FinExpert.cz

Přihlásit se


Předchozí stránka  |  Další stránka

nová eObčanka, portál občana od 1.7.2018

Offline - Nadšenec Profil 
3. 9. 2018 15:54 Odeslat příspěvek
Pořád mi to přijde, jako "jak to není datovka, tak nevidím, neslyším".

Když nemám datovku, ale mám "jen" elektronický podpis, tak můžu podávat elektronicky všechno úplně stejně, navíc prostým elektronicky podepsaným emailem. Čili jako bonus nejsem ani nucen platit nesmysly jako 16 Kč za placené zprávy ...
Poslední příspěvek


Offline - Mírně pokročilý Profil 
3. 9. 2018 16:42 Odeslat příspěvek
Přesně naopak. ;)

Tvůj přístup je "jak to není elektronický podpis, tak nevidím, neslyším". Nevidíš, neslyšíš, že už 10 let si můžeš výrazně usnadnit život. A jediný argument proti tomu je "není to elektronický podpis, nechci!". Dost slabé ;)


Offline - Diskutér Profil 
3. 9. 2018 17:44 Odeslat příspěvek
Hlava: za elektronický podpis platím, pokud něco pošlu mailem podepsáno el. podpisem, tak mu doručení nedoložím, udatovky je to (klidně mne opravte) jinak. Osobně mám elektronický podpis, protože musím, FO datovku, protože chci.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
3. 9. 2018 17:51 Odeslat příspěvek
Elektronický podpis by *mohl* být zajímavý, kdyby stát vlastnil nějakou certifikační autoritu, a na nové občanky kvalifikovaný certifikát zdarma nahrával :) Ale toto se prostě neděje a dít nebude. I nová občanka slouží jen pro autentizaci, za certifikát si člověk musí platit zvlášť. Fakt je ten, že Datovka je 10 let výborná věc pro komunikaci (nejen s úřady) zdarma.


Offline - Inventář Profil 
3. 9. 2018 18:11 Odeslat příspěvek
Jako podstatnou nevyhodu el.podpisu vnimam jeho cenu, ta navic neni jednorazova. Ma podpis nejakou vyhodu, ktere datovky nemaji?


Offline - Mírně pokročilý Profil 
3. 9. 2018 21:10 Odeslat příspěvek
Nema.


Offline - Inventář Profil 
3. 9. 2018 21:46 Odeslat příspěvek
Radek.Hulan píše
Co je pokutováno?
Že něco nepodáš elektronicky?
A proč bys nepodával?


Nejsou jen standardní každoročně podávané tiskopisy, ale např. i podání přiznání daně z nemovitosti. Takže třeba i pro prostou informaci "odhlášení" je k tomu instrukce na úrovni školení astronautů pro let na měsíc, ve kterém je ještě spousta dalších odkazů, takže to bych neměl šanci sestavit pro elektronické podání ani za měsíc.

Pro papírové podání stačí přijít na FÚ, na formulář napsat datum, podpis a pár základních údajů, zbytek si paní za 3 minuty doplní sama včetně zadání do počítače.

To samé krafky na SSZ s rozdělením nějakých opracovaných dob v nějakých kategoriích. Poslání před DS - vrácení, že jsou všechny ty věty chybně. Spočítat to na den stejně jako SSZ je nereálné, takže to nakonec musela pracovnice SSZ naší účetní řádek od řádku nadiktovat, aby to prolezlo přes DS a dostalo se to správně do systému SSZ. Kdyby se to dělalo papírově, tak si na SSZ těch pár čísel správně vypíšou rovnou do formuláře s stačí podepsat.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
3. 9. 2018 22:13 Odeslat příspěvek
Zajímavé, netušil jsem, že někdo fakt chodí s papírem a propiskou. Ona účetní může vše mimochodem poslat sama, ze své datovky, na základě plné moci co má.

A ohledně daně z nemovitosti - docela fajn je platba přes SIPO. Člověk se jednou jedinkrát registruje (a ten formulář je dost jednoduchý) a pak se o to nestará, daň se strhne každý rok v patřičné výši přes SIPO z účtu.

Ale to je už dost off-topic.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
3. 9. 2018 23:07 Odeslat příspěvek
Daň z nemovitosti je zrovna trochu specifická, některý věci nejsou úplně zřejmý, třeba doteď jsem netušil, že můj pozemek je orná půda (stavební pozemek je jen půdorys RD). I tak se mi to ani napodruhé nepodařilo přes elektronické podání vyplnit úplně přesně správně (formulář mi na jednom místě vnutil koeficient, který o chloupek nebyl správný) a stejně mi volali, že tam je přeplatek 17 korun. U téhle daně asi papírové podání chápu, možná se těm nejasnostem dá vyhnout :D


Offline - Inventář Profil 
4. 9. 2018 00:00 Odeslat příspěvek
To je opravdu hodně off-topic, když někdo tohle nikdy nepodával.


Offline - Diskutér Profil 
4. 9. 2018 22:17 Odeslat příspěvek
datovka ve spolupráci s úřady jako je FU je velice neužitečná věc,
dokud jsem neměl podpis a přesto že to poslal datovkou, tak stejně na fu musím osobně za prvý s vytistěním podání příznání a dále podklady. již 3x se mi stalo , opravdu třikrát, že na jednom a tom stejným fú ztratili podklady dodané na podatelnu.
dokonce jsem to řešil i s ředitelkou a novou správkyní daní a ta mi ukázala, že skutečně doteď nemaj uloženo do PC, kdy ty znovu dodané podklady tam zaevidovali, že tam přišli poštou správkyni a ta vyplatila přeplatek . a ještě babka nadřízená správkyni vás obvinuje, že jsem si to vymyslel že jsem tam osobně nebyl - vo berlích pár dní po operaci kolene si asi pamatuju, kde jsem musel jít. cesta co jindy trvá 5 min a jdete jí 30 min.
to stejný dan z nemovitosti v lednu- opět nejde elektronicky přes datovku třeba ale jen papírově, kvůli odhlášení či přihlášení ideálně osobně na fu, aby vám kvůli vypočteným 5 Kč to přepočítali na 15 Kč a vy stejně musíte zaplatit 50 Kč, že to tak chce stát.

jako je pěkný že eobčanka má víc jak 30 služeb , a jestli si ji aktivovala jen třetina , to o něčem vypovídá. jestli i ostatní služby jsou poloviční či bez datovky nemožné tak to je na 2 věci. a vůbec bych se nedivil, že stejně budete muset s eobčankou podklady k dani z příjmu stejně v papírový podobě na ten fu nějak dodat. přesto že jim je člověk skenuje.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
4. 9. 2018 22:57 Odeslat příspěvek
"dokud jsem neměl podpis a přesto že to poslal datovkou, tak stejně na fu musím osobně za prvý s vytistěním podání příznání " -- toto přece vůbec není pravda. Formulář si vyplníš elektronicky tady https://adisepo.mfcr.cz/adistc/adis/idp ... uvod.faces a přes přihlášení přes datovou schránku jej následně odešleš. Žádný tisk není potřeba. Opravdu řadu let není třeba nikam chodit s papírem.


Offline - Inventář Profil 
5. 9. 2018 15:14 Odeslat příspěvek
Ani se neposila formular, ale pouze XML. Nerozumim tem zvastum o podpisu, to je uplny nesmysl, protoze datovka nahrazuje el.podpis.


Offline - Diskutér Profil 
7. 9. 2018 10:29 Odeslat příspěvek
když posílám před datovku tak stejně ti vyjede papír - potvrzení o přeplatku a ten musíš dodat na FU, plus se tam dodávaj originály podklady - zaměstnavatel, úroky z hypo, stavebka, penzijní fond, někdo má i z pojiśtovny, někdo dary do fondu, i dárci krve ... tydle originály přesto že se skenujou a posílaj v přílohách musej bejt finančáku doručeny.
jediný kdy se to nemusí doručovat je když to zpracovává dan. poradce. to pak mám originály doma, to jo.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
7. 9. 2018 12:09 Odeslat příspěvek
Tohle se fakt musí u datovek dodávat papírově? To tam nejde dát příloha, jako když podepisuju daňové přiznání elektronickým podpisem a stavebko, penzijko nebo úroky z hypo prostě jen uploadnu do přílohy?
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku Předchozí stránka  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další stránka
Stránka 5 z 8 [ Příspěvků: 109 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies