FinExpert.cz |
Přihlásit se |
Superfórum » Obsah fóra » Život » Tipy pro výhodné nákupy |
Předchozí stránka | Další stránka |
Zkušenosti s nákupem z aliexpress.com |
---|
pmoravec - Mírně pokročilý |
30. 9. 2021 19:00 |
No vidíte, a já postupně dával plné moci postupně 2, u jedné mi tímto způsobem odvolání akceptovali (ale ta byla starší, taky z před X let), a u té druhé, letošní, aktuálně platné pro 2 adresy, mě prostě opakovaně odvolání E-mailem i jinými kanály odmítají potvrdit (a psal jsem to na původní adresu i s původním "spisovým" číslem).
|
Poslední příspěvek |
Stileth - Mírně pokročilý |
30. 9. 2021 19:57 |
ok, zkusil jsem to poslat na sklad.praha120 kde jsem pred lety poslal i tu plnou. Tak jsem zvedav jak to dopadne.
|
SkullHunter - Kolemjdoucí |
1. 10. 2021 10:50 |
Čaute. Takže ty samé DPH problémy ***** i mě. �♂️ První zásilku jsem po SMSce proklikal skrz českou poštu - horor. Druhou už přes celní portál - ještě větší horor. Ale narozdíl od českého pošty na celním portále nelze nahrát doklad (pdf o platbě DPH z Aliexpresu). Takže o 3 telefonáty a 30 minut později mi paní na celní lince sdělila supertajné neveřejné IOSS číslo Aliexpresu - IM5280002556 a po zadání zmizely kolonky o DPH atd. a řízení by mělo proběhnout bez dodatečných plateb. �♂️ Vyplňoval jsem to dnes, tak se nechám překvapit. �
|
petrmegac - Mírně pokročilý |
1. 10. 2021 11:05 |
To supertajné IOSS jsme tady už psali před nějakou dobou. Stačí vyhledat.
|
vlazy - Poslední varování |
1. 10. 2021 11:12 |
SkullHunter:
To IOSS číslo AliExpressu asi nebude nějaké univerzální pro celý AliExpress tak jak to tu uváděl pmoravec když oba ho uvádíte jiné. Nevím ale připadá mi to být blbost aby všechny zásilky z AliExpress měly stejné IOSS číslo. |
SkullHunter - Kolemjdoucí |
1. 10. 2021 11:25 |
Mě na celním řekli, že to číslo je pro všechny zásilky z Aliexpresu. Tak nevím. Vyplnil jsem to do celního prohlášení a uvidím. Navíc, tohle číslo uvádějí lidi i na jiných fórech a diskuzích.
|
pmoravec - Mírně pokročilý |
1. 10. 2021 11:29 |
vlazy píše SkullHunter: To IOSS číslo AliExpressu asi nebude nějaké univerzální pro celý AliExpress tak jak to tu uváděl pmoravec když oba ho uvádíte jiné. Nevím ale připadá mi to být blbost aby všechny zásilky z AliExpress měly stejné IOSS číslo. Omlouvám se, když jsem to v historii hledal, tak jsem vzal to špatné číslo DPH (je to jejich registrace, v podstatě DIČ, ale ne pro IOSS). Platí skutečně to číslo IM5280002556 (pro celý AliExpress), bohužel ten příspěvek už neopravím. Jinak ta absence PDF mě také překvapila, ale oni mají asi číslo účtenky v nějakém systému. Horší je, že mi někde 14 dní visí "untracked" zásilka z AliExpress, která se do systému zadat nedá a nevím, jestli nečeká na celní údaje (SYAET*). Jinak zásilky označené LF***F, RR***F a LT***NL byly zatím bez problémů odbaveny přímo AliExpressem |
SkullHunter - Kolemjdoucí |
1. 10. 2021 12:05 |
Mám ten samý problém. Zasilky bez track čísla asi přes celní správu neodbavím, protože v prvním kroku se zasílám ověřuje u České pošty a až pak to člověka pustí dál.
|
vlazy - Poslední varování |
1. 10. 2021 12:20 |
Ono je to celé docela složité a zamotané. Bude asi ještě nějakou dobu trvat než se to všechno ohledně té "opičárny" okolo DPH na všechno ustálí a zjisti se jak to funguje, co a jak se má kvůli tomu provádět atp.. Prozatím mi to připadá, že to všechno jsou jen takové ne příliš dobře ověřené dohady.
|
ski1961 - Mírně pokročilý |
2. 10. 2021 14:44 |
ski1961 - Mírně pokročilý |
7. 10. 2021 21:23 |
pmoravec - Mírně pokročilý |
8. 10. 2021 10:37 |
Jinak pokračují scamy v rámci "Coin exchange" v aplikaci, typicky u nabíječek, některých čelovek a podobně. V té souvislosti jsem chtěl vyzkoušet "Free Return", tedy službu používanou místo běžného "Dispute" a zpoplatněného odeslání do Číny skrze ČP, které stojí víc, než zboží.
Současný stav je nicméně nevyladěný, a uvidím, jestli mi ji i přes opakované ujišťování od podpory o novém sledovacím čísle nezruší bez náhrady. O co jde: 1. AliExpress vygeneruje sledovací číslo AExxxxxxxxx, které má zajišťovat DHL. Součástí pokynů je, že si máte štítek vytisknout, a případně předložit řidiči, který si má vytisknout vlastní Return Shipping Label. S tím, že v ČR zajišťuje tuto službu PPL. Má přijít i E-mail, ale ten mi nikdy nepřišel. 2. Pak se několik dní nic neděje (může jít až o 4 prac. dny dle Ali), ale lhůta 7 dnů na odeslání běží. 3. Někdy kolem 3. dne přijde SMS (u mě z liquid world s.r.o.) z neregistrovaného čísla, na kterou je nutné odpovědět a potvrdit, že opravdu chci něco posílat zpátky (takže platíte min. tu SMS). 4. Pak teprve objednají PPL kurýra, ale nepřijde od nich žádná zpráva o novém sledovacím čísle nebo nálepce na balík, takže kurýr sice přijel (naštěstí mi vezl ještě jiný balíček), ale kód nebyl schopen naskenovat a a zase odjel bez něj. Jaký bude další postup AliExpressu budu informovat. |
pmoravec - Mírně pokročilý |
10. 10. 2021 08:49 |
Bohužel předchozí příspěvek už nejde editovat, tak doplnění zde:
Přes opakované sliby a ujišťování AliExpressu, že vygenerují nový kód, prodlouží termín, atd. to dopadlo přesně dle očekávání, tedy dnes dopoledne Dispute vypršel i díky nemožnosti to poslat zpátky vzhledem k jejich nefunkčnímu sledovacímu kódu a nulové snahy o pomoc od české firmy co to měla zajišťovat (Full liquidworld), i když jsem jim posílal ještě několik SMS. Ze supportu se už kromě nabídky, abych to poslal na českou adresu osobně výměnou za kupón neozvali a výsledek je, že o peníze jsem přišel. Čili v tuto chvíli výrobky s "Free return" raději nebrat a naopak, pokud už u nich bude potřeba uplatnit Dispute, tak jedině ve formě dílčí vratky bez zaslání zpět, pokud bude možná. |
vlazy - Poslední varování |
10. 10. 2021 17:16 |
Pokud není něco se zbožím v pořádku tak je asi vždy nejlepší podat spor a neřešit to s AliExpressem nebo s konkrétním prodejcem a trvat na vrácení peněz nebo jejích části. Hlavně bych nepřistupoval na nabídku zaslání zboží zpět a pak vrácení peněz. Já když jsem v minulosti měl s něčím problém tak vždy jsem podal spor, nabídku zaslání zboží zpět odmítnul a vždy mi bylo bez větších problémů vyhověno a peníze byly vrácené zasláním zpět na účet. Spory AliExpress vyřizuje docela rychle.
|
pmoravec - Mírně pokročilý |
10. 10. 2021 18:01 |
Ano, to je. Jenže nově se u zboží objevuje nový typ "záruky" označený "Free Return" (vrácení zboží zdarma). A u toho je celý Dispute proces (Spor) nastaven jinak (včetně GUI), protože AliExpress má hradit dopravu zpátky, a tak je tam tlak na to, řešit tou vratkou přes jejich lokálního partnera.
Já to na celkem "bagatelním" zboží za 230 Kč co neodpovídalo popisu použil na otestování, zda to vůbec funguje, ale jak je vidět, tak ne. Obecně mám za sebou asi 15-20 disputes za celou dobu, z nich 3 zamítnuté, většinou proto, že chtěli nejen foto, ale i video (a to jsem tehdy nemohl natočit tak, aby demonstrovalo problém), nebo jsem se jednou (poprvé) nechal nachytat na to, že tam obchodník střelí těsně před koncem lhůty "refund $0/No return & no refund" a pokud se to včas neodmítne, tak je to akceptováno. |
Nahoru |
Odeslat nové téma | Odeslat odpověď |
Přejít na stránku Předchozí stránka 1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 54 Další stránka Stránka 37 z 54 [ Příspěvků: 801 ] Předchozí téma | Následující téma |
Verze pro tisk |
Superfórum » Obsah fóra » Život » Tipy pro výhodné nákupy |
Hledat |
Zobrazit v normálním vzhledu |
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies |