FinExpert.cz |
Přihlásit se |
Superfórum » Obsah fóra » Peníze » Platební styk |
Předchozí stránka | Další stránka |
AML + evidence skutečných majitelů a banky |
---|
Jirik74 - Mírně pokročilý |
10. 2. 2023 17:15 |
Je to běžný postup. Ze zkušeností mých známých je s tím nejotravnější Unicredit... A nedávno to trochu přehnala ČS: https://www.penize.cz/osobni-ucty/43660 ... -penez-aml
|
Poslední příspěvek |
CTR-OFFLINE - Návštěvník |
10. 2. 2023 17:21 |
Roundup píše Fio mě v říjnu začalo obtěžovat požadavkem "Žádost o aktualizaci klientských údajů u Fio banky". Zkoušeli to několikrát, nereagoval jsem, v lednu napsali: Dobrý den, je nám to velmi líto, ale jsme nuceni Vás touto cestou informovat o tom, že jsme byli nuceni omezit Vaše služby. K omezení Vašich služeb jsme museli přistoupit z důvodu neaktuálních údajů. Pravidelnou aktualizaci údajů o klientech jsme nuceni vyžadovat v souladu s platnými zákonnými předpisy. Pro znovuobnovení Vašich služeb je potřeba se přihlásit do internetového bankovnictví a aktualizovat Vaše údaje. Aktualizaci údajů můžete rovněž provést na některé z našich poboček. Děkujeme. Vaše Fio banka ------------- Už se s tím někdo setkal, že by si mu (jakákoli) banka troufla zablokovat účet z takového pochybného důvodu? Nijak mi na tom nezáleží, je mi k ničemu, Fio už nemá žádnou konkurenční výhodu. Klidně ať ho třeba zruší, léta jsem ho nepoužil - ale ta drzost Podotýkám, že mám účty u dalších 6 bank a ŽÁDNÁ z nich nechtěla aktualizovat údaje. Znamená to, že tyto ostatní banky nemusí dodržovat zákony o kterých Fio mluví, nebo se FIO snaží navíc zbytečně buzerovat klioše? Kdyby jsi reagoval, tak si tady nemusel řešit, proč to omezili služby. Jak v mateřský školce. |
Kapitán českého prům - Kolemjdoucí |
10. 2. 2023 18:05 |
Aktualizovat jsem musel občanku i u ČSOB. Tam mi dokonce oznámili, že jim ji nejde nahrát do IB a musel jsem na pobočku.
Ve snu by mě nenapadlo takovou výzvu ignorovat, protože omezení / zrušení účtu je velmi pravděpodobna varianta. Divím se, že někdo může být tak tupý a podobné věci se divit. |
kajer - Mírně pokročilý |
10. 2. 2023 18:30 |
Teda to koukam, dotycny ma za poslednich 9let 6 prispevku a vy se na nej sesypete jak vosy.
Stacil prece jeden aby mu naivitu objasnil. Ostatni prvnimu podekovat -by videl ze prestrelil. Ale proc eskalace tupcu a skolky... No nic sem mysle,l ze je zde vyssi uroven... |
drkarel - Inventář |
10. 2. 2023 19:11 |
kajer píše No nic sem mysle,l ze je zde vyssi uroven... Človíčku naivní. Aktualizace OP mi nečiní žádnou újmu, hůře snáším dotazy k převodu mezi vlastním účty ... U UCB to nešlo dálkově (přes IB), tak jsem to naopak využil pro zrušení účtu (to totiž dálkově taky nešlo ... možná přes mobilitu). |
Roundup - Návštěvník |
10. 2. 2023 19:47 |
Díky za odpovědi,ale opravdu to nechápu - mám Monetu, Creditas, Airbank, CSOB, Maxbank, Mbank. Dobře, existuje nějaká povinnost AML, budiž.
Proč po mě ale ty ostatní banky nic aktualizovat nechtějí? Kašlou na svoje povinnosti? Nezpochybňuju že je to dané zákonem, spíš se ptám, proč to za celá léta řeší pouze Fio a proč až teď, pokud je to tedy povinné? Proč po mě ty ostatní banky nikdy žádné aktualizace údajů nechtěly? Jak jsem psal prve, samotné "omezení" služeb Fio mi nijak nevadí, ten účet je léta mrtvý a prázdný. Kdyby ho rovnou zrušili tím líp. Ptal jsem se jen pro zajímavost, že jedna banka AML zákony řeší, ostatní ne. |
Gordon_F - Mírně pokročilý |
10. 2. 2023 20:23 |
Pokud vím chtějí to banky aspoň jednou za 10 let. U Unicreditu jsem kvůli tomu musel dokonce na svojí "mateřskou" pobočku. Na jiné to nešlo.
Pokud jsi u ostatních kratší dobu, dá se to čekat, dříve nebo později. Navíc, banky to často dělají "nenápadně". Přijdeš, třeba se na něco zeptáš, vybereš nebo vložíš hotovost na pokladně, poprosí Tě o občanku a přitom Tě jen tak, mimochodem, prolustrují a máš na 10 let zase klid. Ani jsi si toho nevšiml. Dokonce mám pocit že mě jednou z nějaké banky naháněli, neb jim systém dal upozornění že tu občanku kterou u mne evidují už mám neplatnou a chtějí vidět novou. Myslím že to bylo právě Fio. |
Rop - Administrátor |
10. 2. 2023 21:04 |
Banky řeší AML intenzivně od 1. 1. 2021 - respektive s toleranční dobou FAU 1 rok - od 1. 1. 2022. To se totiž změnila sankce na 130 000 000 Kč nebo 10 % čistého obratu
Čím menší banka, tím více se sankcí bojí. |
LaNov - Nadšenec |
10. 2. 2023 21:55 |
Roundup píše ... ten účet je léta mrtvý a prázdný ... To je právě ono. Už to napsal Gordon, ale ještě to zopakuju: toto je dost častý zdroj nespokojenosti klientů, kteří říkají, že "chtějí jen vybrat dividendu, kterou tentokrát vyplácí vaše banka tak mě nezdržujte", ale tomu pokladníkovi tam vyskakuje neplatný TP, neplatný OP ... a musí to řešit. |
Pravý Tomáš Marný - Mírně pokročilý |
10. 2. 2023 22:36 |
Rop píše Buď rád, že ti nezrušili účet. A ještě ho nenechali zapsat do registru, jako mne, když mně vypověděli nepoužívaný kontokorent a dali to do registru jako zesplatněný úvěr. Stáhli to až po výhrůžce soudem. Takže za mne FIO never more. |
minarjo - Inventář |
11. 2. 2023 12:52 |
Mnohé banky, hlavně ty velké typu ČS, si umí informaci o změně občanky (a tím i třeba trvalého pobytu) zpracovat automaticky z Registru obyvatel. Já po poslední pravidelné desetileté změně OP jsem ji chtěl aktualizovat (číslo, platnost) přes appku třeba u ČS, ale nebylo třeba, už tam nové číslo OP bylo, a to necelých 24h po převzetí nové občanky. Takže když to banka umí (zřídí si s Registrem automatické předávání těchto změn), nemusí otravovat, třeba právě ČS je v tomto fakt hodně technicky inovativní (i v jiných věcech). Fio evidentně dle zkušenosti tazatele do této skupiny nepatří .
|
Rop - Administrátor |
11. 2. 2023 14:47 |
Zrovna o tomhle teď vedu diskuzi s FAU. Jedná se o § 8 odst. 9 AML zákona: V době trvání obchodního vztahu nebo při dalších obchodech povinná osoba kontroluje platnost a úplnost informací získaných v rámci identifikace a kontroly klienta, důvodnost zjednodušené kontroly klienta nebo výjimky z kontroly klienta a zaznamenává jejich změny. Při stanovení četnosti a rozsahu této kontroly povinná osoba vychází z rizikového profilu klienta.
Otázka zní - pokud v rámci kontroly platnosti a úplnosti informací získaných v rámci identifikace klienta (což je nepochybně i doklad totožnosti a jeho údaje) zjistím, že nemám aktuální doklad totožnosti, co musím udělat? Varianty odpovědí: a) provést znovu identifikaci, b) banky mohou sáhnout do ROB, ostatní znovu provést identifikaci, c) banky mohou sáhnout do ROB, ostatní nic dělat nemusí, d) nikdo nic dělat nemusí. Z toho ustanovení, dokonce ani z důvodové zprávy k tomuto ustanovení nic nevyplývá. Takže si to tak nějak každý řídí dle svých směrnic. Uvidíme, zda z FAU vypadne nějaké stanovisko. |
LaNov - Nadšenec |
11. 2. 2023 17:55 |
minarjo píše Fio evidentně dle zkušenosti tazatele do této skupiny nepatří . Asi spíš patří, mně poslali minulý měsíc tuto zprávu: "Vážená klientko / Vážený kliente, chceme Vám ušetřit cestu na pobočku za účelem aktualizace Vašich údajů, a proto jsme si je aktualizovali sami ze Základních registrů státu. Jako banka máme zákonné oprávnění využívat a zpracovávat informace z registrů státu, ve kterých jsou Vaše osobní údaje evidovány, což nám umožňuje je automaticky aktualizovat i v našem systému. Údaje si můžete zkontrolovat ve svém internetovém bankovnictví v části „Nastavení“ -> „Osobní údaje“. Své údaje vedené ve státních registrech si můžete zobrazit také přímo v Portálu občana, kam se snadno přihlásíte přes Fio bankovní identitu. Případně je zde možné údaje i nahlásit k prověření. Doporučujeme si také zkontrolovat evidovanou korespondenční adresu a případně provést její aktualizaci. V případě změny trvalé adresy budeme tuto adresu považovat současně i za korespondenční, pokud u Vás žádnou korespondenční adresu neevidujeme. Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s Informačním memorandem banky, jehož aktuální znění je dostupné na webu banky i na našich pobočkách. Na všechny takto bankou zpracovávané údaje se vztahuje bankovní tajemství. Přejeme Vám příjemný den. Váš tým klientské podpory Fio" Je ale možné, že to byla nějaká jednorázová akce nebo jen nějaká drobnost. |
Rop - Administrátor |
11. 2. 2023 18:03 |
To přišlo všem. Jenom je problém, pokud banka nemá všechny údaje (nebo je má nesprávné), tak v ROB osobu neztotožní.
|
Kapitán českého prům - Kolemjdoucí |
12. 2. 2023 16:31 |
minarjo píše Mnohé banky, hlavně ty velké typu ČS, si umí informaci o změně občanky (a tím i třeba trvalého pobytu) zpracovat automaticky z Registru obyvatel. Já po poslední pravidelné desetileté změně OP jsem ji chtěl aktualizovat (číslo, platnost) přes appku třeba u ČS, ale nebylo třeba, už tam nové číslo OP bylo, a to necelých 24h po převzetí nové občanky. Takže když to banka umí (zřídí si s Registrem automatické předávání těchto změn), nemusí otravovat, třeba právě ČS je v tomto fakt hodně technicky inovativní (i v jiných věcech). Fio evidentně dle zkušenosti tazatele do této skupiny nepatří . Lidi vy jste tu na drogách? Opravdu si myslící dospělá lidská bytost může myslet, že banka má přístup do registru obyvatelstva? |
Nahoru |
Odeslat nové téma | Odeslat odpověď |
Přejít na stránku Předchozí stránka 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10 Další stránka Stránka 5 z 10 [ Příspěvků: 143 ] Předchozí téma | Následující téma |
Verze pro tisk |
Superfórum » Obsah fóra » Peníze » Platební styk |
Hledat |
Zobrazit v normálním vzhledu |
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies |