FinExpert.cz

Přihlásit se


 Další stránka

Samoodečty elektroměru a Odečet odhadem

Offline - Nadšenec Profil 
23. 5. 2015 08:46 Odeslat příspěvek
Zdravím,

má někdo zkušenost s tzv. samoodečty elektroměrů? Zjistil jsem teprve nedávno, že je tato možnost a zajímalo by mi, jak to mají společnosti ošetřené, pokud tam lidi budou uvádět nesprávné údaje(nižší spotřebu, než ve skutečnosti je) . Mají nějak možnost zjistit skutečnou spotřebu na dálku? Asi ne, pokud musí vysílat techniky přímo na místo.

A dále mi zajímá, jestli máte zkušenost s tzv. Odečtem odhadem. Je toto vůbec korektní jednání? Poznám na vyúčtování, že mi byla spotřeba určena odhadem??

Děkuji
Poslední příspěvek


Offline - Mírně pokročilý Profil 
23. 5. 2015 10:03 Odeslat příspěvek
Mám zkušenosti s obojím. Odečet odhadem je jedním ze tří způsobů dělání odečtu. Jak už název napovídá, přesné to není, je to odhad. Ale vzhledem k tomu, že myslím jednou za 3 roky musí přijít udělat fyzický odečet, tak nejpozději za tuto dobu se spotřeba narovná a tratný ve výsledku nejsi. Na vyúčtování by mělo být napsáno, jakým způsobem byl odečet proveden.

Když jsem naposledy měnil dodavatele el. a plynu, tak vždy vyúčtování dělali odhadem. Protože jsem to dopředu věděl a věděl jsem, kdy je poslední datum odběru od starého dodavatele, udělal jsem si od každého elektroměru i plynoměru fotku (toto doporučuji, protože pak nic neprokážeš) prokazující spotřebu. Porovnal jsem to s výsledkem na konečném vyúčtování a protože to nesedělo v můj neprospěch, poslal jsem původnímu dodavateli dané fotky s žádostí, aby mi udělali vyúčtování znovu. Trvalo to asi měsíc, než poslali opravné vyúčtování (mezitím to nějak konzultují s distributorem, jestli je ta spotřeba reálná). Vše mi uznali a za další cca měsíc jsem měl peníze doma.


Offline - Diskutér Profil 
23. 5. 2015 10:05 Odeslat příspěvek
nové elektroměry (s digitálním displejem) umí zasílat odečet na dálku po síti a také to dělají. ve vyúčtování jsou zkratky a dle písmen ve vysvětlivkách je uvedeno zda jde o samoodečet, odečet zákazníkem nebo odhad. ČEZ mi zatím vždy bral odečty ke konci roku v potaz jak to bude s novým elektroměrem který se odečítá sám automaticky nevím. Odhad je korektní, dokonce je to uvedeno v energetickém zákoně. Stejně o nic nejde pokud to nepřestřelí a nezvednou se kvůli tomu zálohy, při ukončení odběru/změně dodavatele se vždy uvádí přesný stav.


Offline - Inventář Profil 
23. 5. 2015 10:10 Odeslat příspěvek
http://www.eon.cz/srv/www/qf/cs/ramjet/ ... tter=R#t21


Offline - Nadšenec Profil 
23. 5. 2015 19:05 Odeslat příspěvek
díky za reakce. Hned mi to bylo divné, že by to neměli ošetřené. Takže v podstatě se dá nahlášením jen krátkodobě ušetřit(nahlásím menší spotřebu), ale v konečném důsledku stejně zaplatím to, co jsem propálil až to přijdou odečíst oni.

Ještě mi zajímá toto:
Když jsem se stěhoval do nového bytu(pronájem v Praze), a obrátil se na PRE s přihlášením nového odběrného místa, tak mi tvrdili, že si s uzavřením smlouvy musím i od nich koupit elektroměr, protože pro tento byt tam není a ten, kdo tam bydlel přede mnou, tak si ho údajně vzal s sebou. V podstatě mi nedali na vybranou, a tak jsem od nich elektroměr koupil za cca 12 000 Kč. Byl to správný postup od PRE nebo ne?


Offline - Mírně pokročilý Profil 
23. 5. 2015 19:09 Odeslat příspěvek
Tak to je husty tohle. Tezko se jim pak bude prokazovat pripadny neopravneny odber elektriny, kdyz nejsou vlastniky elektromeru.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
23. 5. 2015 19:34 Odeslat příspěvek
Já myslím, že bez fotky by ti vlastní odečet ani neudělali, takže to ani moc obejít nelze (můžeš samozřejmě zfalšovat i fotku, ale ve výsledku je to k ničemu).

Co se týče toho elektroměru, tak to je opravdu divné. Jednak nechápu, proč by sis to měl kupovat ty jako nájemník - když už, tak majitel toho bytu. Těžko si pak elektroměr vezmeš s sebou. A když jo, tak ti k ničemu nebude. Ale hlavně, já myslel, že elektroměry jsou vždy ve vlastnictví distributora plynu nebo elektříny, to že si to musí někdo koupit a navíc nájemce, tak to slyším poprvé.


Naposledy upravil pepisis dne 23. 5. 2015 19:42, celkově upraveno 1


Offline - Diskutér Profil 
23. 5. 2015 19:39 Odeslat příspěvek
to je blbost, za připojení elektroměru se samožrejmě platí a to poměrně dost (tušim 2500), ale je ve vlastnictví a zaplombován dodavatelem. jak píši výše, nové elektroměry s digidisplejem posílají odečty samy automaticky po síti. jinak původně např. ČEZ odečty zákazníkem akceptoval, přes ČEZ online. Význam to mělo akorát během změny cen na začátku roku, když je vyúčtování např. až v červnu jinak je to nesmysl.


Offline - Diskutér Profil 
23. 5. 2015 21:40 Odeslat příspěvek
Při každé změně ceny elektřiny, plynu, vodného a stočného, hlásím stav měřidel.

Distributor (RWE, ČEZ či "vodárna") mnou hlášený samoodečet nikdy nepřišel fyzicky zkontrolovat.

Pokud vím, tak je povinnost distributora udělat jednou ročně fyzický odečet (kategorie domácnosti).

Pouze jedenkrát, při změně obchodníka z ČEZu na Fonergy, přišel udělat technik z ČEZu odečet (kontrolu?) mnou nahlášeného stavu elektroměru (bylo to cca týden po přechodu k Fonergy a snad jeden den po konečném vyúčtování - fakturaci ČEZu).

Jinak také máme digitální elektroměry, ale stav "dálkově" rozhodně nehlásí.


Offline - Nadšenec Profil 
23. 5. 2015 22:13 Odeslat příspěvek
Opravdu jsem platil něco přes 12 tisíc. Ano, možná to dokonce bylo jen za to nainstalování elektroměru a zprovoznění odběrného místa. Je možné, že elektroměr ani není v mém vlastnictví. V tu dobu jsem to moc neřešil, protože jsem potřeboval nutně bydlet a nevyznal jsem se v tom, jak to chodí. Smlouvu jsem podepisoval osobně na pobočce. Vím, že dříve tam byl přede mnou nájemce cca 3 měsíce a pak byl byt volný asi půl roku, než jsem se nastěhoval. Momentálně nemám u sebe ty papíry, ale najdu to a upřesním. Byl to rok 2006.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
23. 5. 2015 22:21 Odeslat příspěvek
Tak jestli jsi spis neplatil dluh za predchoziho najemnika. :D


Offline - Inventář Profil 
23. 5. 2015 23:04 Odeslat příspěvek
Za elektroměr to určitě nebylo, ten ani není tvým vlastnictvím... Spíš to vypadá, že z nějakého důvodu odběrné místo odpojili, takže to bylo za znovupřipojení, a nejspíš i za revizi - bez té to znovu nepřipojí.


Offline - Diskutér Profil 
26. 5. 2015 11:10 Odeslat příspěvek
pepisis: samoodečet se dela normalne (telefonicky, mailem, elektronicky), bez fotek...mohl sis usetrit opravnou fakturaci...

msimcard: a nebyl to poplatek za "jistic", rezervovany prikon? U 1 faze je to 500Kč/A...takze predpokladam ze mas 25A...to je 12500 Kč.


Offline - Nadšenec Profil 
10. 6. 2015 08:11 Odeslat příspěvek
Ano, tak už konečně jsem našel ty papíry a těch 12 500 Kč je za Rezervaci příkonu - stanovení podílu odběratele. Ano, mám 25A, takže to vychází. Takže elektroměr zřejmě není v mém vlastnictví.

Zajímá mi, jestli to byl od PRE běžný postup a nemohl jsem nic dělat, pokud jsem potřeboval se nastěhovat do tohoto bytu? To takhle platí každý nový obyvatel bytu?

Shodou okolností přišlo nedávno vyúčtování za rok a mám nedoplatek. Jedná se o tarif Klasik, D02d, typ jističe LSN, velikost 3x25, charakter B.
Nenašel by se zde někdo, kdo by se mi případně podíval na to vyúčtování a neporadil, jestli je možná nějaká změna tarifu, kde by se ušetřilo, případně změna dodavatele? Nevyznám se v tom moc.

děkuji


Offline - Diskutér Profil 
10. 6. 2015 09:18 Odeslat příspěvek
tak máš 25 A nebo 3x25 A to je dost rozdíl
elektroměr je vždy ve vlastnictví distributora
za připojení elektroměru se platí, za změnu příkonu též, jak je to s prvotním připojením odběrného místa nevím
zadej údaje z vyúčtování do kalkulátoru zde:
http://kalkulator.tzb-info.cz/cz/dodavk ... yber-kraje
anebo rovnou prevest k Fosfa
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, #  Další stránka
Stránka 1 z 4 [ Příspěvků: 55 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies