nechápu lidi, které se tohoto nadstandardu dožadují, když jde relativně o novinku a dřív (mnohdy ani ne rok zpět) jim absence tohoto typu plateb také nevadila. A třeba firmy atd tento typ plateb nepoužívají téměř vůbec, fakt nechápu jak by někomu mělo vadit že to dojde až druhý den. Nejsem tak starý a přesto pamatuji že převody trvaly i tři dny a také to nikomu nevadilo.
Poslední příspěvek


Offline - Nadšenec Profil 
16. 6. 2021 18:53 Odeslat příspěvek
Zdržel bych se vyjádření, že to nikomu nevadilo, nebo mluvíš za všechny? ;-)


Offline - Inventář Profil 
16. 6. 2021 21:03 Odeslat příspěvek
Já to tedy okamžité platby nepovažuji za nadstandard, ale od letoška za standard, které mezi mnou používanými bankami bez problémů fungují.

Naštěstí to rušení cizích účtů ve Fio je komfortní, takže o Rb snad už víc neuslyším.


Offline - Nadšenec Profil 
16. 6. 2021 21:51 Odeslat příspěvek
Ja teda souhlasim s xls, ze v dnesni on-line dobe povazuji okamzite platby naopak za standart a vubec nechapu banky, ktere i kdyz ho maji v nabidce, tak jim nefunguje, wtf?!
A myslim, ze srovnavat dnesni dobu z pred 5lety, kdy uz okamzite platby naopak mohly a mely fungovat, kdyby to CNB zamerne nesabotovala, mi prijde mimo.

@xls mas uz nejakou praktickou zkusenost s rusenim uctu pres Fio?RB si teda necham, i presto ze me dost stvou s tou polofunkcnosti, ale mam jine ucty, ktere chci zrusit.


Offline - Diskutér Profil 
16. 6. 2021 22:20 Odeslat příspěvek
jako sorry, když je něco implementováno, tak to musí fungovat, zvlášť když jde o banku a peníze! ne že se na to nelze spoléhat
z mé zkušenosti měla ovšem neplánovaně nefunkční OP každá banka, co mám a která je podporuje, jak ČS, RB, Creditas, takže buď to Certis postavil na ne zrovna robustním systému nebo to mají blbě implementované banky, ale jelikož má výpadek obvykle pouze jedna banka, tak to vidím na problém u bank. Včera měla výpadek mBank, ale ta to aspoň ohlásila předem a po deklarovaných 16:30 to opravdu fungovalo. A to umělé škrcení ze strany bank se mi taky nelíbí, výmluva na bezpečnost je nonsense a alibismus a ČNB by měla dát bankám befehlem, že když do systému OP vstoupí, musí ho podporovat v plném rozsahu.


Offline - Přeborník Profil 
16. 6. 2021 23:10 Odeslat příspěvek
V principu vždycky může počítač selhat, takže 100% dostupnost zkrátka nejde zajistit; i kdyby měla nějaká banka pro nepodnikatelské osoby ve smlouvě záruku 95% dostupnosti, tak je ti to k ničemu, když má vypnuto zrovna, když to chceš používat. Zkrátka se na to nedá 100% spolehnout, a je potřeba s tím žít, stejně jako je potřeba žít s tím, že autobusy sice většinou jezdí podle jízdního řádu, ale když se s někým na silnici srazí, tak nějaký autobus nepřijede a hotovo a nedá se s tím nic dělat.

Co se výmluvy na bezpečnost týče, nemáš moc úplnou představu, co podvodníci zkouší a co všechno banky dělají, aby tomu zabránily. (Nedávné články o hovorech „z čísla banky“ pomůžou pro základní orientaci). Obecně mám dojem, že množina lidí nadávajících na to, že je banky ochranou obtěžují, a na to, že banka nezabránila podvodu, i když „ho mohla poznat“ (i když ho mohla oběť poznat ještě snáz), má dost velký průnik – tím vůbec neříkám, že se to týká konkrétně tebe nebo kohokoli tady, ale osobně je pro mě těžké odbytí argumentů o bezpečnosti jako výmluvy/nonsense/alibismus brát moc vážně.


Offline - Inventář Profil 
16. 6. 2021 23:52 Odeslat příspěvek
Jo, to rušení účtu přes Fio jsem si dneska vyzkoušel. Je to pod přidáváním produktů, vybere se akorát rušený účet, datum rušení a jestli s převodem nebo bez převodu příkazů. Velice luxusní nástroj.

Výmluvy na bezpečnost jsou opravdu jen výmluvy. Pokud si převádím peníze opakovaně mezi vlastními účty, tak to asi moc nebezpečné nebude. A pokud to někdo opravdu bere jako riziko pro vlastní peníze nebo banka jako riziko pro peníze klientů, tak není nic jednoduššího než umožnit okamžité platby úplně zablokovat nebo umožnit si nastavit individuální limit na jejich výši. Ovšem místo toho má Rb jen starost, jak nacpat klientům další produkty, a přitom není schopná zajistit ani fungování stávajících (nehledě na to, že ani není jasné, jak by měly správně fungovat).


Offline - Přeborník Profil 
17. 6. 2021 02:33 Odeslat příspěvek
Ti lidi, které jde po telefonu přesvědčit, aby peníze rychle poslali na jiný účet, si ten limit buď nezavedou, nebo budou po telefonu přesdvědčeni, že ho mají zase zrušit.

Ví banka jistě, že je to tvůj účet? Pokud ne (a čistě podle jména účtu to myslím jistě neví), vypadá série opakovaných převodů trochu podobně jako kouskování plateb, aby se vešly pod limit více zkoumaných plateb.


Offline - VIP uživatelka Profil 
17. 6. 2021 06:45 Odeslat příspěvek
farang píše
DOTAZ na LINDU:

Dnes pokus odeslat okamžitou platbou 90.000 Kč, hláška: platbu provedeme okamžitě, potvrzeno tedy RB klíčem, následně hláška platbu jsme nemohli odeslat okamžitě, bude odeslána standardně. Další pokus odeslat 30.000 Kč, odesláno okamžitě...

JAKÝ že je ten limit pro okamžitou platbu? Poslední hlášená změna byla 100.000 Kč, něco se OPĚT změnilo, zase jste posílili mou bezpečnost? Cítím se u RB hodně bezpečně, ale taky celkem podrážděně. Z čeho ta podrážděnost může pramenit LINDO? Čím to asi bude? Tak jaký je ten limit pro okamžité platby ??? ??? ???


Dobrý den,
limit pro okamžité platby je stále 100.000,- Kč. Že by se neodeslala jako okam. platba částka nižší se nestává. Spíše naopak, to že je částka vyšší než 100.000,- nemusí v každém případě znamenat, že platba neodejde jako okam. platba. To co popisujete se může stát v případech, kdy je např. z důvodu odchodu trv. příkazu dočasně nedostatečný zůstatek na účtu, nebo nějaké blokace... Prosím napište na info@rb.cz, my Vám tu transakci prověříme.
Hezký den, Linda z Raiffeisenbank


Offline - Mírně pokročilý Profil 
17. 6. 2021 06:57 Odeslat příspěvek
Lindo, na účtu jsem měl dispo zůstatek několik set tisíc Kč a žádná blokace... Takže 90 tis. mělo okamžitě projít jak nůž máslem. Nesmyslně neprošlo. 30 tisíc naopak ihned poté prošlo jako okamžitá platba... Z diskuze vyplývá, že nejsem jediný, komu RB hází klacky pod nohy. Vyřeším to odchodem, ale vy se zamyslete co chcete poskytovat za služby...


Offline - Inventář Profil 
17. 6. 2021 11:14 Odeslat příspěvek
minarjo píše
@xls: Nejsem tak starý a přesto pamatuji že převody trvaly i tři dny a také to nikomu nevadilo.


To samozřejmě vadilo skoro všem. A pokud jde o OP, pak z mého pohledu je věc, na kterou se nedá 100% spolehnout téměř na prd. Jo, když to funguje, je to fajn, a většinou to tak nehoří, ale Murphyho zákony fungují třeba spolehlivě, takže když člověk potřebuje něco nahonem zaplatit, OP nefungují. :)


Offline - Diskutér Profil 
17. 6. 2021 11:15 Odeslat příspěvek
Co jsem koukal na změny od 1.9. ruší se poplatek 5 Kč za cizoměnové vnitrobankovní transakce, ovšem zvyšuje se spread při platbě KK v měně mimo kurzovní lístek z 2,5 na 3,5% nad kurz asociace.


Offline - Nadšenec Profil 
17. 6. 2021 11:40 Odeslat příspěvek
Informace pro Lindu z RB:
Opravdu to neni jak pisete. Okamzite prevody z vaseho uctu od castky 100tisic vam nefunguji pri zaslani na vlast.ucet do jine banky.
Odzkouseno opakovane nekolikrat v prubehu i ruznych dnech s castkou 100t. a platba okamzite NEPROJDE, pouze jako standartni!!(mate tam na to soupaci tlacitko, kterym vyloucite standartni platbu)

Jak pisu v predchozim prispevku overte si prosim u vas jaka je nejvyssi castka pro okamzitou platbu, je to rozhodne mene nez 100tis.Kc.

Kdyz uz poskytujete zde informativni podporu mimo oficialni kanaly banky, tak by bylo fajn mit informace, ktere pisete overene. Dekuji.


Offline - Inventář Profil 
17. 6. 2021 12:59 Odeslat příspěvek
Tam není problém jen 100 tisíc, neprošlo 90, 50 tisíc, dokonce ani 1,-, a to jsem zkoušel do víc bank. V tu samou dobu to mezi jinými bankami normálně fungovalo. Podle toho je to úplně nefunkční.

-- 17. 6. 2021 14:00 --

retron píše
Co jsem koukal na změny od 1.9. ruší se poplatek 5 Kč za cizoměnové vnitrobankovní transakce, ovšem zvyšuje se spread při platbě KK v měně mimo kurzovní lístek z 2,5 na 3,5% nad kurz asociace.


To jsou opravdu karty jak noha! Budu si muset své karty s kurzem asociace víc hýčkat.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
20. 6. 2021 07:49 Odeslat příspěvek
bubocz píše
DOTAZ na Lindu

Dobrý den,

Zdravím Vás,

Mám dotaz, věřím že téma se týká více čtenářů.

Ještě v dobách Citi jsem zařídil ke kreditní kartě Life dodatkové karty pro rodinné příslušníky, aniž by měli účet u RB. Rád bych věděl, jak jednoduše elektronicky (=bez návštěvy pobočky) zřídit přístupy do bankovnictví pro ně, když nechtějí účet a já jim nechci dávat dispoziční práva ke svému účtu.

Helpdesk mi nebyl schopen poradit, pořád někdo měl jít na pobočku, resp. jsem nakonec dostal odpověď zrušit karty a požádat si o nové… Ani jedno bych nenazýval “inspirací klienty”…

Díky za návrh řešení

Pěkný den

Zdenek


Zdravím,

zřejmě to zapadlo, tak znovu zkusím vytáhnout…

Díky a pěkný den!
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku Předchozí stránka  1 ... 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492 ... 703  Další stránka
Stránka 489 z 703 [ Příspěvků: 10542 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies