FinExpert.cz

Přihlásit se


Předchozí stránka  |  Další stránka

nová eObčanka, portál občana od 1.7.2018

Offline - Diskutér Profil 
29. 8. 2018 20:19 Odeslat příspěvek
Treba na to, ze mam stale aktivni zivnost, a potrebuji na dalku podavat priznani DPH, resit vyuctovani zaloh, a dalsi.
Poslední příspěvek


Offline - Diskutér Profil 
30. 8. 2018 00:11 Odeslat příspěvek
Hlava píše
Nutnost mit dve datovky pro fyzickou osobu a osvc (to jsem totalne nepochopil).


Až tak? Já mám jen datovku jakožto OSVČ. A skoro bych řekl, že mi tam chodí i věci týkající se mě jako osoby (např. nějaký výpis z registru obyvatel nebo co).


Offline - všude byl, všechno zná Profil 
30. 8. 2018 21:27 Odeslat příspěvek
Mr.Scully: Nikoliv, pokud mas ICO, tak mas schranku PFO a potom na sebe musis FO.

Hlava: no a proc tedy nemas datovku?


Offline - Diskutér Profil 
1. 9. 2018 12:55 Odeslat příspěvek
Já tomu nějak nerozumím. Založil jsem si datovou schránku jakožto OSVČ, mám jeden login, jedno heslo. Nic víc. Co znamená, že "musím" mít ještě schránku jako soukromá osoba, že si ji jako musím založit? Nebo mi byla založena automaticky? Nebo je to tak, že do mé "OSVČ schránky" chodí i věci soukromé? (Tu třetí variantu bych pochopil, i mi přijde, že to tak je).


Offline - všude byl, všechno zná Profil 
1. 9. 2018 18:21 Odeslat příspěvek
Do schranky PFO (podnikajici fyzicka osoba) ti urcite nemaji chodit veci urcene pro FO (fyzickou osobu). Pokud ti tam nekdo neco poslal, tak udelal chybu. Spravne mas mit tedy dve schranky, jednu FO a druhou PFO.


Offline - Diskutér Profil 
2. 9. 2018 00:45 Odeslat příspěvek
... což očividně nemám. Vadí to něčemu? Nikdo mě k tomu nenutil. Věci týkající se PFO sleduju, tam plním zákony vzorně. Ale netušil jsem, že musím mít datovku i jako osoba. Nemám a mít nebudu. Bude to někomu vadit?


Offline - všude byl, všechno zná Profil 
2. 9. 2018 01:40 Odeslat příspěvek
Ne, nemusis mit jako FO DS, to neni povinnost.

Nicmene veci urcene pro FO by ti meli posilat klasickou postou a nikoliv do datovky PFO.


Offline - Diskutér Profil 
2. 9. 2018 10:45 Odeslat příspěvek
Jo, máš asi pravdu, třeba pokuta mi přišla na adresu. Mě zmátl nějaký výpis z registru občanů, který mi přišel na PFO. A taky mě zmátl ten původní příspěvek, že "musím" mít dvě datovky - nemusím, ale bylo to myšleno tak, že existují dva typy datovek a musel bych mít obě, pokud bych chtěl plně využívat funkce. Tak to jo, už chápu.


Offline - Diskutér Profil 
2. 9. 2018 13:24 Odeslat příspěvek
Já mám teda datovku jen jednu, ale naopak jako FO, a chodí mi tam věci i pro PFO (možná by neměly, ale prostě chodí..), a jde se s tím bez problémů přihlásit na daňovém portálu.

A vzhledem k tomu, že mám datovku jen jako FO, teoreticky nemusím podávat vše elektronicky (i když to v praxi dělám), protože PFO není.

Řekl bych, že ideální stav. :)


Offline - všude byl, všechno zná Profil 
2. 9. 2018 16:03 Odeslat příspěvek
Priznani datovkou podavat musis.


Offline - Diskutér Profil 
2. 9. 2018 16:13 Odeslat příspěvek
Je to možné, podávám je (respektive daňový poradce to pošle...). Ale i když mám jen datovku FO, tak s tím nemá problém pochopitelně ani SSZ, VZP, atd. Pokud už nemít dvě datovky, ale jen jednu, je lepší si založit FO než PFO, tam je komunikace častější. IČ je vůbec nezajímá, člověk je tam evidován jako FO, přes rodné číslo. Stejně tak FÚ akceptuje podání z datovky FO, protože člověk nakonec může v některých oborech podnikat i bez živnosti (autorský zákon), a mít jen DIČ, nikoliv IČ.

Jediný problém, který existuje v tomto schématu je, že (logicky) nelze najít datovou schránku na dané IČ, protože PFO neexistuje. Takže maximálně se stane, že nějaký úředník pošle PFO (naprosto správně...) něco klasickým dopisem, namísto do datovky FO.


Offline - Kolemjdoucí Profil 
2. 9. 2018 23:21 Odeslat příspěvek
Konkrétně daňové přiznání musí osoba (FO - občan) vlastnící datovou schránku podat elektronicky, prostřednictvím této. Za nesplnění povinnosti hrozí vysoká pokuta.

To jen pro úplnost.


Offline - Diskutér Profil 
3. 9. 2018 14:23 Odeslat příspěvek
Super, jak to tak ctu ... to jsou presne ty duvoady, pproc datovku nechci (plud dalsi, co jsem vypsal uz na minule strance). Elektronicky podpis je v tomto na mile lepsi, taky umozni elektronickou komunikaci s urady. Ted jeste, kdyby jej umela nahradit ta eObcanka ...


Offline - Diskutér Profil 
3. 9. 2018 15:04 Odeslat příspěvek
Kdyby s tou datovou schránkou nebyly spojeny ty nesmyslné pokutované povinnosti, tak bych si ji klidně jako FO/FO podnikající i zřídil, ale za takových podmínek ani náhodou. A to datovou schránku běžně používám u sročka, takže vím, o co jde, a žádný zásadní problém tam nevidím.


Offline - Diskutér Profil 
3. 9. 2018 15:12 Odeslat příspěvek
Co je pokutováno?
Že něco nepodáš elektronicky?
A proč bys nepodával?

Jako pro tebe je lepší jít s každým papírem pro FÚ, SSZ, VZP, atd., na poštu? To přece ne :) A "poslat něco elektronicky" je snad jasná věc, účetní vše zpracovává elektronicky snad 20 let, tak přece nepůjde to tisknout a pak ještě platit Poště za doporučený dopis... Nikdo nevyplňuje dnes papírové formuláře propiskou.. Nehledě na to, že datovkou se to dá odeslat v neděli večer, kdy pošta nefunguje.

A nemusí jít jen o státní orgány, nedávno jsem posílal něco ČEZu, podepsanou smlouvu. Jít na poštu (můj čas, min 30 minut) + 50 Kč za doporučený dopis? Eh. Takto datovkou 16 Kč (placená zpráva) a sedím na židli.

MojeID a ověření do registru domén jsem seděl na židli a ověřil svoji identitu přes Datovku. Než chodit na Czechpoint, pak to posílat CZ NIC, atd.

Katastr přes to funguje, výpis z registru řidičů, atd.

Tolik ušetřeného času / peněz :)

Myslím, že právě datovka FO má obrovský smysl, té komunikace a použití je tam více jak u s.r.o.
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku Předchozí stránka  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další stránka
Stránka 4 z 7 [ Příspěvků: 93 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies