FinExpert.cz

Přihlásit se


Předchozí stránka  |  Další stránka

SIPO - jaké jsou vaše zkušenosti?

Offline - Nadšenec Profil 
16. 8. 2023 10:23 Odeslat příspěvek
To není kopání do někoho, nýbrž snaha poradit. :)
Poslední příspěvek


Offline - Inventář Profil 
16. 8. 2023 10:56 Odeslat příspěvek
Rop píše
vlazy píše
Snížení limitu SIPO nebo jeho zrušení snad v bance jde provést kdykoliv a mělo by to snad platit hned po provedení změny a banka by to měla respektovat. Nevidím důvod proč by to nemohlo jít.

https://www.airbank.cz/co-vas-nejvic-zajima/sipo/ píše
Limit SIPO změníte:
...
Pokud změnu stihnete do 20. dne v měsíci, bude vám nový limit platit už pro SIPO následující měsíc. Pokud si jej nastavíte až 21. den, odejde první platba s novým limitem až druhý měsíc.

Sakra vlazy, platí to takhle už sto let. Pokud limit změním do 20. dne v měsíci, tak platí následující měsíc. Pokud limit změním později, tak musím ještě měsíc počkat. Funguje to tak u všech bank. Prostě pokud používám SIPO "normálním" způsobem (tedy inkasem z účtu), tak podvodu zabráním jen tak, že vynuluji peníze na účtu ... a zbytek už popsal minarjo

Zkusil jsem u ČSOB cvičně snížit limit pro SIPO a žádné upozornění, že změna bude platná až od dalšího měsíce, na mě nevyskočilo. Řekl bych tedy, že to snížení limitu je platné okamžitě.
Delší dobu trvá převod SIPO inkasa do jiné banky, případně navýšení limitu pro SIPO. Jelikož pokud máte limit nižší než je některý měsíc celková částka SIPO, tak pošta takové SIPO rovnou vygeneruje pro hotovostní úhradu, místo pro úhradu inkasem.


Offline - Administrátor Profil 
16. 8. 2023 11:29 Odeslat příspěvek
Podívej se na stránku: https://www.csob.cz/portal/csob/formulare-ke-stazeni
Tam se podívej na dokument Svolení k inkasu – O2, standardní, SIPO - pokyny k vyplnění formuláře - https://www.csob.cz/portal/documents/10 ... u6-vz.pdf/

V něm se píše:
Pro informaci
a) Termín zřízení SIPO nebo změny limitu závisí na požadavcích České pošty.
b) Platbu SIPO vám zinkasujeme z účtu vždy 1 pracovní den před 15. kalendářním dnem v měsíci. Nebude-li na vašem účtu dostatek prostředků, budeme SIPO inkasovat v náhradním termínu 1 pracovní den před 23. kalendářním dnem v měsíci. Pokud 15. a 23. není dnem pracovním, datum inkasa se přesune na druhý předcházející pracovní den (např. je-li 15. sobota nebo neděle, datum inkasa připadne na čt. 12).
c) Nechcete-li svolení k inkasu SIPO z vašeho účtu využívat, doporučujeme ho zrušit. Pokud stejné spojovací číslo SIPO začnete využívat k inkasu plateb SIPO v jiné tuzemské bance či platbám v hotovosti a později chcete svolení k inkasu s tímto spojovacím číslem v ČSOB opět použít, nejdříve musíte původní inkaso SIPO zrušit a nově ho zadat v následujícím období. Příklad: Svolení k inkasu z účtu v ČSOB zrušíte v období 25.9. až 20.10. a následně ho zadáte v období 25.10. až 22.11. Inkaso z účtu pak proběhne v prosinci.


A pak se podívej na podmínky pro banky: https://www.ceskaposta.cz/sluzby/plateb ... -pro-banky na text obchodních podmínek - https://www.ceskaposta.cz/documents/101 ... 5ce10ed137
3.2. Banka je povinna:
3.2.3. Předat změny prostřednictvím Změnového souboru do Kmene Plátců SIPO (přírůstky, úbytky, změny) ČP elektronicky nejpozději do 25. dne měsíce předcházejícího měsíci, od kterého je změna účinná.


Offline - Trvalý BAN Profil 
16. 8. 2023 12:36 Odeslat příspěvek
Jantars píše
...zde přítomní odpůrci kladou argumenty a snaží se dobrat nějakého konsensu a být vstřícní k protistraně....

Ale proč by to ti "odpůrci" (aka magoři a hejtři) měli dělat? Proč by o tom měl být nějaký konsensus? Každý ať si se svými prachy dělá co chce. Já tady hledám informace a konsensus mě nezajímá.
Vstřícnost jsem tu opravdu nezaznamenal :lol:


Offline - Mírně pokročilý Profil 
16. 8. 2023 12:45 Odeslat příspěvek
Tohle je diskuzní fórum, při dodržení pravidel slušnosti je diskuze vítaná, a diskutovat se tu bude vždy.
Se stim smiř. 8-)


Offline - Diskutér Profil 
16. 8. 2023 13:43 Odeslat příspěvek
Protože ta služba je objektivně nebezpečná, kdokoliv může předepsat platbu jen na základě znalosti spojovacího čísla, to je jako by si někdo mohl inkasovat peníze z účtu jen na základě znalosti čísla účtu, naprosto absurdní. Nedávno se v médiích objevily tuším dokonce dva případy, že se to skutečně stalo. Navíc z komentů v posledních pár dnech vyplývá, že dokonce nemusí být možné odchodu takové platby zabránit.

Takovou službu může chválit jen úplný hlupák nebo člověk se zlým úmyslem.


Offline - Trvalý BAN Profil 
16. 8. 2023 13:54 Odeslat příspěvek
On kdokoliv tě může po ránu rohnout na ulici :roll:
Určitě víc takových kdokoliků, než kolik by jich mohlo inkasovat tvý prachy. Za obojí mohou bručet a jen tu první věc máš jakžtakž pod kontrolou.
Ale opakuji - když se ti to nelíbí, nepoužívej to a nestarej se o cizí děcka :idea:


Offline - Inventář Profil 
16. 8. 2023 15:37 Odeslat příspěvek
@Jantars:
Ani přesně tak, moje "změna Sipo inkasa nepomůže" bylo myšleno jako tvoje "je možné až na další měsíc", mysleli jsme to stejně :), tedy že v daném měsíci efekt změny nebude žádný. Pošta zkrátka musí vědět, zda se pro daný nastavený Sipo souhlas do nastavení (a tedy i limitu) vleze a zda tedy může inkaso do inkasního balíku předepsat (aby se provedlo), nebo ne - a to musí od bank vědět řekněme poslední týden v červenci na srpen atd.


Offline - Inventář Profil 
16. 8. 2023 16:04 Odeslat příspěvek
losalamos píše
To není kopání do někoho, nýbrž snaha poradit. :)

Akorát v některých případech je to snaha marná.


Offline - Inventář Profil 
16. 8. 2023 20:05 Odeslat příspěvek
Rop píše
Podívej se na stránku: https://www.csob.cz/portal/csob/formulare-ke-stazeni
Tam se podívej na dokument Svolení k inkasu – O2, standardní, SIPO - pokyny k vyplnění formuláře - https://www.csob.cz/portal/documents/10 ... u6-vz.pdf/

Díky za ten odkaz na dokument, našel jsem v něm toto:

3. Při zrušení SIPO vyplňte „datum zrušení“. Nebude-li datum vyplněno, SIPO vám zrušíme nejpozději následující pracovní den po doručení do ČSOB. Po zrušení se SIPO již z vašeho účtu nezúčtuje.

Pokud tedy snížení limitu nefunguje okamžitě, tak kompletní zrušení SIPO by mělo zafungovat následující pracovní den, což je skoro okamžitě :-) Zrušením SIPO v bance by se tedy mělo dát zabránit provedení inkasní platby SIPO.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
17. 8. 2023 06:09 Odeslat příspěvek
Tak to je hodně zajímavý.
Ono banky by měly asi postupovat podle závazných podmínek pošty, ale když jsem to před pár lety řešil tak jsem zjistil že v každé bance je to trochu jinak.
Takže by se třeba dala najít banka, která má tyto SIPO parametry volnější a pak je to cajk. Tady s ČSOB by to bylo OK, protože pravděpodobnost že budu řešit zásadní mylnou platbu je malá a pokud by nastala tak zrušení SIPO inkasa je adekvátní krok...


Offline - Inventář Profil 
17. 8. 2023 07:23 Odeslat příspěvek
Je nicméně možné, že to Miloš špatně pochopil (resp. banka nejasně napsala). Ono není zrušení (tedy že svolení Sipo zmizí z přehledu souhlasů a pro další období už nebude České poště předáváno) jako zrušení, tedy že je info již předáno poště a ta může platbu vyřadit z balíku pro inkasování z dané banky (neboli to "nezúčtuje" může být myšleno toto předání vůči poště, protože pošta je ta, která hromadný účet v balíku bankám předává). Já si stále myslím, že ČSOB myslí to první zrušení, tedy že z přehledu může zmizet, ale reálné účetní účinky vůči České poště nastanou dle podmínek této služby vůči poště, tedy až další měsíc (pokud byla změna/zrušení zadaná do toho cca 20. v měsíci, kdy je uzavírka dat banky před předáním poště). Toto inkaso je fakt něco speciálního, těžko to lze lusknutím prstu vůči poště zastavit online tak, aby byly lhůty tohoto způsobu plateb (zde hodně dlouhé) dodrženy. Podobný (i když tam to osobně neznám) bude další typ speciálního inkasa, tedy vůči O2 (dříve Telecomu) ještě z doby dominance pevných linek - i tam to je o nějakém hromadném předávání banka-O2, i když tento typ inkasa už vymírá (pokud ještě vůbec existuje? Asi ano, když to v těch PDF podmínkách ČSOB také je), když s O2 už lze delší dobu sjednat klasické přímé inkaso.
Je ale možné, že ČSOB je skutečně více proklientská a Českou poštu tak doslova "odřízne" od platby i uprostřed celého měsíčního cyklu, tedy i mezitím než pošta sestaví a vygeneruje platební balík dle dat od bank (cca přelom měsíce plus mínus týden) a klient ještě nemá zaplaceno (cca 10.-15. v měsíci). To by možná ocenili mnozí klienti, ale Česká pošta jako partner bank u této služby, ta už asi o dost méně :D.


Offline - Návštěvník Profil 
17. 8. 2023 11:28 Odeslat příspěvek
To je zase diskuze :D

V ČS lze zrušit souhlas s inkasem SIPO s okamžitou platností, tj. kdykoliv před provedením platby (osobně vyzkoušeno).

Zatím co pro zřízení souhlasu s inkasem SIPO je termín (typicky 20. den v měsíci) ovlivněn datem předání informace České Poště, v případě změny nebo zrušení může banka tuto situaci řešit úplně stejně jako v případě všech ostatních souhlasů s inkasem. Jestli totiž SIPO inkaso v den úhrady selže pro nedostatek peněz na účtu nebo kvůli inkasnímu limitu či zrušení souhlasu je ve výsledku celkem jedno.

Proč to některé banky řeší úplně blbě je otázkou spíš na ně. Např. RB umožňuje zrušit tento typ inkasa jen do 5. dne stávajícího měsíce, Airbank pak dokonce jakékoliv úpravy akceptuje pouze do 20. dne předcházejícího měsíce.

Řešením je ideálně nepoužívat nesmysly typu SIPO ani banky s nefunkční konfigurací souhlasu s inkasem.


Offline - Inventář Profil 
18. 8. 2023 05:56 Odeslat příspěvek
Ano, z diskuse už nyní jasně vyplývá, že banky to řeší nesystémově, každá jinak. Některé poštu od zdroje odříznou klidně i během měsíce ve fázi před inkasováním, přestože jí jen o pár dní dříve (koncem předchozího měsíce) předali v rámci balíku platných svolení informaci, že pro dané spojovací číslo je u nich inkaso stále povoleno, jiné holt ne a postupují při založení, změně a zrušení Sipo inkasa cca stejně - prostě o zábavu je postaráno :).


Offline - Mírně pokročilý Profil 
18. 8. 2023 06:20 Odeslat příspěvek
Zajímavé.
Na základě této delší nicméně velmi zajímavé diskuse musím konstatovat, že SIPO nemusí být nebezpečný produkt ani v případě, že se inkasuje samo přes účet, a to za předpokladu že jsem aktivní a všímám si co je na zaslaných rozpisech + mám banku která mě umožní odříznout se od SIPA okamžitě v případě problémů......
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku Předchozí stránka  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 68  Další stránka
Stránka 61 z 68 [ Příspěvků: 1015 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies