FinExpert.cz

Přihlásit se


 Další stránka

Datová schránka (FO-nepodnikatel) + bydlení na úřadě

Offline - Návštěvník Profil 
31. 7. 2014 23:24 Odeslat příspěvek
Ahoj, jsem FO-nepodnikatel a uvažuji nad založením datové schránky. Rodiče mě vykopli z domu, ale dovolily mně být přihlášený (trvalé bydliště) u nich (nehrozí, že bych je zadlužil). Plánuji se stěhovat z Brna (trvalé bydliště) do Prahy nebo někam v rámci EU. Uvažuji, že si založím datovou schránku (abych mohl kontrolovat komunikaci s úřady) a přihlásím své bydliště na úřadě (abych neotravoval rodiče). Je to dle vás dobré rozhodnutí?

U datové schránky mám strach o fikci doručení, u rodičů bych při případném sporu mohl argumentovat třeba nějakou tíživou situací, u datové schranky hádám hůře. Tuším, že bych měl co 10 dní na reakci. Neočekávám nějaká důležitá lejstra, ale jeden nikdy neví, co se může stát. Napadají vás ještě nějaké nevýhody?

Přihlášením na úřad bych si hádám musel vyřídit nové dokumenty, což není problém až na pas. Ten není nejlevnější. Z Brna se ale plánuji přemístit do 2 týdnů, takže to by se OP a ŘP ani nemusely stihnout, pas už vůbec ne. Nebylo by pak vhodnější a přihlásit se třeba až v té Praze? Co se děje na úřadě, kde člověk bydlí, s jeho korespondencí, která nepochází od orgánů veřejné správy? Teoreticky se tam nebudu moci dostavovat pravidlně měsíčně, spíše méně.

Díky za předem za názory zkušenějších kmetů.
Poslední příspěvek


Offline - Diskutér Profil 
1. 8. 2014 00:30 Odeslat příspěvek
na urad se prihlasit nemuzes a uz vubec ne si vybirat ktery
abys dostal adresu na urade musi te "vykopnout" rodice (majitel nemovitosti/nájemce) resp. pozadat o zruseni trvaleho bydliste, pripadne a to je jednodussi cesta, zrusis treba pouze na den trvaly pobyt v ČR, pote ho znovu obnovis adresu dostanes na urad v obci posledni trvale adresy.
datova schranka neni nic proti nicemu, naopak, po 15 dnech se stejne i dopis do vlastnich rukou povazuje za doruceny, tzn. hodej ti ho do schranky, takhle se o tom alespon dozvis, ikdyz urady s tim ze mas datovou schranku moc nepocitaji a ikdyz je to jejich povinnost primarne zasilat datovkou, malokdo si zjistuje ze ji mas a poslou to standardne. Klasická pošta se resi tzv. odnosem, tzn. postu si budes vyzvedavat na dorucovaci poste, jinak by se v pripade adresy na urad vracela.


Offline - Návštěvník Profil 
1. 8. 2014 07:06 Odeslat příspěvek
Diky, mě právě vykopl majitel nemovitosti (rodiče, jsou ale ochotni mě nechat rok dva být přihlášený u nich). Problém je, že těžko získám v Praze (natož v cizině) trvalé bydliště, když budu bydlet v podnájmu. Upisovat nějakou hypotékou momentálně nehodlám. Asi by to chtělo se u někoho na den za bakšiš v Praze přihlásit a další den zrušit, co?

Datová schránka ti tedy příjde jako vhodná? Máš ji sám? Pozdější opt-out/zrušení možné není, co?


Offline - Mírně pokročilý Profil 
1. 8. 2014 07:21 Odeslat příspěvek
Proč nejde zrušit datová schránka?


Offline - Návštěvník Profil 
1. 8. 2014 08:36 Odeslat příspěvek
Máš pravdu, to se týká pouze PO (které mají povinnost ji vést).


Offline - Diskutér Profil 
1. 8. 2014 08:40 Odeslat příspěvek
myslim formalne vykopnout, musi podat formular na urad o zbaveni trvaleho bydliste, je na to lejstro a trva to skoro dva mesice s lhutami, urad si muze i zvat svedky zkouma jak dlouho si tam bydlel atd, proto je rychlejsi a schudnejsi varianta zruseni trvaleho bydliste v ČR. Proc těžko, jakmile mas najemni smlouvu nemusis se dnes nikoho ptat a muzes zajit na urad zmenit si trvale bydliste, souhlas majitele nemovitosti k tomu nepotrebujes.
Datovou schranku mam, abych se vyhnul navstevam pošty, vyhoda je moznost rychlejsi komunikace s urady a to zdarma. Bohuzel urady i pres datovku kolikrat poslou dopis standardne. Jedina nevyhoda je kdyz tu listinu potrebuje mit v papirove podobě a s razítkem.
Cituji: Fyzické osoby mohou zrušit datovou schránku - deaktivovat příjem zpráv v Nastavení - Poštovní datová zpráva - Zakázat příjem. Obdobným způsobem je možné opět aktivovat příjem zpráv do datové schránky.


Offline - Přeborník Profil 
1. 8. 2014 08:41 Odeslat příspěvek
lojza.penicka: když máš nájemní nebo podnájemní smlouvu (k ní je nutný i souhlas majitele), tak tě úřad k trvalýmu pobytu přihlásí. Majiteli do toho nic není ani mu nemusíš nic oznamovat (to mu oznámí sám úřad :-)

-- 1. 8. 2014 08:52 --

jj, s tou konverzí je to opruz (http://www.ceskaposta.cz/sluzby/egovern ... -dokumentu). Navíc vytištění každé stránky na poště je ojeb, stojíš tam půl hodiny-hodinu, protože se jim to pořád seká, nebo ženský neví, jak na to... Za vytištění každé stránky účtují 30 Kč, a když máš třeba 15 stránek, vyplázneš 450 Kč.


Offline - Diskutér Profil 
1. 8. 2014 09:30 Odeslat příspěvek
Jak už tady padlo, bydliště na úřadě lze získat jedině tak, že majitel nemovitosti, kde máš trvalý pobyt (TP), ti ho zruší nebo že si zrušíš pobyt na území ČR a pak ho zase obnovíš. Vždy to ale bude na úřadě v obci, kde si měl TP naposledy, nelze si to zvolit.

TP lze získat předložením nájemní smlouvy, souhlas majitele netřeba (to, že ho úřad uvědomí, a pokud si to nepřál, bude prudit, je jiná věc)

Jinak nevidím důvod proč usilovat o TP na úřadě, nech si ho u rodičů, pokud se rozhodnou ti ho zrušit, je to jejich věc. Až budeš mít bydlení někde jinde, tak si prostě zřídíš TP tam.

Datová schránka není nic proti ničemu, pokud máš bezproblémový přístup na internet, tak si ji zřiď, je to na CzechPointu otázka deseti minut.


Offline - Návštěvník Profil 
1. 8. 2014 09:59 Odeslat příspěvek
Datovou schránku jsem si teď zřídil. Překvapuje mě, že nestačí vytisknutý dokument z datové schránky - očekával bych nějaký datový podpis (x-místný alfanumerický case-sensitive kód, který by byl v institucích veřejné správy ověřitelný). To je teda celkem opruz, že se to musí přes Czech Point tisknout a nekřesťansky platit, ale dobré - neočekávám moc komunikace s ouřady.

Teď už pouze řeším otázku TP. TP chci mít na úřadě, protože se neplánuji v následujících letech usadit, ale spíše tak různě migrovat, tu v Praze, tu jinde (v cizině) s tím, že budu mít nějakou přestupnou stanici (asi ta Praha). Nechci být rodičům na obtíž (otravovat je, jestli mně něco došlo/nedošlo) a nechci je ohrozit v případě, že se dostanu do nějakých finančních problémů (nepředpokladám, že se to stane, ale jistota je jistota. Je dle mě vhodnější nemít TP u rodičů než ho tam mít - rodiče nejsou právně znalý, aby exekutora odbyli).

Na úřadě, na němž budu mít přihlášený TP, mně tedy budou schovávat poštu? Ne vždy je totiž možné určit doručovací adresu různou od trvalého bydliště. Jsou úřady v tomhle flexibilní, že mně po emailové komunikace sdělí, že tam mám poštu od X, Y, Z a budou mně ji třeba x měsíců uchovávat? Dle mého je jejich povinnost ji nezničit; asi budou pokoušet zjistit, kde pobývám, aby ji přeposlali (ačkoliv to něco stojí?), ale jinak nic moc nemohou, hádám?


Offline - Přeborník Profil 
1. 8. 2014 10:27 Odeslat příspěvek
Neblázni, žádnou poštu úřad schovávat nebude. Poštu vůbec nepřijímají, vrací se to odesílateli.


Offline - Návštěvník Profil 
1. 8. 2014 10:42 Odeslat příspěvek
Aha :-D


Offline - Přeborník Profil 
1. 8. 2014 10:48 Odeslat příspěvek
Máš dvě možnosti:
- buď ta datovka, ale nutno počítat s určitými finančními náklady a úředním opruzem při tisku na poště
- oznámit na úřadě tzv. doručovací adresu, úřad ji zanese do registru obyvatel a všichni budou povinně doručovat na tuto adresu

(Mimochodem spoleh na to není. Taky mám datovku a měl jsem rok i tu doručovací adresu. Obojí úřady vesměs ignorují a zatvrzele posílají na trvalé bydliště. Ale lepší se to, finančák už mi posílá do datovky.)


Offline - Diskutér Profil 
1. 8. 2014 10:50 Odeslat příspěvek
jak sem psal na poště si zařídíš "odnos" a budes si ji vyzvedavat tam, jinak by se to vracelo odesilateli


Offline - Přeborník Profil 
1. 8. 2014 10:59 Odeslat příspěvek
Odnos také není 100% spolehlivý, mám vyzkoušenu dosílku i odnos a některé dopisy se vracely, něco se i ztratilo, něco zůstávalo kdesi v depu v krajském městě.


Offline - Diskutér Profil 
1. 8. 2014 10:59 Odeslat příspěvek
Co pořád na té poště všichni tisknete ? Chápu, že prokazování se papírem co přišel do datovky třetí straně třeba, někdy, může být problém a třetí strana trvá na ověření, ale většinou jsou to zprávy z finančáku, zahájení řízení na ČSSZ, VZP,... vytisknu si sám.
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku 1, 2, 3, #  Další stránka
Stránka 1 z 3 [ Příspěvků: 37 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies