FinExpert.cz

Přihlásit se


Předchozí stránka  |  Další stránka

PRE & PPAS (+distribuce + měření)

Offline - Mírně pokročilý Profil 
16. 12. 2021 23:55 Odeslat příspěvek
Je tu někdo další kdo má problém s Pražskou plynárenskou? Mají prý chybu v systému a paní říkala že nejsem jediný. Byl jsem u nich v DPI 19.10-23.11, smlouvu s ČEZem jsem podepsal 5.11, od 24.11 mi začal ČEZ dodávat plyn. 8.12 mi přišla sms a email od pražské plynárenské že mi začali 7.12 dodávat plyn na smlouvu garance 24. Já ale žádnou smlouvu nepodepsal. Pak nastalo nekonečný kolečko telefonování a běhání. Několik emailů na reklamace PPAS, odpověd žádná, na infolince to řešit neuměli. Nakonec volali sami že se u nich stala chyba a že mi teda pošlou za tu krátkou dobu vyúčtování. Na můj dotaz na základě čeho mi to chtějí účtovat když nemají smlouvu jsem se nic nedozvěděl. Ale že to všechno zařídí a domluví s ČEZem aby si mě přetáhl zpátky. Chtěl jsem aby mi to poslali písemně na email, pani mi to odkejvala, ale nic nepřišlo. Několikrát jsem i volal na ČEZ kde jsem byl ujištěn že vše je v pořádku a mám u nich platnou smlouvu, ale že to ještě ověří a zavolají mi. Dneska jsem to už nevydržel a byl jsem na PPAS osobně výsledek je, že mám konečně v ruce protokol o reklamaci kde je, že byla uzavřená smlouva chybou Pražské plynárenské a že se jí pokusí stornovat. Nechápu sice co chtějí stornovat když smlouvu uzavřeli sami bez mého souhlasu, ale budiž. Mimo jiné tam pani viděla požadavek z infolinky který ovšem nikdo neřešil. Ted večer proběhl nějaký upgrade na ČEZ online a najednou už tam odběrný místo nemám. Tak jsem teda zarezervoval schůzku na zítra. To není možný co s tím má člověk zbytečnýho sraní a oni naprosto nekomunikují. Jak mě může někdo uzavřít smlouvu beze mě a druhej klidně zrušit odběrný místo aniž by mi někdo z nich dal vědět. Z ČEZu jsem si naštěstí k dnešnímu datu ještě stáhnul popis údajů kde mám dodávku, jsem zvědavej jak se na to budou zítra tvářit. Eru je taky banda vocasů kde jsem se akorát dozvěděl že můžu do 15 dnů od dodávky odstoupit od smlouvy. Ale já chci původní smlouvu aby běžela dál. Neskutečný bordel tohle.
Poslední příspěvek


Offline - Poslední varování Profil 
17. 12. 2021 00:46 Odeslat příspěvek
Jirka.2: ti nevim, ja kdyz volal do PPAS asi jsem mel stesti a dostal jsem zvlast email na operatorku, tedy ze mohu napsat primo ji a tam mi to hned vzdy preposlala / zaridila.
U PPAS kde jsem cekal problem, to navopak probehlo celkem dobre :)
Dokonce jsem je pozadal ze stahuji - vypovidam smlouvu na elektriku kdy nezacala nejspis dodavka. Nemeli problem to proverit, napsali ze nezacala, poslali email jeste potvrzeni ze ok.
Jelikoz jsem to mezi tim fixnul radeji u CEZ, kdyz PPAS nemeli moznost fixu ceny.

Za to treba PRE po emailu na bezny email nefunguje a email primo na nejakou operatorku jsem neziskal :(

CEZ ale to same, na email bezne nereaguje a odpovedi se nedockam, jen vse po telefonu jak za krale klacka. Tudiz pokud nemas stesti na nekoho jinak, moc s tim neudelas :(

Z toho uzavreni po, jsem taky mel obavu, aby mi neco tak neuzavreli, maj tam ted bordel snad vsude. V PRE mi to na tel sami rekli, ze proste nemaj cas a mail to ne, ze to jen kdyz neco akutne chybi, jinak ze to neresi.


Offline - Mírně pokročilý Profil 
17. 12. 2021 01:01 Odeslat příspěvek
Jo ale u mě je situace že PPAS mi bez mého vědomí začala dodávat plyn aniž by měla podepsanou nebo odsouhlasenou smlouvu.
ČEZ bez mého vědomí ukončil dodávku přesto že mám podepsanou a platnou smlouvu.
Komunikace od nich naprosto žádná od obojího.
Nikdo včetně ERU neví co s tím, protože to jde přes operátora trhu, PPAS neví jestli to jde vystornovat, na ČEZu o tom nevědí vůbec(teda ted podle online už asi jo) ERU se s tím nikdy nesetkal-těm teda pošlu ještě oficiální stížnost, nejhorší je že nikdo nic neřeší. Na PPAS mám rozhovor nahraný s tím že jsem pani řekl že po nich budu vyžadovat případnou vzniklou škodu, to samý budu vyžadovat po ČEZu. Protože PPAS pro mě v podstatě není žádný obchodní partner, těm nemusím ani zaplatit případný vyúčtování, protože na něj nemají právní nárok, pro mě je obchodní partner ČEZ se kterým mám smlouvu. To že si něco mezi sebou PPAS jako distributor a ČEZ jako obchodník dohodli, nebo vypověděli není můj problém. Každopádně je to neskutečnej bordel a nakopal bych je nejraději do ***** všechny.


Offline - Inventář Profil 
17. 12. 2021 11:23 Odeslat příspěvek
Jirko, bereš to moc tragicky. Nebudu mluvit za PPAS, prostě chyba se stala a oni to řeší. Nicméně to, že ti u ČEZ online zmizelo OM neznamená, že ti přestali dodávat, ale že zpracovávají tu reklamaci mezi PPAS a nimi a OM je tak "otevřené", proto ho nevidíš (nemůžeš na něm dočasně požadovat online změny, je proto skryté). Až to bude dořešeno, zase ho uvidíš.
Obecně mi přijde, že zde každý příliš řeší to co vidí v online kanálech dodavatelů, to mnohdy není shodné s realitou, případně je to opožděné. Tam jsou prostě často bludy do chvíle, než si to vše sedne, klidně i několik dní po zahájení dodávek to tam nemusí být ok. Stačí si pročíst zdejší vlákna a snad každý druhý se pohoršuje nad tím, co vidí (či spíše nevidí) v online kanálech, pak ale za X dní s tím, že už to je ok. Chce to více trpělivosti, zvlášť když reklamace byla podána a dodavatelé to řeší mezi sebou (nejspíš se zapojením OTE). U běžného zboží či třeba reklamace v bance máš také typickou reklamační lhůtu měsíc, proč bys je zde tolik honil? :)


Offline - Mírně pokročilý Profil 
17. 12. 2021 11:39 Odeslat příspěvek
Protože z PPAS mu pani říká že mi přijde vyúčtivání za jejich služby, který jsem si neobjednal, protože mi ted všichni včetně ERU tvrdí že jsem zákazník PPAS, a hlavně protože mi ted čez vrátí zálohy bez DPH a pak je pěkně zaplatím s dph v novém roce.


Offline - Poslední varování Profil 
17. 12. 2021 11:55 Odeslat příspěvek
Jirka.2: tomu se rika aneb nechci slevu zadarmo, prechod mezi operatory tam a zpet se nemusi vyplatit. Respektive muze byt super pro lidi s domem (vysoke naklady). Uz bych to nechtel, potom 2 - 3 mesice neresis nic jine viz kdyz tak naraz skonci Skauti. To jsem to bral ze je to top kde to vse vyridej (nikdy jsem nic nemenil u energii) a dopadlo to klasicky dle ocekavani :(


Offline - Nadšenec Profil 
21. 12. 2021 12:47 Odeslat příspěvek
Má někdo, zkušenost jak dlouho trvá než přibližně od odečtu periodického elektřiny, než vystaví obchodník fakturu. Obchodník je jiný než PRE. Odečet pre měření jsem měl 16. tak jestli je reálné aby byla vystavena do konce roku. Děkuji


Offline - Diskutér Profil 
27. 12. 2021 13:28 Odeslat příspěvek
Reálné to je, já to měl do týdne, ale bylo to ještě před krachem BE.


Offline - Nadšenec Profil 
27. 12. 2021 17:40 Odeslat příspěvek
nevím zda to těm co měli pre jako DPI to nedělali rychleji. mě to trvalo 12 dní. Teď jen jestli o dostane včas obchodní a stihne to do konce roku vystavit fakturu, No jsem spíše skeptik loni to trvalo 20 kal. dnů. Obchodník byl eon


Offline - Nadšenec Profil 
30. 12. 2021 09:07 Odeslat příspěvek
tak nakonec se stihlo faktura vystaveny včera


Offline - Poslední varování Profil 
1. 1. 2022 22:56 Odeslat příspěvek
Jen pro info, PRE vraci penize ihned cokoliv jim poslete :)
Naposilal jsem tam asi 10tisic.
Nejdriv prisel jen dopis zaplatit 2x zalohu DPI rezim. Uhradil jsem protoze to bylo do 13 December 2021.
Myslel jsem ze mam vse zaplaceno a zapomel na spotrebu v DPI. Prisel dopis ze mam uhradit do 31.12.2021 spotrebovanou elektriku a castka pres 2000. Uhrazeno tedy tak, at je klid.
Na konci mesice koukam, najednou penize se postupne vraceli!
Rikam PRE blazni a nebo chyba ze me vse vraci?

Az po vetsi kontrole vraceny zalohy uz 18.12. ale odectena castka pres ty 2000. Nasledne 31.12. vracena i castka za DPI rezim :D

Takze kdo ceka na nejake specialni vyuctovani nemusi, staci zkontrolovat ucet ze nejspis penize sli zpet kdo to naposilal :)


Offline - Inventář Profil 
2. 1. 2022 07:52 Odeslat příspěvek
Tak logicky nemůžeš dodavateli jen tak poslat více proti předpisu záloh a nic mu k tomu neuvést (předem či nejdéle brzy po té platbě) - u většiny dodavatelů to není tak snadné jako u ČEZ, kde lze v portálu každou zálohu z jejich rozpisu zaplatit zvlášť kartou.
Já u svého nového dodavatele (Elimon) nejprve poslal zálohy až do července (fakturaci mám v srpnu), pak jsem jim ale brzy nato napsal email, ať ten plán záloh dle toho upraví (protože v jejich online portálu jsem po mé platbě viděl, že ty zálohy zaplacené v prosinci navíc to přidalo jako další položky rozpisu záloh s datem dle skutečné platby, ale ty rozpisem stanovené do července tam současně zůstaly jako neuhrazené). Jejich účetní/fakturantka to tedy na základě mého emailu opravila (zálohy leden až červenec v systému smazala, akceptovala je jako již zaplacené předem). A napsala mi v odpovědi požadavek, abych příště když chci předplácet zálohy jim to raději napsal předem, aby dle toho upravili kalendář rozpisu záloh, že jinak to je takto v systému "zblázněné" (zálohy navíc se zachováním původních v rozpisu). PRE evidentně když jsi jim nenapsal nic, jak to mají napárovat, tak ti to rovnou vrátili, protože to jejich systém neměl k čemu z rozpisu záloh (pro dané měsíce splatnosti) přiřadit.


Offline - Poslední varování Profil 
2. 1. 2022 16:20 Odeslat příspěvek
Nemusel jsem nic uvadet. Dopis byl jasny od PRE + uveden variabilni symbol.
Zaplatte zalohy na mesice a do
13.12.2021
01.01.2022
kdo nezaplati zalohy v rezimu DPI, je pak veden jako neplatic, alespon takto to slo ruzne ve zpravach :)

Jelikoz jsem ale mezi tim to vyresil, tak mu zustalo toto. Jenze jak to znam a chodi to tak, tak kdybych si rekl, ze to prece platit nemusim kdyz mam dodavatele CEZ nove. Dopadlo by to tak ze by PRE poslalo nejspis upominku a spadl bych do toho jako neplatic :(
Za rezim DPI cca mesic pak ty 2000czk bylo spravne.
Zrejme poznal system ze uz nejsem u nich, tak vratil zalohy na rezim DPI :)


Offline - Návštěvník Profil 
15. 4. 2022 06:50 Odeslat příspěvek
Neřešil někdo poslední dobou reklamaci u PPAS?
Z vyúčtování (za el.) jsem se dozvěděl, že mi zvýšili cenu bez předchozího oznámení. Na další zdražení sice upozornili, ale bylo tam uvedeno, že se netýká zákazníků s uzavřeným dodatkem ke smlouvě...
Podal jsem reklamaci. Nejdřív automatická odpověď, že toho mají moc. Po 40 dnech notifikace o přečtení mailu a další odpověď, že toho mají moc. Přitom na vyřízení reklamace mají podle ERÚ 15 dní...


Offline - Diskutér Profil 
15. 4. 2022 12:22 Odeslat příspěvek
Tak to řeš:
https://www.eru.cz/mate-problem-s-dodav ... ani_na_ERU
Nahoru

Odeslat nové téma  Odeslat odpověď
Přejít na stránku Předchozí stránka  1, 2, 3, 4, 5, #  Další stránka
Stránka 2 z 5 [ Příspěvků: 62 ]
Předchozí téma | Následující téma
Verze pro tisk


Hledat
Přeskočit na
 

Hledat

Zobrazit v normálním vzhledu
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies