FinExpert.cz

Přihlásit se




reklamace nábytku

Offline - Mírně pokročilý Profil 
15. 10. 2023 11:26 Odeslat příspěvek
Ahoj. Tohle téma možná poatří do sekce "všeobecné právní poradenství / reklamace", ale jelikož tam se nikdo neukázal už víc jak 4 roky, asi bych se odpovědi nedočkal. Proto se zeptám na váš názor/zkušenosti tady a snad mě nikdo nevyhodí :-)

Takže k věci - v nejmenovaném nábytkovém řetězci jsem zakoupil šatní skříň a doma při kompletaci zjistil závadu jednoho dílu. Reklamace běží, ale nestíhají jí vyřídit ve 30 denní lhůtě a tak se mě zeptali, jestli souhlasím s prodloužením lhůty. To jsem odmítl s tím, po vypršení lhůty budu chtít kompenzaci z prodlení, ale že na dodání nového dílu trvám. Je to velká skříň, dispozičně přesně podle mých představ, skládal jsem jí dva dny a kvůli jednomu dílu nechci odstupovat od smlouvy. A teď jádro otázky - nikde jsem nenašel, jak vysokou kompenzaci si vlastně můžu nárokovat. Výsledky strýčka googla totiž vždy končí 30-denní lhůtou a pak nárokem na odstoupení od smlouvy. Už jste někdo něco podobného řešil? Je podle vás adekvátní požadavek třeba 0,5% za každý den zpoždění? Nebo víc/míň? Něco mi říká, že se mě budou snažit odbýt nějakým slevovým voucherem, ale cash je cash, že jo... :-)
Poslední příspěvek


Offline - Administrátor Profil 
15. 10. 2023 14:42 Odeslat příspěvek
Ta možnost tam opravdu není. Pokud nevyřídí reklamaci do 30 dnů, máš právo odstoupit od smlouvy. Jiné možnosti zákon nedává.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
16. 10. 2023 10:17 Odeslat příspěvek
Na druhou stranu urcite nebudou chtit vratit penize a dostat zpet nabytek, ktery uz nekdo montoval. Ten uz muzou skoro vyhodit. Takze prostor na vyjednavani tam bude.


Offline - Diskutér Profil 
16. 10. 2023 11:01 Odeslat příspěvek
Podlem mne nárok nemáš - a 0,5% za den - překvapilo by mne, kdyby ti na to přistoupili.
Oni to nestihli, ty prodloužit nechceš, ale od smlouvy neodstupuješ - takže jsi s tím srozuměn.
Jasně, že skříň chtít zpět nebudou, tak nějaký voucher/slevička bude (záleží u koho ;-)) ale že by sis tanovil nárok to těžko.

Měl jsem stejný problém - celá ložnice - jen jsem díly kontroloval hned a nesestavoval, taky nestihli dodržet - kompenzace byla - dovezení nových dílů a celá montáž zdarma, všechny poškozené díly mi zůstaly (dodělal jsem z nich stůl a několik poliček ;-)) a slevička (ale řešil jsem to na centrále v DE, česko mrtvý brouk)

Ono jak to vozí kdo ví odkud, tak dovést jeden díl se jim asi neoplatí, takže záleží nakoik je v dosahu něco na čem mohou kanibalizovat.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
18. 10. 2023 21:48 Odeslat příspěvek
Dobrá věc se podařila. Zpoždění 10 dní, nabídli buďto voucher 600,- s platností 3 měsíce nebo 400,- na účet. 400,- odpovídá po zaokrouhlení haléřů na těch 0,5% za den. Takže jsem se trefil naprosto přesně. A nový díl na mě čeká na prodejně.
Z toho plyne nebát se a ohlásit se :-)


Offline - Mírně pokročilý Profil 
22. 10. 2023 22:27 Odeslat příspěvek
Tak pozor, bude pokračování. I náhradní díl je totiž vadný, čili bude další reklamace. Sledujte vlákno, budu přidávat novinky :-D
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď

Stránka 1 z 1 [ Příspěvků: 6 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies