FinExpert.cz

Přihlásit se




Zrušení účtu přes IB jiné banky

Offline - Návštěvník Profil 
16. 2. 2021 16:41 Odeslat příspěvek
Které banky v současnosti umožňují klientům přes IB zrušit účet u JINÉ banky? Jsou nějaké banky, které neumožní zrušení účtu přes IB cizí banky? Máte nějaké praktické zkušenosti?
Poslední příspěvek


Offline - Mírně pokročilý Profil 
16. 2. 2021 17:36 Odeslat příspěvek
Air bank - ruším tam Creditas ...


Offline - Nadšenec Profil 
16. 2. 2021 20:51 Odeslat příspěvek
AB, RB, Equa, Expobank.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
16. 2. 2021 20:57 Odeslat příspěvek
Moneta


Offline - Mírně pokročilý Profil 
16. 2. 2021 21:14 Odeslat příspěvek
RB = zrušení účtu jen na pobočce (online žádost přes Air zamítnutá). Online zrušení Creditas a UCB účtu bez problémů.


Offline - Návštěvník Profil 
16. 2. 2021 21:41 Odeslat příspěvek
Jaký uvedli důvod? RB je součástí standardu mobility klientů, tak by jeho využití rozhodně měla umožnit.


Offline - Diskutér Profil 
16. 2. 2021 23:40 Odeslat příspěvek
@servpack, Kodex mobility je už několik let pro banky povinný, každá naše banka musí být součástí, nemůže si vybrat kodex ano/ne jako dřív.
Nicméně hodně bank balí účty do balíčků, několik produktů naráz s tím, že balíček je nedělitelný. Problém je když je v balíčku třeba úvěrový produkt (typicky kontokorent, či jiný úvěr splácený z běžného účtu), nebo spořicí účet, který není předmětem rušení, ale nemůže samostatně existovat (což je třeba v RB u původního balíku eKonto komplet běžné, že tam byl přibalen spořící účet). A to pak leckdy zrušení takového balíčku přes kodex banka zamítne. Nebudu spekulovat, zda oprávněně.

-- 16. 2. 2021 22:48 --

Ještě bych původní dotaz vlákna od @farang upravil: některé z citovaných bank umožňují kodex mobility zadat (tedy účet v jiné bance zrušit) nikoliv v IB, ale výhradně jen v jejich mobilní appce.


Offline - Inventář Profil 
17. 2. 2021 08:41 Odeslat příspěvek
Mně se u RB povedlo přes kodex mobility přes Monetu zrušit jak BÚ, tak SÚ (každý samostatně). Jen mám pocit, že bylo třeba jim nechat dost času na uběhnutí výpovědní lhůty. Když se zvolil nejkratší možný termín, tak to zamítli.


Offline - Diskutér Profil 
17. 2. 2021 10:51 Odeslat příspěvek
Na tom by tolik záležet nemělo (na termínu v Kodexu mobility, kde je minimum 13 pracovních dní), protože ten termín jen určuje den, ke kterému se mají převést příkazy a zůstatek, nemá s výpovědní dobou rušeného účtu souvislost. Ta začíná běžet až právě OD toho dne z kodexu (formuláře Žádost o změnu banky/platebního účtu), ne DO něj. A pak je jedno, zda už to původní banka vypovídá 14 dní či měsíc, to už je po převedení všeho.
Spíš víc záleží na smluvní dokumentaci toho balíčku v původní bance, na závislosti, vazbě mezi produkty.


Offline - Inventář Profil 
17. 2. 2021 11:19 Odeslat příspěvek
Jako nevím samozřejmě tak dobře, jako Ty, jak to funguje, každopádně jak u RB, tak u Poštovky to s minimem neprošlo (důvod nikdo nesdělil) a s datem více než měsíc od zadání to v obou případech vyšlo. Možná náhoda ... Ona by u RB taky měla jít okamžitá výpověď z důvodu změny podmínek, že? A jak to funguje v praxi?


Offline - Diskutér Profil 
23. 6. 2021 10:16 Odeslat příspěvek
Od kvetna 2021 to umi i FIO:

19.5.2021 14:18
Klienti Fio banky si mohou přesunout účty z jiných bank online
https://www.fio.cz/spolecnost-fio/media ... ank-online


Offline - Diskutér Profil 
23. 6. 2021 12:18 Odeslat příspěvek
Ono to není jen přesunout, ale taky třeba i jen zrušit. Výborná funkce!
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď

Stránka 1 z 1 [ Příspěvků: 12 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies