FinExpert.cz |
Přihlásit se |
Superfórum » Obsah fóra » Peníze » Pojištění |
|
Pojištění storna letenky (stornopoplatků) |
---|
peter2black - Mírně pokročilý |
10. 9. 2014 13:16 |
Ahoj, máte někdo zkušenosti s pojištěním stornopoplatků?
Kupuji letenky hodně dopředu tak kdyby se mi něco blbého stalo... tak abych nepřišel o všechno, našel jsem zatím : AIG/TravelGuard (nejlevnější - 2,5% z celkové ceny) - jde sjednat kdykoliv pred cestou Allianz (cca 2,8% z celkové ceny) - sjednat nejpozději v den zakoupení letenky EVR (skoro dvojnásobná cena oproti AIG) - sjednat až do 3 dnů po uhrazení cestovních služeb všechny mají spoluúčast 20% takže zkoušel jste to někdy někdo? |
Poslední příspěvek |
xls - Inventář |
10. 9. 2014 13:55 |
Zrovna teď řeším s pojišťovnou pojistnou událost, kdy by měli plnit. Hrozná zkušenost. Je naprosto evidentní, že pojišťovnu přestává klient zajímat v okamžiku, kdy vyinkasuje prachy. Na to, co je uvedené v pokynech, smlouvě a reklamách můžete zapomenout, jsou schopný si jen hrát na mrtvého brouka a určitou aktivitu je u nich možné pozorovat jen v momentech, kdy by mohli člověka nějak nachytat, aby nemuseli platit kvůli výlukám.
U letenek je dobrý se podívat i na podmínky. Někdo nevrací nic, jinde je kupodivu možný za vcelku rozumný poplatek letenku stornovat nebo změnit datum - to mi přijde jako lepší řešení než pojišťovna. A ještě většinou storno je vázaný na to, že je to pojištění koupený nejpozději při objednání letenky - na to taky bacha. |
peter2black - Mírně pokročilý |
10. 9. 2014 14:06 |
dik doplnil jsem do kdy se musi sjednat...
|
Tomáš Marný - Inventář |
10. 9. 2014 14:10 |
Nachytat? Ve výlukách je třeba uvedeno, že potvrzení o pracovní neschopnosti nesmí vystavit jiný z účastníků zájezdu. Přesto se najdou blbci, kteří nakráčí na pojišťovnu s lejstrem napsaným někým, s kým na tom zájezdu měli být...
|
peter2black - Mírně pokročilý |
10. 9. 2014 14:15 |
jeste me napadlo, pojistovna AIG je prejmenovana Chartis?
jestli jo, tak bych se jim mel asi vyhnout http://zpravy.e15.cz/byznys/finance-a-b ... ign=rsshub |
xls - Inventář |
10. 9. 2014 19:00 |
Tady píšou o jedné, já bych mohl o druhé, někdo další o třetí. Je to podobné, jako se tady někteří najít poctivého finančního poradce. U něj to končí vyinkasováním provize, u pojišťovny pojistného.
|
mad.snowman - Kolemjdoucí |
10. 9. 2014 21:29 |
A je pro tebe to storno letenky skutečně tak krizová situace, že jí bez té pojistky nezvládneš? Jenom z finančního hlediska je každá pojistka nevýhodná, statisticky vždy proděláš.
|
Tomáš Marný - Inventář |
11. 9. 2014 05:59 |
Tak tak, proč si pojišťovat třeba barák, když člověk vyhoří, tak si zavolá TV zHovn@, zapláče na kameru a lidi na něj udělají sbírku...
|
PatrikChrz - Administrátor |
11. 9. 2014 06:28 |
TM: tak je otázkou, kolik ta letenka stojí. V některých případech se opravdu nevyplatí se pojišťovat, protože cena letenky a tedy případná náhrada při zrušení se může plus mínus vyrovnat nákladům nutným vyběhání si příslušných lejster - on i doktor je schopen říci si o pár stovek.
Jak píše XLS, některé letenky je možné zrušit bez stornopoplatků nebo jen s minimálními, případně za malý poplatek změnit datum. Třeba v Kambodži jsme spolu potkali člověka, který si liboval, jak se mu dobře létá s Aeroflotem, protože za poplatek 3 000 Kč si může jakkoliv hýbat s daty odletů i příletů. K těm pojistkám, přijde mi, že to je stále horší a horší. Kolega v práci má teď dvě pojistné události a vypadá to, že ani z jedné nic nedostane. První se týká pojištění auta - při koupi v bazaru uzavřel nějakou docela drahou pojistku, která mu "zajišťovala" úhradu veškerých závat ovlivňujících mobilitu vozidla. Mezi pojištěnými součástmi je vyjmenováno i "sací potrubí". Rozbila se mu škrtící klapka. Vyjádření od pojišťovny: škrtící klapka není součástí sacího potrubí, je to součást sacího traktu. Hradit nebudeme. Druhá: tentokrát Allianz (kde jsem si myslel, že aspoň ti plní bez problémů): Manželka na rizikovém těhotenství (těhotenství není ve výlukách této pojistky), Allianz odmítá platit dávky v pracovní neschopnosti, protože netrpí žádnou nemocí (jen jí je prostě špatně). Takže opět smůla. -- 11. 9. 2014 06:30 -- Takže abych to shrnul. Buď si koupit letenky ve vyšší bookovací třídě, které je možné rušit dle libosti zdarma nebo za malý poplatek, nebo si koupit nejnižší (a tedy nejlevnější) třídu (případně různé akční) a spočítat si, že i kdybych ji zrušil, tak se mi to vyplatí, protože za jednu letenku z vyšší třídy mám klidně dvě z té nejnižší. |
Tomáš Marný - Inventář |
11. 9. 2014 06:44 |
Ono je to s těmi pojišťovnami složitější... Hasiči dnes jezdí ke každému prdu, kde jsou naprosto zbyteční, a výjezd pak naúčtují pojišťovně. Takže třeba dopravní nehoda, pojišťovna zaplatí poškozenému 13 tisíc a hasičům 6,5 tisíce za zametení střepů ze zadního světla...
|
peter2black - Mírně pokročilý |
11. 9. 2014 06:47 |
letim s KLM na bali a 1 zpatecni je celkem za 21tis, kupuju 3 letenky (podminky storna vypadaji jako nejaky divny generovany text, ale myslim ze se zrusit nedaji)
zjistim pro zajimavost kolik by stala letenka se stornem -- 11. 9. 2014 08:03 -- snad se nebudete zlobit ze vam sem soupnu ty podminky, chapu dobre ze pred odletem se da 1 vec zmenit za 120EUR - myslim teda ze pojistku nepotrebuju zrusit se nedaji Kód FOR INSTANT PURCHASE 2ND LEVEL FARES CHANGES BEFORE DEPARTURE CHARGE EUR 120.00. CHILD/INFANT DISCOUNTS APPLY. NOTE - A CHANGE IS A ROUTING / DATE / FLIGHT MODIFICATION WHEN MORE THAN ONE FARE COMPONENT IS BEING CHANGED THE HIGHEST PENALTY OF ALL CHANGED FARE COMPONENTS WILL APPLY //// // BEFORE OUTBOUND DEPARTURE // //// NEW RESERVATION AND REISSUANCE MUST BE MADE AT THE SAME TIME PRIOR TO DEPARTURE OF THE ORIGINALLY SCHEDULED FLIGHT. IF CHANGE DOES NOT OCCUR ON THE FIRST FARE COMPONENT OF THE JOURNEY NEW FARE WILL BE RECALCULATED USING FARES IN EFFECT ON THE PREVIOUS TICKETING DATE AND UNDER FOLLOWING CONDITIONS - IF SAME BOOKING CLASS IS USED NEW FARE MAY BE EQUAL OR HIGHER THAN PREVIOUS AND A / MUST COMPLY WITH ALL PROVISIONS OF THE ORIGINALLY TICKETED FARE B / OR MUST COMPLY WITH ALL PROVISIONS OF THE NEW FARE BEING APPLIED - IF A DIFFERENT BOOKING CLASS IS USED NEW FARE MAY BE EQUAL OR HIGHER THAN PREVIOUS AND A / MUST COMPY WITH ALL PROVISIONS OF THE NEW FARE BEING APPLIED ----------------------- CHANGES NOT PERMITTED IN CASE OF NO-SHOW. NOTE - // BEFORE OUTBOUND DEPARTURE // // NO SHOW // IN THE EVENT OF NO SHOW - WHEN CHANGES ARE REQUESTED AFTER DEPARTURE OF THE ORIGINALLY SCHEDULED FLIGHT - CHANGES ARE NOT PERMITTED AND CANCELLATION RULES SHALL APPLY AFTER DEPARTURE CHARGE EUR 120.00. CHILD/INFANT DISCOUNTS APPLY. NOTE - ///// // AFTER OUTBOUND DEPARTURE // //// NEW RESERVATION AND REISSUANCE MUST BE MADE AT THE SAME TIME. NEW FARE WILL BE RECALCULATED USING FARES IN EFFECT ON THE PREVIOUS TICKETING DATE AND UNDER FOLLOWING CONDITIONS - IF SAME BOOKING CLASS IS USED NEW FARE MAY BE EQUAL OR HIGHER THAN PREVIOUS AND A / MUST COMPLY WITH ALL PROVISIONS OF THE ORIGINALLY TICKETED FARE B / OR MUST COMPLY WITH ALL PROVISIONS OF THE NEW FARE BEING APPLIED - IF A DIFFERENT BOOKING CLASS IS USED NEW FARE MAY BE EQUAL OR HIGHER THAN PREVIOUS AND A / MUST COMPLY WITH ALL PROVISIONS OF THE NEW FARE BEING APPLIED CANCELLATIONS ANY TIME TICKET IS NON-REFUNDABLE IN CASE OF CANCEL. TICKET IS NON-REFUNDABLE IN CASE OF NO-SHOW. NOTE - ANY TIME CANCELLATIONS RULES APPLY BY FARE COMPONENT WHEN COMBINING A REFUNDABLE TICKET WITH A NON REFUNDABLE TICKET PROVISIONS WILL APPLY AS FOLLOWS - THE AMOUNT PAID ON THE REFUNDABLE FARE COMPONENT WILL BE REFUNDED UPON PAYMENT OF THE PENALTY AMOUNT IF APPLICABLE - THE AMOUNT PAID ON THE NON REFUNDABLE FARE COMPONENT WILL NOT BE REFUNDED -------------------------------------------------- FOR NON REFUNDABLE TICKETS THE YQ/YR CARRIER IMPOSED SURCHARGE WILL NOT BE REFUNDED ----------------------------- FOR DEATH/ILLNESS WAIVERS SEE GGAIRKLDEATH/ GGAIRKLHOSPITAL OR AGENTCONNECT.BIZ |
satinst - Návštěvník |
11. 4. 2023 11:52 |
ZDravím. Našel jsem toto téma a rád bych jej aktualizoval a využil k mému dotazu. V neděli jsem zaplatil rezervaci letenek pro skupinu 8 cestujících. Let je přes Raynair dne 1.10 a zpáteční 11.10. Chci se zeptat, zda máte nyní někdo zkušenosti ohledně případného pojištění storna? Mělo by se sjednat do 3 pracovních dnů od rezervace, což je nejpozději ve čtvrtek. Cena za všechny letenky je cca 47tis. Má někdo aktuální zkušenosti?
Moc děkuji |
Nahoru |
Odeslat nové téma | Odeslat odpověď |
Stránka 1 z 1 [ Příspěvků: 12 ] Předchozí téma | Následující téma |
Verze pro tisk |
Superfórum » Obsah fóra » Peníze » Pojištění |
Hledat |
Zobrazit v normálním vzhledu |
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies |