FinExpert.cz

Přihlásit se




Jak moc "hrotit" oddělení firmy a soukromé osoby?

Offline - Kolemjdoucí Profil 
22. 8. 2020 19:54 Odeslat příspěvek
Dobrý den,

po roce podnikání jako OSVČ zakládáme s kamarádem s.r.o. Chtěl bych se zeptat, jak moc musím "hrotit" oddělování soukromého a firemního majetku. Je mi samozřejmě jasné, že nemůžu třeba jen tak vybrat peníze z firemního účtu, to je úplný extrém. Ale co například následující body:

(1) sídlo - budeme mít v bytě mých rodičů, neplánujeme žádnou nájemní smlouvu, pouze nám k tomu moji rodiče dali souhlas.

(2) naše práce - musíme se sami zaměstnávat pokud budeme vykonávat práci v rámci podnikání firmy? Nebo můžeme pro naší vlastní firmu pracovat zadarmo (v to doufám)

(3) pro práci máme v plánu používat své soukromé notebooky, je to v pořádku, nebo je taky musíme firmě pronajímat?

Ani by mě tyto otázky nenapadlo řešit, kdybychom si např. notebooky pronajímali, měli bychom vyšší náklady a platili menší daň, ale o to mi nejde, jde mi o to, jestli je to v pořádku (smlouva kterou za obě strany podepíše jeden člověk mi zavání spíš obcházením zákona...) ale slyšel jsem, že finanční úřad může říct, že někde vzniká neoprávněný příjem. Pokud budeme mít například zadarmo sídlo v bytě v Praze, mohou říct, že cena obvyklá za takový byt je spousta tisíc měsíčně a že ten příjem zdaňíme.

Děkuji za odpovědi.
Poslední příspěvek


Offline - Administrátor Profil 
22. 8. 2020 20:20 Odeslat příspěvek
Nejprve mi dovolte citát z jednoho filmu: "Tak co s Vámi chlapče ? No nepotěšil jste mě a ani já Vás nepotěším."

1. Teoreticky by berňák po rodičích mohl chtít dodanit obvyklé nájemné (jste osoby blízké a tam je potřeba prodávat za ceny obvyklé). Ale podle mě pravděpodobnost toho, že by něco takového berňák odhalil je limitně se blížící nule.

2. Na tento bod před několika lety naráželi a kontrolovali jej z inspektorátu práce. Obecně (dle inspektorátu práce) musíte mít zaručenou mzdu pro danou práci. Je otázka kolik času tomu budete věnovat a jestli na inspektorátu práce za těch pár let nedostali rozum a jestli by na Vás kontrola někdy přišla, ale miniaturní riziko zde je.

3. Pronajímat ne. Ale asi byste měli mít nárok na náhradu za používání pomůcek (je potřeba si to ve smlouvě o výkonu funkce jednatele sepsat). Má to tu výhodu, že pro firmu je daňový náklad, zatímco pro zaměstnance (jednatele) nedaňový příjem.

4. Větší riziko bych viděl v tom, pokud byste spíš chtěli tvořit nadměrné náklady. Takhle to bude relativně tomu úřadu, který to může přijít zkontrolovat - tedy berňákům - jedno.
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď

Stránka 1 z 1 [ Příspěvků: 2 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies