FinExpert.cz |
Přihlásit se |
Superfórum » Obsah fóra » Život » Tipy pro výhodné nákupy |
Předchozí stránka |
Zkušenosti s nákupem z aliexpress.com |
---|
![]() ![]() |
18. 11. 2022 19:49 ![]() |
No tu nejlevnější jako vždy samozřejmě.
|
Poslední příspěvek |
![]() ![]() |
18. 11. 2022 22:45 ![]() |
ski1961 píše a jakou dopravu jste volili při objednávání, kdy to chodí přes tyhle poláky ? Já při nákupech z AliExpress dopravu nevolím a nechávám tu která je tam nastavená, protože je buď zdarma nebo nejlevnější a ty jiné druhy dopravy které tam jsou na výběr jsou většinou dražší. Na AliExpress nakupují hlavně kvůli levnější ceně a tak si to nechci prodražovat výběrem dražší dopravy. Je mi jedno přes co to chodí a když to náhodou občas nepřijde tak podám spor a peníze mi prozatím vždy byly vrácené. |
![]() ![]() |
20. 11. 2022 20:28 ![]() |
Přišla mi včera tato SMS od České pošty:
Citace Doplnte udaje k Vasi zasilce UVXXXXXXXXXUZ, kterou ocekavame ze zahranici. Probehne u ni celni rizeni. Odkaz: www.postaonline.cz/celni-rizeni/sms Kod:XXXXXXXX Zajímá mne co to je a co bych měl na uvedené stránce ČP vyplnit. Nerad bych platil poště nějaký poplatek za zastupování při celním řízení které jsem si u ČP neobjednal a nedal jim k tomu souhlas. V současnosti mám z AliExpress doručované několik zásilek, ale ani u jedné z nich není číslo zásilky které mi v SMS uvádějí a tak ani nevím o kterou konkrétní zásilku se jedná a ke které bych měl doplnit ty údaje. Mám tam něco vyplňovat když ani nevím co a o kterou konkrétní zásilku se jedná? Není to náhodou nějaká bouda ze strany ČP aby takto ode mne vytáhli nemalé peníze za něco o co jsem je nežádal a nedal jim k tomu souhlas? Už jste se někdo s něčím takovým setkali? |
![]() ![]() |
20. 11. 2022 20:59 ![]() |
Chtějí tě jen okrást, správně jsi je prokoukl!
|
![]() ![]() |
20. 11. 2022 21:18 ![]() |
Ono se často ty zásilky z AliExpress někde cestou z Číny přečíslovávají. Přelepuje se u nich nálepka s adresou a jinými údaji včetně jiného čísla zásilky které adresát nezjisti, protože u sledování zásilky na AliExpress je číslo zásilky původní.
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/222452801080314/10043 Tyto asi nekalé praktiky ČP se snaží stále na lidech zkoušet a nikdo jim v tom nedokázal zabránit. |
![]() ![]() |
5. 12. 2022 21:16 ![]() |
Tak na tu SMS od České pošty jsem nijak nereagoval, nechal jsem to tak a nic jsem jim nevyplňoval na odkazované stránce. Dnes mi ta zásilka s číslem které bylo uvedené v té SMSce byla doručená a našel jsem ji normálně vhozenou ve schránce. Byla to ale jiná zásilka než jsem předpokládal, že to asi bude. Někdy minulý týden jsem to číslo zásilky našel ve sledování zásilek na stránkách České pošty. Zajímavé je, že zásilka mi byla doručená dnes dopoledne, ale ve sledování zásilek ji má Česká pošta uvedenou nyní večer stále jako "30.11.2022 Zásilka převzata do přepravy." tak jako by ji stále přepravovali a ještě nedoručili.
|
![]() ![]() |
12. 1. 2023 13:27 ![]() |
Vidíte někdo na ali v košíku / u produktů kombinovanou dopravu nebo ji už zrušili?
|
![]() ![]() |
12. 1. 2023 17:40 ![]() |
Kombinovanou dopravu teď Aliexpress používá automaticky pro objednávky nad určitou hodnotu a slibuje díky tomu rychlé dodání do 15 dnů. U produktů bys měl vidět například: "15-day delivery on orders over USD 11.00" Na konci roku jsem takto objednával najednou 5 položek a přišly mi do dvou týdnů ve dvou zásilkách (2 položky + 3 položky).
|
![]() ![]() |
12. 1. 2023 20:32 ![]() |
Milos: já tak právě objednával ještě před týdnem ale dnes už ten zelený text co píšeš nikde není a nebo se na okamžik objeví a hned zmizí. V košíku ho nemám vůbec.
|
![]() ![]() |
13. 1. 2023 19:52 ![]() |
Pár poznámek s aktuálními poznatky:
- doprava přes Świat Przesylek - naprostá katastrofa, doručuje jim to v ČR Media Post, ale více než 75% zásilek bylo ztraceno, podle mě většina už u nich na skladu. - dispute je skutečně třeba otevřít až po vypršení lhůty, zamítli mi to jednou u zásilky skrze Polsko kvůli 2h, co zbývaly do termínu (ale na druhou stranu to pak sami po dalších pár dnech akceptovali) - proclení - než se dá definitivně ČP odeslat, dá se provést náhled a podle informací co už jsou tam předvyplněné zásilku odhadnout. Pokud funguje sledování na 17 track pro původní zásilku i zásilku ČP, dá se něco odhadnout z minut u nějakého bodu sledování (bohužel ne hodin, je tam časový posun). A z těch údajů (zejména kategorizace) předvyplněných ČP + invoice staženého z AliExpressu se dá přes identitu občana vyplnit vlastní celní prohlášení - aktuálně se 15-day delivery zásilky slučují v Číně a doručují se přes nově otevřené logistické centrum v Ostravě-Mošnově (ale jde to předtím většinou přes Budapešť), což znamená zkrácení doby doručení na lokální distribuční centrum tady na severní Moravě. Jak je to v jiných krajích netuším. - ČP má poslední dobou nějak moc opakovaných pokusů o doručení (čekal jsem třeba na zásilku a pak dali večer "příprava na opakované doručení", nebo je "technický problém"), nevím, asi nestíhají. - některé zásilky mají "Free return", pak je v rámci "Return and Refund" vygenerován štítek pro návratovou zásilku na nějaký sklad do Německa pro ČP, reálně jsem otestoval, že zboží opravdu došlo a peníze byly vráceny (antény co byly naladěny na Čínské pásmo 470 MHz místo Evropského 433MHz). Bohužel to 15-day delivery je ve skutečnosti jen reklama a nic negarantuje, když se člověk pokusí otevřít disupte u balíčku, co reálně ani neopustil sklad odesílatele před 4 týdny, zjistí, že stejně musí ještě dalších 70 dní čekat, než vyprší maximální čas... EDIT: Ještě drobné upozornění na závěr, cca od 14.1. do cca 28.1.2023 nebude hodně E-shopů na AliExpressu vyřizovat objednávky a i další fungování AliExpressu nemusí být na 100% kvůli Čínskému Novému roku (22.1.2023). Většinou uvádí na stránce samotného obchodu od kdy do kdy jsou mimo provoz (např. 19.1.-26.1.). |
![]() ![]() |
13. 1. 2023 22:28 ![]() |
Já objednával na AliExpressu 3 věci 1.1.2023, první dorazila dnes, u dalších 2 jsem ráno dostal mail, že jsou v místním doručovacím centru. U všech doprava zdarma.
|
![]() ![]() |
16. 2. 2023 21:58 ![]() |
Dnes vyšel na Lupě docela zajímavý článek popisující trable s vlastním proclíváním zásilky z Číny:
"Samostatně proclít nákup z asijského e-shopu nad 150 eur? Prakticky nemožné." https://www.lupa.cz/clanky/samostatne-p ... y-nemozne/ |
Nahoru |
Odeslat nové téma | Odeslat odpověď |
Přejít na stránku Předchozí stránka 1 ... 45, 46, 47, 48, 49 Stránka 49 z 49 [ Příspěvků: 732 ] Předchozí téma | Následující téma |
Verze pro tisk |
Superfórum » Obsah fóra » Život » Tipy pro výhodné nákupy |
Hledat |
Zobrazit v normálním vzhledu |
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies |