FinExpert.cz

Přihlásit se


Předchozí stránka  |  Další stránka

Zkušenosti s nákupem z aliexpress.com

Offline - Mírně pokročilý Profil 
27. 3. 2024 09:29 Odeslat příspěvek
Jsi v právu s tím proplacením dopravy zpět? Na základě čeho? Já jen ať vím, na co se odvolat, protože z Ali objednávm docela pravidelně, tak se mi to může hodit, kdybych řešil reklamaci.
Poslední příspěvek


Offline - Nadšenec Profil 
27. 3. 2024 10:00 Odeslat příspěvek
Tak mám za to, že v EU platí pravidlo, že dopravu při vrácení hradí vždycky prodejce.
Je tak nebo se mýlím? Konkrétní předpis ale netuším.

-- 27. 3. 2024 09:03 --

V česku minimálně např. § 1821 občanského zákoníku
Podle mě to ale pramení z nějaké právní úpravy platné v celé EU.


Offline - Poslední varování Profil 
27. 3. 2024 11:05 Odeslat příspěvek
Už se mi jednou stalo, že jsem zadal spor kvůli nefunkčnímu mikrofonu u sluchátek a požadoval jsem vrácení pouze části peněz z celkové ceny těch sluchátek. Prodejce to odmítal a AliExpress po mne požadoval zasláni videa což byl nesmysl, protože nefunkční mikrofon se asi těžko dá nahrát na video tak aby z toho bylo patrné, že skutečně nefunguje. Po asi 3 týdnech dohadování se kvůli tomu spor AliExpress definitivně ukončil a nebylo se pak už kde nebo jak dále odvolat.
Také by mne zajímalo jak je to s tím proplácením dopravy při požadavku zaslání zboží zpět do Číny. Ono nějaké pravidla a zákony které platí u nás v Česku nebo v EU nemusí platit v Číně a asi těžko se bude domáhat po nějakém Číňanovi aby je respektoval.


Offline - Návštěvník Profil 
28. 3. 2024 11:15 Odeslat příspěvek
Statutory Rights For EU Consumers

https://sale.aliexpress.com/es/__pc/QnoLFBVfqY.htm


Offline - Nadšenec Profil 
28. 3. 2024 17:02 Odeslat příspěvek
Tak to je jasné, že nějakého Číňana nebude zajímat legislativa EU.
Ale taky si myslím, že se Aliexpress dlouhodobě patrně snaží si držet nějakou reputaci, protože kdyby se rozkřiklo, že pak na nějakou ochranu spotřebitele v EU kašlou, tak by tím spíš byli sami proti sobě (neb by patrně klesla ochota tam cokoli z EU kupovat).


Offline - Kolemjdoucí Profil 
1. 4. 2024 12:10 Odeslat příspěvek
Na Aliexpress nakupuji dlouhou řadu let a mám tam nakoupeny stovky položek. Tento měsíc se mi poprve stalo, že prodejce nechce uznat naprosto oprávněnou reklamaci. Obyčejnou poštou, tedy vhozením do schránky mi poslali myši k PC. Problém je v tom, že namísto objednaných a zaplacených tří, mi poslali jen dvě, a u těch doručených dvou se po vyzkoušení zjistilo, že ani jedna z nich nefunguje. Aliexpress po mne chtěl videozáznam rozbalování balíku na přepážce pošty, což je nesmysl. Napsal jsem mu, že mi zásilka byla jen vhozena do schránky jako obyčejná. Opět mi napsal Aliexpress, abych poslal videozáznam doručení a rozbalení... Potom, při dalším dohadování mi Aliepress napsal, že mám poslat poštovní doklad od zásilky. Opět nesmysl, protože k obyčejným zásilkám pošta žádný doklad nedává. Potom jsem jím poslal videozáznam vyzkoušení obou myší, ze kterého je zřejmé, že myš na stisknutí tlačítek nereaguje, že se jen pohybuje kurzor po obrazovce. Na to Aliexpress vůbec nereagoval a nakonec mi sdělil, že mám zásilku na vlastní náklad poslat zpět prodejci. Když jsem Aliexpress napsal, že cena dopravy převyšuje cenu zboží, tak po mne Aliexpress chtěl ofocený ceník pošty. Ten jsem mu poslal, a od té doby je to bez reakce, a poslední stanovisko Aliexpressu zůstalo na tom, že mám zásilku vrátit na vlastní náklady, s tím, že mám vrátit všechny tři myši, přestože mi poslali jen dvě. Nyní není možné ani zahájit spor, jelikož tlačítko Dispute zmizelo. Namísto toho tam mám otevřeno okénko, kam prý mám napsat podací číslo zásilky, ve které zboží vracím. Samozřejmě nejsem blázen, abych platil několik stovek poštovné za vrácení zásilky, jejíž cena je ani ne polovina poštovného... Nakoupil jsem za ty roky na Aliexpressu hodně zboží, jsou to stovky položek, ale takové potíže jak nyní jsem za celou tu dobu nezažil. Například v poslední době mi zmizelo tlačítko Dispute, takže otevřít spor v takovém případě již ani nejde tak snadno jak dřív.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
1. 4. 2024 12:46 Odeslat příspěvek
Mně ještě nedorazila zásilka objednaná 7.2.2024... Tedy jedna věc z oné zásilky, ostatní již dávno. "Dispute" tam také není, to se tam objeví, až bude zásilka po nějaké době automaticky potvrzena jako doručená, a to jen na nějakých pár dní, pak zase zmizí a už není možné reklamovat.


Offline - Inventář Profil 
1. 4. 2024 16:55 Odeslat příspěvek
Osobne jsem ted resil reklamaci, posilal jsem zpatky balik, vyslo to na cca 500 CZK. Prodejce mi porad tvrdil, ze mi nic nezaplati, ale nakonec mi ty penize za postovne poslal pres Paypal (samozrejme jsem "diky" tomu prisel o par kacek za poplatek PP).

V kazdem pripade, v Dispute jsem mel primo napsane, ze Postages = seller a na to jsem take upozornoval. Jinak kdyby mi to nezaplatil, tak nevim co bych delal, protoze ten pripad uz byl zavreny a Ali neslo v souvislosti s touto veci nijak kontaktovat :mrgreen:


Offline - Mírně pokročilý Profil 
10. 4. 2024 10:18 Odeslat příspěvek
To byl fofr... Objednávku z 2.4.2024 dnes, tj. po 8 dnech, doručila Česká pošta.


Online - Inventář Profil 
10. 4. 2024 10:47 Odeslat příspěvek
Šlo to z Číny nebo z nějakého evropského skladu?


Offline - Návštěvník Profil 
10. 4. 2024 12:25 Odeslat příspěvek
Poslední dvě objednávky jsem objednával někdy pátek/sobota a dorazily z Číny další pátek. Bylo to vždy s tím jejich Choice delivery (s reklamou 13-day delivery) a očividně se snažej.


Offline - Kolemjdoucí Profil 
11. 4. 2024 14:41 Odeslat příspěvek
S Aliexpress jsem dnes natrvalo skončil. Už tam neobjednám nic. Je to rizikové. Naposled jsem objednal a zaplatil 3 PC myši. V balíčku byly jen dvě a ani ty dvě nefungovaly. Podle požadavků Aliexpress jsem natočil na video zapnutí myší do PC, klikání na tlačítka, na které PC nereaguje atd... Nakonec se se mnou Aliexpres po měsíci dohadování nechce bavit a považuje spor za uzavřený. Práý je to video málo půrůkazné a nedokazuje, že myši nefungují. A prý jsem nedoložil doklad od České pošty o tom, že v balíčku byly jen dvě myši místo objednaných azplacených tří!!! Přišel jsem o peníze a ještě ze mne dělají blbce a podvodníka... Tak Aliexpress SBOHEM!!! Už nikdy víc!!!! Nemíním živit z mých peněz nějaké šikmooké podvodníky!!!


Offline - Kolemjdoucí Profil 
11. 4. 2024 16:16 Odeslat příspěvek
ripper6 píše
Zdejsi co nakupuji pres Aliexpress, prislo uz nekdy nekomu z Vas pozadavek, na vraceni zbozi, kdyz je poskozene? :)

Zjistil jsem ze nejsem sam, kdo ziskal adresu, kam dane zbozi vratit :(
(Name & Number)

China Shanghai Shanghai Songjiang District Floor 5,Building 9 NO.628 Jiu Xin Road Jiu Ting Town Song Jiang District

Je jen otazkou, zda pak to zbozi cinska celnice vubec pusti :D


Požadavek na vrácení nefunkčního zboží jsem od Aliexpressu dostal, ale prý to mám vrátit na vlastní náklady, jelikož prodejce nechce uznat, že výrobek nefunguje. Poslané video, na kterém je vidět, že po zapnutí do PC myši nereagují na tlačítka, prý je málo průkazné. Nevím, co si Aliexpress představuje pod pojmem dostatečně průkazné... Poštovné za vrácení nefunkčního výrobku je cca dvojnásobně vyšší oproti ceně výrobku. Když jsem to Aliexpress napsal, tak Aliexpress chtěl poslat fotku ceníku pošty, kterou jsem mu poslal. Ale dále již bez reakce Aliexpressu. Nakonec mi Aliexpress napsal, že spor je ukončen bez vrácení peněz, jelikož jsem měl výrobek na vlastní náklady vrátit, a pak by mi poslali peníze zpět. Tedy bych dal za poštovné cca 700 Kč, a oni by mi pak vrátili tři stovky za nefunkční a vrácené zboží.... Takže Aliexpress SBOHEM, už nikdy víc nic tam nenakoupím!!! Podvodníky neživím a živit NEBUDU!!!


Online - Inventář Profil 
11. 4. 2024 16:50 Odeslat příspěvek
Psal jsi, že na Aliexpressu nakupuješ řadu let a nakoupil jsi už stovky položek. Přijde mi tedy docela zvláštní tolik povyku kvůli jedné nevydařené objednávce za tři stovky :hm Řekl bych, že u většiny českých obchodů nebudeš mít lepší "úspěšnost" v nákupech, než jsi měl doposud na Aliexpressu.


Offline - Kolemjdoucí Profil 
11. 4. 2024 17:51 Odeslat příspěvek
To proto, že až v poslední době jsou s reklamacemi u Aliexpress potíže a začali nám zákazníkům házet klacky pod nohy. Tak je moje reakce naprosto adekvátní a reciproční. Aliexpres začíná srát na zákazníky, a já tedy již ode dneška seru na Aliexpress. Dnes jsou to tři stovky (naštěstí), tak již nebudu riskovat, že přijdu o tři tisíce nebo i o víc. U českých obchodů si něco takového nedokážu ani představit. To by si žádný e-shop nedovolil. A navíc dopravné u vrácení zboží zpět českému shopu nestojí sedm stovek... A s českým shopem se vždy snadno domluvím. A nebyl jsem rasista, ale dnes jak vidím něco se šikmýma očima, tak konec debaty...
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku Předchozí stránka  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55  Další stránka
Stránka 52 z 55 [ Příspěvků: 812 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies