FinExpert.cz

Přihlásit se


 Další stránka

Prodejce na Aukru

Offline - Kolemjdoucí Profil 
12. 2. 2010 13:47 Odeslat příspěvek
Dobrý den,

potřeboval bych poradit. Jsem student a občas si přivydělávám sháněním věcí a následném prodeji na Aukru. Jak všichni vědí Aukro podává hlášení FÚ, zajímalo by mne jaký můžu jako student mít obrat či výdělek podle zákona.

A pokud bych tento limit překročil zda by se vyplatil ŽL (se zárukou a účetnictvím by problém nebyl). Popř. co to zhruba obnáší.

Děkuji mnohokrát!!
Poslední příspěvek


Offline - Inventář Profil 
12. 2. 2010 17:37 Odeslat příspěvek
Ono je asi rozdil, jestli prodavas jednu vec nebo 10 stejnych.


Offline - Nadšenec Profil 
12. 2. 2010 20:10 Odeslat příspěvek
Ne rozdíl je v tom, jestli je schopen doložit, že prodává vlastní použité, již nepotřebné věci, i třeba ze sbírky apod., nebo jestli prodává nové věci za účelem dalšího zisku. Doložení při případné kontrole na FÚ záleží čistě jen a jen na případné benevolenci pracovníka FÚ, v některých případech popisováno dle jeho momentální nálady. Pochopitelně záleží i na částce, např. konkrétně Aukro poskytuje FÚ informace o prodejcích, kteří v daném roce uskutečnili prodej větší než 20.000,- ale nikde není psáno, že v případě zvětšujících se potíží s výběrem daní v této naší milované mezi, že za chvíli nebude aukro bonzovat každého, kdo zde vleze. Ze zákona údajně oznamovací povinnost má. Takže pokud Huntsmane hodláš prodávat např. mobilní telefony v množství více jak jeden za rok a taktéž jiné zboží v množství více jak 1 kus ročně, pak si raději ten ŽL pořiď, nebo na aukro raději nechoď.


Offline - Inventář Profil 
12. 2. 2010 20:20 Odeslat příspěvek
papshop: proc udajne? Staci kdyz si FU vyzada provizni faktury - a tam je v hlavicce kazde faktury uveden kazdy odberatel sluzeb - ten co prodava.


Offline - Nadšenec Profil 
12. 2. 2010 20:58 Odeslat příspěvek