FinExpert.cz

Přihlásit se


 Další stránka

Vraceni zbozi do 14dnu, ponizeni penez, ma to pravo?

Offline - Poslední varování Profil 
9. 1. 2023 13:28 Odeslat příspěvek
Stala se mi nemila vec. Koupil jsem v eshopu prehravac neco jako mp3 player.
Tento prehravac jsem opatrne rozbalil, tak abych zachoval i igelit, polepky na displej atd.
Vyzkousel jsem ho pouze na stole, zapnutim, poslechem. Zpet vse radne zabaleno.
Vubec nevim tak ze bych ho nejakym zpusobem poskodil.
Po vraceni do 14ti dnu, mi napsal obchodnik, ze jsem zbozi poskodil a to tak, ze na zadni strane je jeden mirny skrabanec a druhy malicky.

při kontrole Vámi vráceného zboží jsme zjistili nedodržení obchodních podmínek. Přehrávač má viditelné škrábance na zadní straně zařízení viz obrázky níže.
Můžeme nabídnout řešení v podobě strhnutí 2.000 Kč z Vašeho dobropisu, protože budeme dál prodávat nějakým způsobem poškozené zboží. Pokud by jste souhlasil, tak mi prosím pošlete číslo účtu, protože na kartu tuto transakci nelze provézt. Druhou možností je, že Vám přehrávač na naše náklady zašleme zpět a Vy si jej necháte.


Podminky prodejce:
Odstoupení od objednávky – storno

Kupující má právo podle odstavce 6 novely občanského zákoníku č.367/2000 odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Pokud se tak rozhodne, musí nepoškozené zboží, bez známek užívání nebo opotřebování, v původním obalu poslat zpět v uvedené lhůtě (určující je datum odeslání). Po obdržení vráceného zboží prodávající kupujícímu vrátí všechny peněžní prostředky


Kdo je tedy v pravu? :-\

-- 9. 1. 2023 12:38 --

Nalezl jsem ale jeste toto, co me zarazi...

Dle § 1833 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a čl. 14 odst. 2 směrnice o právech spotřebitelů odpovídá spotřebitel při odstoupení od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní pouze za případné snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než je nutné k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.

že spotřebitel, který zboží používal v míře vyšší, než je míra nutná k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, neměl pozbýt právo odstoupit od smlouvy, měl by však odpovídat za případné snížení hodnoty zboží. Aby se spotřebitel obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, měl by s ním nakládat a zkontrolovat je jen takovým způsobem, jaký by mu byl umožněn v prodejně

Pokud chce prodávající navrácenou částku snížit, je na něm, aby prokázal, že spotřebitel nakládal se zbožím jinak, než jak mu umožňuje zákon.

https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/3 ... -o-6300-kc

https://www.dtest.cz/nejcastejsi-proble ... la-vada/46

foto skrabance:
https://postimg.cc/gallery/zbz9KpX


Naposledy upravil ripper6 dne 9. 1. 2023 18:08, celkově upraveno 2
Poslední příspěvek


Offline - Trvalý BAN Profil 
9. 1. 2023 13:39 Odeslat příspěvek
Jestli je to poškozené, tak jsou v právu. Ono je to ale jedno, prodejce má v ruce zboží i peníze, dal kupujícímu na výběr, buď si vezme zboží, nebo dostane zpět nižší častku než platil. Kupující má tak tři možnosti, vybrat si jednu z těch dvou možností, nebo podat žalobu soudu a prokázat, že nic nepoškodil.


Offline - Poslední varování Profil 
9. 1. 2023 13:53 Odeslat příspěvek
Divny, ale to kdyz vyzkousis na stole neco, tak to by mohl kazdej obchodnik poskravat zadni ztranu zbozi umyslne a potom napsat ze strhava tolik a tolik.
Jenze kdo stanovuje tu castku?


Offline - Inventář Profil 
9. 1. 2023 14:04 Odeslat příspěvek
No a mohl si to tedy poskodit ty nebo ne?

Jasne, ve finale si to klidne muzou vymyslet a ty s tim stejne nic neudelas. Ale tak mi nejak prijde, jakobys to snad fakt udelal ty...


Offline - Návštěvník Profil 
9. 1. 2023 14:15 Odeslat příspěvek
Bohužel už tvůj popis situace ukazuje, že jsi od začátku počítal s tím, že budeš přehrávač možná vracet, protože takhle se běžný zákazník k novému zboží nechová. Jinými slovy jsi si chtěl ten přehrávač vyzkoušet jestli ti vůbec bude vyhovovat a kdyžtak ho díky tomuhle pitomýmu zákonu vrátíš a vytvoříš prodejci zbytečnou ztrátu (protože i když zboží znovu prodá, tak už ho prodává jako rozbalené, o logistických nákladech ani nemluvě)

"Tento prehravac jsem opatrne rozbalil, tak abych zachoval i igelit, polepky na displej atd.
Vyzkousel jsem ho pouze na stole, zapnutim, poslechem. Zpet vse radne zabaleno."

Nebudu soudit, zda tam ty škrábance fakt byly nebo s tebou prodejce na oplátku za tvůj ojeb vyjebal sám, ale moje sympatie jsou na jeho straně


Offline - Poslední varování Profil 
9. 1. 2023 14:21 Odeslat příspěvek
Tak jasne ze prehravac jsem vyzkousel s moznosti vratit, protoze dnes neni moznost osobne to nekde slyset, vyzkouset nebo zjistit vlatnosti. Firmy nemaj casto kamennou prodejnu a dalsi vec, ani nemaj to zbozi k predvedeni (musi se objednat).
Z toho duvodu neni mozne zbozi vyzkouset. Nejvic problem je treba jeste takto u sluchatek, temer nemozne bez umyslneho objednani, zaplaceni a vraceni.

Jen me zaujalo, ze na internetu se pise, ze lidi si klidne pujci fotak na vylety na 14dnu a potom ho klidne vrati. Aby jim obchodnik to nevratil, museli by udajne s fotakem zatloukat hrebiky.
Z toho duvodu, jsem mel za to, ze nechci zbozi pujcit na vylet, ale na bezne vyzkouseni jako to je bylo kdysi v prodejne. Obchod vec rozbali, ukaze, pusti :)

-- 9. 1. 2023 13:33 --

Zákon pro vrácení zboží obecně nestanovuje omezující podmínku, a ani smluvní podmínky nemohou postavení spotřebitele zhoršit a například vrácení rozbaleného zboží zakázat. Zakázané jsou naopak omezující podmínky (třeba požadavek na originálně zabalené zboží). Vůbec by se k nim nepřihlíželo, tedy jako by nebyly.

V případě, že by spotřebitel věc sám poškodil, například by spadla a rozbila se, nebo by s ní nakládal jinak, než je nezbytně nutné k ověření si jejích vlastností, může prodejce požadovat náhradu škody. Spotřebitel totiž odpovídá za snížení hodnoty věci. Tím však není myšleno poškození obalu nebo vyzkoušení věci.

https://www.dtest.cz/nejcastejsi-proble ... la-vada/46


Naposledy upravil ripper6 dne 9. 1. 2023 18:00, celkově upraveno 1


Offline - Mírně pokročilý Profil 
9. 1. 2023 14:46 Odeslat příspěvek
Asi jsem trochu paranoidní, ale když jsem posledně vracel chystré hodinky do menšího e-shopu, tak jsem si jejich stav a balení zásilky detailně nahrál na kameru.

Souhlasím, že za poškození odpovídáš, ale snížení hodnoty musí být něčím podložené/objektivní. Dva škrábance, které zjevně nemají vliv na funkci přístroje a hned 2 litry dolů? To mi nepřijde úplně málo. Co to vůbec bylo za přehrávač?

-- 9. 1. 2023 13:48 --

jjrr píše
...podat žalobu soudu a prokázat, že nic nepoškodil.

Troufnu si říct, že na prodejci by bylo, aby prokázal, že ripper6 zboží poškodil. Stěží by se mu to povedlo.


Offline - Trvalý BAN Profil 
9. 1. 2023 15:01 Odeslat příspěvek
Já bych řekl, že prodejci stačí předložit poškozené zboží jako důkaz, a důkazní břemeno nese standardně žalobce nikoliv žalovaný.


Offline - Poslední varování Profil 
9. 1. 2023 15:23 Odeslat příspěvek
Lexx píše
Souhlasím, že za poškození odpovídáš, ale snížení hodnoty musí být něčím podložené/objektivní. Dva škrábance, které zjevně nemají vliv na funkci přístroje a hned 2 litry dolů? To mi nepřijde úplně málo. Co to vůbec bylo za přehrávač?

Pravda to jsem neudelal, protoze to foceni i kdyz bych mohl alespon mobilem, me nejak v ramci i jinych reseni ted nenapadlo.
A ano prislo mi to trochu moc, nejde mi tak o zaplaceni nejake stovky napr naklad na opravu igelitu, ktery se musi zajistit nove a je temer nemozne ten igelit spravit doma :(
Vetsinou prave zbozi nevratim, delal jsem toto jen u sluchatek a u DAP playeru, je to proto, ze sluchatka nebo DAP prehravace, nemas moznost nikde slyset. Musis cekat treba na vystavu a ani tam dany model treba nemas.
Vetsinou je dnes odpoved prodejce: zbozi nemame, zbozi musite zaplatit, potom lze objednat a potom je mozne ho slyset :D
Takze jak jinak to zbozi specificke povahy zkusit? :hm
Byl to Astell&Kern KANN MAX.
Jeste ze jsem nezkusil treba Astell&Kern Ultima SP3000, to by bylo tak za 10 000czk najit tam pidi mini skrabanecek a jeste bych musel sehnat nekde rukavice na praci s elektronikou :-l


Offline - Mírně pokročilý Profil 
9. 1. 2023 15:54 Odeslat příspěvek
jjrr píše
Já bych řekl, že prodejci stačí předložit poškozené zboží jako důkaz, a důkazní břemeno nese standardně žalobce nikoliv žalovaný.

Negativní skutečnosti se zpravidla neprokazují. Samozřejmě to neplatí absolutně, ale v tomto případě ano z více důvodů (ochrana spotřebitele; první s tím tvrzením přišel podnikatel, tak ať prokazuje).


Offline - Poslední varování Profil 
9. 1. 2023 16:35 Odeslat příspěvek
Lexx: kdo a jak urcuje tu castku? To je nejaka cena podle delky skrabance? :D
Nic v obchodnich podminkach jsem ani nenasel.

Dotaz: proc obchodnik nevraci penize na kartu? I kdyz tento (nekdy i jine eshopy) uvadi, ze vyhradne se vraci penize na kartu, pokud zbozi bylo placene kartou.


Offline - Trvalý BAN Profil 
9. 1. 2023 16:50 Odeslat příspěvek
Tu částku prodejce neurčil, on ji navrhl. Buď na to přistoupíš, nebo ne. Jedná se o smluvní vztah mezi dvěma osobama. Jedna něco navrhne, druhà na to buď přistoupí, nebo také ne.


Offline - Poslední varování Profil 
9. 1. 2023 17:39 Odeslat příspěvek
Ok poslu jim nejake info a ze tohle je moc a budu chtit vysvetlit jak na to dosli.

Tady jsem nasel podobny pripad, jedna se sice o mys, ale i to bych treba zapomel.
Lze snad dovodit, ze lidi si nekupuji domu umyslne mys k PC aby ji vraceli obchodum jen tak ze srandy. Kazdopadne je to podobne zbozi, kdy treba herni mysi jsou drahe a je treba je mit moznost nejak zapojit, zkusit ale kde, kdyz tu danou mys casto obchod nema.
Jedna se treba o programovatelnost klaves, snimani povrchu (ano i tyto udaje casto chybi a nikdo je nevi nebo radsi nereaguji).
Podobny pripad...

poskrabana mys
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/5 ... -do-14-dnu


Offline - Návštěvník Profil 
19. 1. 2023 04:01 Odeslat příspěvek
Podle mě si to vymysleli, jelikož jim bylo jasné, že taková věc se bude horko těžko (dlouho) prodávat a ještě ji jako rozbalenou budou muset o zhruba takovou částku ponížit, tak ji v podstatě naúčtovali tobě.


Offline - Návštěvník Profil 
19. 1. 2023 10:09 Odeslat příspěvek
No uplně vymyslet si to nemohli ne, když posílají foto škrábance?

Jenže zajímavější je otázka, jestli tam ten škrábanec nebyl už když to zboží došlo k zákazníkovi.

Osobně bych u dodaného zboží takovou "vadu" vůbec neřešil, takže by mě ani nenapadlo to reklamovat.
A pokud bych ve 14 denní lhůtě chtěl zboží vrátit (třeba že nehraje tak dobře, jak jsem čekal), tak nemám jak dokázat, že už mi to došlo poškrábané....
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku 1, 2, #  Další stránka
Stránka 1 z 2 [ Příspěvků: 25 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies