FinExpert.cz

Přihlásit se


 Další stránka

Konečná faktura

Offline - Mírně pokročilý Profil 
25. 2. 2021 06:13 Odeslat příspěvek
Mohl by mě někdo nakopnout, a nasměrovat mě na konkrétní ustanovení nějakého konkrétního právního předpisu, který definuje jakousi "konečnou fakturu"?

Zhruba tak jednou za rok na mě vyrukuje účetní některého z mých obchodních partnerů s tím, že po mě chce jakousi "konečnou fakturu". Pokaždé, když jsem položil dotaz, co že by to mělo být, a který předpis to požaduje, tak nastalo ticho po pěšině (anebo držkování "takhle nás to učí", případně "takhle to dělají všichni"). Který předpis něco takového požaduje jsem se ale nikdy ještě nedozvěděl. 99 % účetních zbývajících obchodních partnerů po mě nic takového nechce. Podotýkám, že poskytuji služby, nedodávám zboží.

Je mi známo, co je to daňový doklad a jaké má mít náležitosti.
Je mi známo, co je to účetní doklad, a jaké má mít náležitosti.
Sám vedu daňovou evidenci s paušálními výdaji, kde se žádné "konečné faktury" nevyskytují.

Co má být ona "konečná faktura" je mi ale zcela skryto.
Anebo jde zas o nějaký pozůstatek kopírování dávno neexistujícího nesmyslu?
Poslední příspěvek


Offline - Nadšenec Profil 
25. 2. 2021 08:30 Odeslat příspěvek
Nemá to souvislost s tímhle?
Proforma faktura x klasická faktura.


Offline - Administrátor Profil 
25. 2. 2021 08:55 Odeslat příspěvek
Těžko odpovídat, když nevidíme jaký doklad vystavuješ.


Offline - Diskutér Profil 
25. 2. 2021 09:14 Odeslat příspěvek
Není to tvůj zákazník, kterému fakturuješ provedenou práci tak nějak čas od času (třeba jednou za kvartál), a on by ke konci roku chtěl fakturu za vše, co by mohlo padnout do daného roku, aby to měl v nákladech daný rok, a nižší základ daně daný rok?


Offline - Mírně pokročilý Profil 
25. 2. 2021 09:38 Odeslat příspěvek
Dobře, příklad tedy.
Krok 1: Na základě poptávky udělám nabídku
Krok 2: Pokud se domluvíme, vystavím výzvu k úhradě (neboli nikde nedefinovanou zálohovou fakturu, či proforma fakturu, chceme-li) k úhradě předem; nejde o daňový doklad.
Krok 3: Proběhne úhrada, ke dni přijetí úhrady nastává zdanitelné plnění (jsem plátce DPH).
Krok 4: K přijaté platbě vystavím daňový doklad
Krok 5: Následně dle dohody provedu uhrazenou službu, odevzdám. Odevzdávám buď v elektronické podobě, anebo v tištěné podobě zaslané poštou.

Čímž je u 99 % zákazníků vyřešeno. Zbylé 1 % začne po odevzdání prudit "kde je konečná faktura"? Následuje dotaz co že to má být, a který předpis to požaduje, čímž to v zásadě končí. Naposled mi nějaká účetní kdákala, že ji nezajímá, jaký předpis to požaduje, že ona účtuje podle toho, jak ji to učí. Mno.

A ať hledám jak hledám, tak nic o "konečných fakturách" nikde nenacházím.


Offline - Administrátor Profil 
25. 2. 2021 11:54 Odeslat příspěvek
Kdákají správně. Ono nestačí číst zákon o DPH, ale i jiné právní předpisy. Např. § 31 odst. 14 živnostenského zákona


Offline - Mírně pokročilý Profil 
25. 2. 2021 17:18 Odeslat příspěvek
OK, takže "konečná faktura" je "doklad o poskytnutí služby"?
Čím se onen "doklad o poskytnutí služby" liší třeba od poskytnutého daňového dokladu?
Když jejich obsah je předpokládám totožný?

Může být "dokladem o poskytnutí služby" třeba i email, kterým odevzdávám v elektronické podobě?
Může být "dokladem o poskytnutí služby" třeba i doklad o doručení zásilky při zasílání poštou?


Offline - Administrátor Profil 
25. 2. 2021 19:14 Odeslat příspěvek
Ale ty vydáváš zálohovou fakturu a daňový doklad o přijaté platbě. Nevydáváš doklad o poskytnutí služby, protože ten můžeš vydat až po poskytnutí služby - a proč? Protože náležitostí dokladu o poskytnutí služby je datum poskytnutí služby. Prosím zkus si ten jeden odstavec přečíst do konce. Jsou tam náležitosti toho dokladu. Díky.


Offline - Nadšenec Profil 
25. 2. 2021 20:11 Odeslat příspěvek
Hlavo, proste na konci je finalni faktura, danovy doklad, kde odecitas prijaty zalohy.


Offline - Administrátor Profil 
25. 2. 2021 20:13 Odeslat příspěvek
S tím daňovým dokladem bych si tak jistý nebyl.


Offline - Nadšenec Profil 
25. 2. 2021 20:16 Odeslat příspěvek
Ne? A co tedy?


Offline - Administrátor Profil 
25. 2. 2021 20:41 Odeslat příspěvek
V zásadě daňový doklad vystavuješ jen pokud jsi povinen přiznat daň nebo plnění. V tomto případě nejsi povinen ani jedno.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
26. 2. 2021 11:35 Odeslat příspěvek
Takže jestli to chápu dobře, tak na vyžádání (bez vyžádání povinnost neexistuje) mám zákazníkovi vydat papír, na kterém bude napsáno:
- mé jméno a příjmení
- mé identifikační číslo
- datum poskytnutí služby
- druh služby a cena (ta má být bez DPH nebo s DPH? anebo se s tím **** a napsat "viz faktura XY")

Daný papír nemusí mít žádné jiné náležitosti, nemusí mít žádné číslo, nemusí mít žádné značení ("konečná faktura", "potvrzení", atd.). Je to tak?

Neboli když tyto údaje napíšu do emailu, kterým odevzdávám, tak mám taky splněno?
Resp. toto všechno (krom ceny) v zásadě splňuje i jakýkoli předávák.

-- 26. 2. 2021 10:41 --

Mimonik píše
Hlavo, proste na konci je finalni faktura, danovy doklad, kde odecitas prijaty zalohy.

Daňový doklad byl v modelovém příkladu vystaven už před zahájením prací.
Proč bych po dokončení prací měl vystavovat druhý daňový doklad (který paragraf kterého předpisu to požaduje)?


Offline - Administrátor Profil 
26. 2. 2021 19:42 Odeslat příspěvek
K tomu je ještě potřeba napsat údaj o zápisu do živnostenského rejstříku dle § 435 NOZ. A musí to být doklad, nikoliv kus e-mailu. Elektronicky určitě nevadí, ale musí to být doklad. Co se týká částky, tak ta se obecně uvádí včetně všech daní.

Druhou stranou věci je to, že příjemce nemá doklad, který by si dal do účetnictví. Takže se ti může stát, že budeš běhat po berňácích jako svědek. Nebo, že s tebou někdo přestane obchodovat. Kdybys byl právnickou osobou, tak ti doklad o výnosech bude chybět. Teoreticky i ty můžeš být v důkazní nouzi, to kdybys potřeboval prokazovat obrat pro účely DPH (chybí ti doklad s DUZP).


Offline - Mírně pokročilý Profil 
26. 2. 2021 20:28 Odeslat příspěvek
Hlava píše
Proč bych po dokončení prací měl vystavovat druhý daňový doklad (který paragraf kterého předpisu to požaduje)?

Třeba proto, že jsi vystavil daňový doklad k přijaté platbě, tedy k částce, kterou ti zákazník poslal na účet.
Zákazník, který vede účetnictví, zaúčtuje poskytnutou zálohu na účet pohledávek a DPH na vstupu a úbytek celkové částky v bance, čili přesně to, co se stalo a o čem tebou vystavený daňový doklad k přijaté platbě vypovídá.
D.D. k přijaté platbě nevypovídá NIC o tom, že jsi službu doopravdy poskytl - může se stát, že službu neposkytneš - zapomeneš, umřeš, atd.
Vypovídá pouze o tom, že ti zákazník zaplatil zálohu na tvoji službu předem a že jsi ji zdanil, jak ukládá ZDPH. Chybí ti konec příběhu respektive chybí doklad o poskytnutí služby a vyúčtování zálohy chudáku zákazníkovi...
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku 1, 2, #  Další stránka
Stránka 1 z 2 [ Příspěvků: 25 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies